Hirveä riita kaverin kanssa, hänen mukaan ihminen tarvitsee ruoasta runsaasti kaiken laisia rasvoja mm. eläin rasvaa
Ja yrittää väittää että rypsi öljy ja margariini on epäterveellistä. Sanoin että käytän rasvaa ruokavaliossa pelkästään niin että lorautan joskus hieman rypsi öljyä salaatille ja margariinia sipaisen ohuen kerroksen leivälle, muuten elän terveellisesti eli rasvattomasti.
Kaveri taas syö punaista lihaa, kananmunia, oliivi öljyä, paistaa ruokaa voissa yms. Väittää että se on terveellistä. Sanoin että suonet tukkkeutuu ja hän suuttui minulle kovasti.
Kumpi on oikeassa?
Kommentit (28)
Kaverisi on oikeassa. Esimerkkinä vähärasvaisen ruokavalion aivo-oireista on yhdyssanojen osaamattomuus.
Kaveri on oikeassa, sinä väärässä. Miksi inkutat?
70-luvulla sinä olisit ollut oikeassa, mutta nyt kaverisi on oikeassa.
Sinä olet. Tyydyttyneet rasvat vie ennenaikaiseen hautaan. Olen lueskellut Pekka Puskan artikkeleja.
No ei kumpikaan. Molemmilta unohtuu mm. se, että ihmiset ja ihmiskehot ovat erilaisia. Ja kaikessa, ihan kaikessa, myös määrällä on merkitystä. Mäkin syön kanamunia: ehkä yhden kuukaudessa. Mä syön punaista lihaa, mutta syön myös kasviksia. Mä en käytä usein miten leivän päällä mitään levitettä, mutta paistan voissa. Enkä ole yhtään sen parempi ihminen kuin teistä kumpikaan.
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet. Tyydyttyneet rasvat vie ennenaikaiseen hautaan. Olen lueskellut Pekka Puskan artikkeleja.
;D
Ihmisen on saatava monipuolisesti terveellisiä rasvoja; oliiviöljyä, kananmunaa, lohta, avokadoa... Myös lihaa sopivasti. Esim. Wagyu-pihvilihan rasvat ovat monityydyttymättömiä ja terveellisiä.
Jos ihminen lasketaan kasvikuntaan kuuluvaksi, olet oikeassa. Jos taas eläinkuntaan, et ole.
Miksi ihmiskeho varastoi ylimääräisen energian pahempien päivien varalle tyydyttyneeksi rasvaksi, jopa muuntaa sen kasvirasvan sellaiseksi? Eikö sen luulisi olevan vahingollista? Luulisi, että keho muuttaa sen kasvipohjaiseksi jos se on parempi vaihtoehto.
Jopa aivot ovat tyydyttynyttä rasvaa. Miksi tyydyttynyt olisi silloin vahingollista? Ja jos lapsen ensi ravinto sisältää tyyd.rasvaa, missä kohtaa se muuttuu ihmiselle vaaralliseksi?
Vierailija kirjoitti:
Ap taitaa itse olla porvoosta
Mitä väliä vaikka olisinkin? Tai kaverini??
Ap
Changes in the biology of the brain can lead to depressive, anxious and compulsive behaviours in those whose diets are rich in saturated fat.
Lihapiirakka kahdella nakilla, siinä on kaikki mitä ihminen tarvitsee.
Kyytipojaksi litra piimää niin luustokin tykkää.
Kiitos tästä tekstistä, se meni samantien kahdeksasluokkalaisten kotitehtäväksi. Korjaa virheet, niitä on monta.
Jännä että kaikki rasvaajat on niitä työttömiä qanon-kavereita, joilla aikaa palstailla päivisin...
Kaveri