Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvaile näkemiäsi tilannetajun pettämisiä käytöksessä tai pukeutumisessa.

Vierailija
20.05.2021 |

Aloitan:

- turvakodin työntekijällä jalasssaan perseshortsit ja lyhyt toppi. Ei todellakaan näyttänyt vakavasti otettavalta turvakodin työntekijältä.

- juhlapukeutuminen kihlajaisjuhlaan miehelle: huppari ja housut

- juhlapukeutuminen lapsen ristiäisiin: lapsen äidillä reisitaskuhousut ja T- paita.

Kommentit (682)

Vierailija
101/682 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun leggingsit tulivat muotiin, näkyi aivan liian usein kaupungilla naisia ja varsinkin nuoria teinityttöjä jotka käyttivät jotain 100 denierin leggingsejä housuina. Yläosana saattoi olla ihan tavallinen paita tai nätti toppi. Leggingseistä sitten paistoi alkkarit ja takapuoli läpi. Todella kiusallista.

Nykyäänkin kesäisin näkyy miehiä, sekä vanhoja että nuoria kaupoissa ostoksilla ilman paitaa. Mielestäni sellainen ei ole soveliasta. Onneksi ravintoloissa sentään pidetään huoli että asiakkaat eivät saa tulla puolipukeisina.

Vierailija
102/682 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun läheiseni . Yli 40v, pukeutuu aina ikäänsä nähden epäsopivasti. Esim häihin ei laita mekkoa tai housupukua, vaan jotkut leveät perushousut ja trikootopin. Lapsensa on aina suttuisen näköinen, tukka takussa ja trikoovaatteet päällä juhlissakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/682 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet jankkaavat että kirkossa pitää olla olkapäät peitettynä. Samat henkilöt unohtavat kuitenkin että saman säännön mukaan myös polvet tulee peittää. Eli minihameet eivät kuuluisi kirkkoon.

Vierailija
104/682 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pukeutuminen on niin tärkeää? Samanlaisia ihmisiähän kaikki ovat.

Vierailija
105/682 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin joskus muinoin ohjelmaa Neljät häät Suomessa, ja siinä eräs morsiamista meni toisen morsiamen häihin farkuissa ja hupparissa! Veti vielä muistaakseni hirveät kännit kyseisissä häissä. Omissa häissään sai muistaakseni myös raivarin, koska hääseurue oli järjestänyt ohjelmanumeroksi sulhasen ryöstön, vaikka hän halusi itse olla päivän tähti.

Vierailija
106/682 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni nainen ei osaa pukeutua kirkollisiin tilisuuksiin. Lapset voivat olla hautajaisissa kesämekoissaan, Mutta äidin pitää kaivaa ylleen tummempi asu -oli helle tai ei. Ja se liehuva hiuskuontalo. Aikuinen nainen laittaa hiuksen kiinni ja mielummin "ylös"  hautajaisiin. Jos hääävieraana pukeutuu olkapäät paljastavaan asuun, kirkossa olkapäät peitetään vähintään huivilla. 

Musta olis kiva osata laittaa hiukset siististi ylös, mutta vaikka kuinka olen harjoitellut niin se ei onnistu. Mulla on todella paksut hiukset ja melko pitkätkin, niin ne ei asetu esimerkiksi edes perus nutturaan. Semmosen latvoista ohenevan hamppulierun saisi paremmin. Laitan sitten virallisempiin tilaisuuksiin vaikka nätin letin ja jonkin juhlavan hiuspannan. Mutta oishan se eri asia, jos olis juhlava ja siisti kampaus.

Tiedätkö, että voit olla ylpeä paksuista hiuksistasi ilman, että haukut ohuttukkaisempia samalla? 

Vierailija
107/682 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein näkee nuoria naisia, jotka on kovasti panostaneet siihen, että pukeutuminen olisi tämän hetken kaupunkipukeutumista. Eli valkoiset tennarit tai lenkkarit, sellaiset morkulat, löysät leveät housut, iPodit korvissa, latte toisessa ja kännykkä toisessa kädessä, ripset on tehty, kynnet on tehty ja kulmat on vimpan päälle, ja kaiken kruunaa beessi kietaisutakki. Mutta! Takin liepeiden kuljetussuojapistokset on avaamatta! Ei voi ymmärtää! Sama kuin jättäisi tuotelaput kiinni vaatteeseen.

Eli vanhemmat mammat, kertokaa nyt sille jälkikasvullenne, että liepeistä tulee ratkoa kuljetussuojat samoin kuin takin taskuistakin. Takeissa on ihan oikeat taskut, ne on vain ommeltu kiinni jotta niihin ei tungettaisi käsiä kaupassa sovittaessa. On niin noloa kun joku nuori nainen on panostanut Armanin kalliiseen jakkuun ja hilluu sitten se päällä ja takaliepeet on ompeleilla kiinni :-(

Vierailija
108/682 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni nainen ei osaa pukeutua kirkollisiin tilisuuksiin. Lapset voivat olla hautajaisissa kesämekoissaan, Mutta äidin pitää kaivaa ylleen tummempi asu -oli helle tai ei. Ja se liehuva hiuskuontalo. Aikuinen nainen laittaa hiuksen kiinni ja mielummin "ylös"  hautajaisiin. Jos hääävieraana pukeutuu olkapäät paljastavaan asuun, kirkossa olkapäät peitetään vähintään huivilla. 

Musta olis kiva osata laittaa hiukset siististi ylös, mutta vaikka kuinka olen harjoitellut niin se ei onnistu. Mulla on todella paksut hiukset ja melko pitkätkin, niin ne ei asetu esimerkiksi edes perus nutturaan. Semmosen latvoista ohenevan hamppulierun saisi paremmin. Laitan sitten virallisempiin tilaisuuksiin vaikka nätin letin ja jonkin juhlavan hiuspannan. Mutta oishan se eri asia, jos olis juhlava ja siisti kampaus.

En ole koskaan ollut hautajaisissa, mutta en ole ikinä kuullut, että hiukset pitäisi olla kiinni. Onko tuo ihan yleinen käsitys?

Vierailija
109/682 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein näkee nuoria naisia, jotka on kovasti panostaneet siihen, että pukeutuminen olisi tämän hetken kaupunkipukeutumista. Eli valkoiset tennarit tai lenkkarit, sellaiset morkulat, löysät leveät housut, iPodit korvissa, latte toisessa ja kännykkä toisessa kädessä, ripset on tehty, kynnet on tehty ja kulmat on vimpan päälle, ja kaiken kruunaa beessi kietaisutakki. Mutta! Takin liepeiden kuljetussuojapistokset on avaamatta! Ei voi ymmärtää! Sama kuin jättäisi tuotelaput kiinni vaatteeseen.

Eli vanhemmat mammat, kertokaa nyt sille jälkikasvullenne, että liepeistä tulee ratkoa kuljetussuojat samoin kuin takin taskuistakin. Takeissa on ihan oikeat taskut, ne on vain ommeltu kiinni jotta niihin ei tungettaisi käsiä kaupassa sovittaessa. On niin noloa kun joku nuori nainen on panostanut Armanin kalliiseen jakkuun ja hilluu sitten se päällä ja takaliepeet on ompeleilla kiinni :-(

Jaa no mä olen 5-kymppinen enkä ole tuollaisesta yhtään tietoinen.

Vierailija
110/682 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut sukulaisen hautajaisissa polven ylittävässä mekossa. Mutta tietysti valkoiset pikkuhousut pakattuna mukaan. Meinasin kuolla häpeästä kun näin valokuvista, että olen istunut jalat levällään sohvalla niin että pikkuhousut loistaa…

Vierailija
111/682 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hautajaisissa ja häissä monilla on usein mauttomat tilanteeseen sopimattomat vaatteet. Miehillä (varsinkin nuorilla) ryppyinen liian pieni kauluspaita, lenkkarit ja farkut tai naisilla joko roiskeläppä mallinen heruttava enemmän baariin käyvä (pikkutuhma) pikkumusta ja kulahtaneet rumat korkkarit tai mustat tai liian arkiset mustat farkut ja joku toppi.

Tämä on niin totta! Noin kuukausi sitten todistin mieheni isovanhemman hautajaisissa kun hänen serkkunsa puolisonsa kanssa istuivat eturivissä. Miehellä musta ryppyinen kauluspaita, joku duudsonit isäntä tyylinen tekstivyö, reikäiset kulahtaneet farkut ja likaiset niken tennarit. Puolisonsa ei selviytynyt yhtään paremmin. Naisella oli pyöreän vartensa ympärillä lyhyt ja tiukka olkaimeton pikkumusta. Sen päälle hän oli laittanut minimaalisen mustan boleron niin, että rintaliivien hakaset paistoivat boleron ja mekon välistä. Kun kyykistyi laittamaan ruusun arkun päälle pidin silmiä kiinni koska en halunnut nähdä hänen peräreikäänsä suoraan sanottuna. Ei edes sukkahousuja ollut tuon mekon alla vaikka oli viileä ilma. Tuon on suorastaan arvokkaan tilaisuuden häpäisyä.

Tuo kuvailu sait minut repeäämään😂

Vierailija
112/682 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö yhtään tutki uusia vaatteitasi?

Usein on syytä poistaa myös ne henkariripustimet paidoista, koska ne tunkevat muuten ennemmin tai myöhemmin kaula-aukosta.

Suomessa ollaan jotenkin ihan pihalla näistä jutuista.

Vierailija
113/682 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö yhtään tutki uusia vaatteitasi?

Usein on syytä poistaa myös ne henkariripustimet paidoista, koska ne tunkevat muuten ennemmin tai myöhemmin kaula-aukosta.

Suomessa ollaan jotenkin ihan pihalla näistä jutuista.

Joo henkari kannattaa poistaa ennen paidan käyttöä. Olen samaa mieltä.

Vierailija
114/682 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäänsä noloa on, kun aikuinen (yli 30-vuotias) pukeutuu ja puhuu kuin murrosikäinen. Eihän mikään ole niin säälittävää kuin v*ttua hokeva mies lenkkareissa, lippalakissa, hupparissa ja printtipaidassa. Kuitenkin noita näkee. Nuorisoa ei pidä matkia vaan sille pitää näyttää mallia.

Vierailija
115/682 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipäänsä noloa on, kun aikuinen (yli 30-vuotias) pukeutuu ja puhuu kuin murrosikäinen. Eihän mikään ole niin säälittävää kuin v*ttua hokeva mies lenkkareissa, lippalakissa, hupparissa ja printtipaidassa. Kuitenkin noita näkee. Nuorisoa ei pidä matkia vaan sille pitää näyttää mallia.

Miehethän on ikuisesti nuoria ja voi aina olla tennareissa ja timmeissä farkuissa ryttyisine kilpikonnanperseineen. Hampaiden valkaisu vaan että purukalusto hohtaa irvokkaasti ryttyisen naaman keskeltä. Ja ei kuin panohommiin.

Vierailija
116/682 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippijuhlissa muilla perhejuhliin sopivat asut, naisilla mekkoja ja jakkuja, miehillä puvut. Ja yksi perhe verkkareissa/farkuissa ja college-paidoissa. Perheen äiti oli ikäänkuin yrittänyt juhlistaa asukokonaisuuttaan kietomalla sinänsä kauniin, ohuen huivin kaulaansa, mutta se vain teki vaikutelmasta oudomman. Tuon perheen vanhemmat ovat molemmat sellaisissa töissä, joissa vaaditaan siistiä pukeutumista ja vaatekaapista täytyy löytyä asiallisia asukokonaisuuksia. Ihan kuin olisivat lähtiessä unohtaneet, että olivat menossa juhliin, eikä Prismaan.

Vierailija
117/682 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta miehelle on ihan hyvä asu kauluspaita ja siistit farkut. Moniin pienempiin juhliin on puku jo ylipukeutumista.

Vierailija
118/682 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että jos vaatteissa on ostaessa jotakin kuljetustikkejä tms. Suojia, niin myyjän kuuluu ne kaupassa ostettaessa poistaa. En minä asiakkaana tiedä, että mikä niistä kuuluu vaatteeseen ja mikä kuuluu ratkoa pois.

Vierailija
119/682 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden entisen tutun "kauppa"tyyli: mustat kiiltävät kireät housut, tekoturkistakki/puuhka, tissitoppi, kuluneeksi värjätyt hiukset kuluneilla pidennyksillä, kilo meikkiä, tekokynnet, täytetyt huulet. 

Vierailija
120/682 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse alle 30 ja nainen, mutten tiennyt että lippikset, hupparit ja printtipaidat ovat murrosikäisten juttuja vaan ajatellut niiden olevan ihan normivaatteita. Oma miesystäväni, ystäväni, pomoni ja veljeni pukeutuvat noihin ja kaikki ovat 30-50 välillä. Juhliinhan nämä vaatteet eivät sovi, mutta siis millaisiin vaatteisiin aikuisen miehen sitten pitäisi pukeutua arkena?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi