Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvaile näkemiäsi tilannetajun pettämisiä käytöksessä tai pukeutumisessa.

Vierailija
20.05.2021 |

Aloitan:

- turvakodin työntekijällä jalasssaan perseshortsit ja lyhyt toppi. Ei todellakaan näyttänyt vakavasti otettavalta turvakodin työntekijältä.

- juhlapukeutuminen kihlajaisjuhlaan miehelle: huppari ja housut

- juhlapukeutuminen lapsen ristiäisiin: lapsen äidillä reisitaskuhousut ja T- paita.

Kommentit (682)

Vierailija
261/682 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi vain kaikille, joiden häissä olen mustassa mekossani ollut. Oma mummini meni sota-aikaan naimisiin mustassa mekossa, niin olen luullut että se on ihan validi juhlamekon väri. Veikkaan että mummilla oli käytännöllinen syy mekon värivalintaan; sota-aikana oli paljon hautajaisia, joten se mekko kävi hyvin niihin. Mitä sitä kahta juhlamekkoa.

Mitään pahaa en ole tarkoittanut, luulin ihan tosissani että musta mekko on juhlava. Pahoittelut.

Mäkin olen ollut häissä mustassa mekossa, kun en omista muun värisiä juhlavaatteita.

Mulla on paljon mustia vaatteita, mutta erilaisilla huiveilla sekä koruilla niitä aina elävöitän.

Vierailija
262/682 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen olosuhteissa talvella ei saa lasta näyttämään siistiltä ja tyylikkäältä millään vaatteilla esim jos olisi jokin virallinen ja juhlava tilaisuus. Sanotaan nyt vaikka kukkien ojentaminen presidentille tai kuninkaalliselle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/682 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eduskuntapersut. Mäjelän Jjäanin kainalohousut, joiden lahkeet nitojalla käännetty. Teemu Keskikalja aina, Teuvo Hakkarainen aina, Riikka Purran jostain haalitut "jakut" tyyliin teltta aina.

Vierailija
264/682 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Setäni 60 v juhlissa vanhemmalla sukulaisnaisella oli päällä polvipituinen pitsipaita/mekkoja jalassa punaiset tuulihousut suoraan jostain 80-luvulta. Jalkineina valkoiset avokkaat. 

Käytöksessäkin olisi ollut parannettava. Hän haukkui julkisesti lihavaksi serkkuni 16-vuotiasta tyttöä. Tyttö ei edes ole lihava, vaan harrastaa erästä urheilulajia, minkä takia on mm. hartioista ja reisistä oikeasti todella lihaksikas. Tyttö näyttää toki harrastuksensa takia "rotevammalta" kuin runotyttömäinen sisarensa. Nainen itse on huomattavasti isompi kuin tämä haukkujen kohteeksi joutunut teinityttöparkq 

Nainen oli juhlien jälkeen vielä soitellut läpi kaikki sukulaiset ja haukkunut juhlat ja tarjoilut kokonaan. Kyse ei ole muistisairaudesta eikä muusta, vaan ihan puhtaasta ilkeydestä. Isäni 70 v juhlat ovat parin vuoden päästä ja mietin jo, että onko kyseistä henkilöä pakko kutsua, vaikka vanhempieni mieleetä kohteliaisuudesta p

Eikä tartte kutsua, sehän haukkuu joko juhlat tai sen kun häntä ei kutsuttu,  oli paikalla juhlissa tai ei. Jättää kutsumatta, niin ei pilaa juhlia sentään. 

Vierailija
265/682 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä aina, kun ajatellaan että "riittää varmaan kauluspaita ja siistit housut" pitäisi olla päällä puku. Mutta vielä pahempaa kun puvun puuttuminen: tennarit puvun kanssa. Niitä olen nähnyt paljon juhlissa missä olen ollut. 

Vierailija
266/682 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Presdentti Stubbi ruskeissa kengissä valtiotason vierailulla Kiinassa, Lontoossa. Sama henkilö käyttää klubitakkia sillloin kun pitäisi olla tumma puku. Liian pieni päällystakki aina.

Vaimonsa pillerihatut kuin milläkin prinsessamamsellilla tai tukka auki. Nou, nou.

Jonkun pitäisi ohjeistaa!

Vierailija
267/682 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen mies häissä asuna kauluspaita ja farkut.

Mikäli ei bestman tms niin mielestäni ok

Vierailija
268/682 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskon mies kulkee aina, arkena ja juhlassa, farkuissa, tuulitakissa (talvella tuulitakin näköinen toppatakki) ja sellaisissa pitkävartisissa saappaissa, joita romanimiehet joskus ennen vanhaan käyttivät. 

Vierailija
269/682 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset trikoissa ruokakaupassa.

Jos ne on tulossa suoraan treeneistä?

Vierailija
270/682 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani rippijuhlassa hänellä oli päällä siisti tumma puku, valkoinen paita ja ensimmäistä kertaa kravatti. Asu istui hänelle hyvin ja oli muutenkin nätti poika. Kaverin kanssa olivat niin sopineet, että laittavat tummat puvut päälle. Kummitädin uusi puoliso alkoi asua arvostelemaan (oli liian hieno hänen mielestä) ja sanoi, että 'löysää vähän kravattia'.

Eli ei se hyvä asukaan aina kaikille kelpaa. Oli aika noloa käytöstä toisen juhlapäivänä, varsinkin nuoren ihmisen kristillisessä juhlassa, josta olisi pitänyt jäädä kaunis muisto eliniäksi.

Suomalaiset eivät tunne hyviä käytöstapoja. Huono asukaan ei ole niin paha moka, kuin toisen ihmisen vaatteiden arvostelu, eritoten, kun on vieras ihminen kyseessä. Eräänkin kerran olen todistanut monenlaista töykeyttä juhlapäivinä. Se, miten vieraat käyttäytyvät juhlissa tai omassa kodissa, jää ikuisesti mieleen. Eikä huvita kutsua samoja ihmisiä enää  uudelleen.

Juhlapäivien pilaamisesta pitäisi oikeastaan määrätä sakkorangaistus, koska se on niin loukkaavaa. Muisto ainutlaatuisesta juhlasta on lopullisesti pilalla, kun paikalle tömistelee epävirallisia muoti-, ruoka-, sisustus- ja kampaus'poliiseja'.. jne. Tai heitä, joilla muuten vaan on kateelliset tai töksöt puheet, eikä tilannetajua ollenkaan tilaisuuden arvokkuudesta tai herkkyydestä.

Tämän arvostelubuumin on saanut aikaan muotigurut ja huippukokit, jotka arvostelevat mediassa nenä nyrpällään kaikkea. Sitten ihmiset matkivat heitä, ajattelematta lainkaan, ettei sellainen kuulu hyvään käytökseen tavallisessa elämässä.

Vierailija
271/682 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy muistaa ettei kaikilla ole vara ostaa tai vuokrata pukuja tai hienoja vaatteita yhden juhlan takia esim.nuoren rippijuhlat tai valmistujaiset.

Ei tarvitse olla kallis tai hieno. Jo vaikka valkoinen kauluksellinen pikeepaita ja siistit tummat farkut näyttävät aika siisteiltä. Eivät ainakaan pistä silmäön sopimattomina.

Minustakin joo, mutta tässä keskustelussa on aika paljon ihmisiä, joiden mielestä tässä suorastaan syljetään tilaisuuden järjestäjän päälle, kun kehdataan tulla farkuissa paikalle. Ilmeisesti myöskään suorat housut ja kauluspaita ei riitä, vaan puvun takki se olla pitää. Olen itsekin sitä mieltä, että ne on juhlavammat, mutta itse vedän rajan siihen, että sulautuuko joukkoon kuitenkin suht ok. Farkut ja t-paita

Riippuu täysin tilaisuuden luonteesta. On kuitenkin erikoista jos aikuisella miehellä ei ole pukua tai suoria housuja + irtotakkia tilaisuudessa jossa odotetaan suhteellisen juhlavaa pukeutumista. Tilaisuudet joissa on pukukoodi ovat asia erikseen. 

Muistetaan kuitenkin että ennen nykyisen vapaa-ajanvaatebisneksen kehittymistä miehen arkivaate oli arkipuku. Juhlapuku oli erikseen.

Jos pukukoodi oli arkipuku niin tilaisuuteen mentiin arkivaatteissa. Pukukoodi ei ole päivittynyt vastaamaan vaatetuksen muuttumista eikä vallitsevan individualismin aikana keneltäkään saa myöskään vaatia mitään.

Smart casual yrittää olla jonkinlainen pukukoodiston modernisointi mutta ei sekään oikein istu koska harvaan sukujuhlaan tms. on varsinaista pukukoodia. Ne ovat osa etikettiä joka aikuisten pitäisi tuntea.

Miesten pukukoodin olisi kyllä korkea aika modernisoitua. Ihan jo tasa-arvon nimissä. Onhan se absurdia, että naiset saa pukeutua lukemattomiin eri tyylisiin ja eri värisiin vaatteisiin, ja miehille on lähinnä yksi malli ja yksi väri.

Toki mulla on oma lehmä ojassa, koska pidän miesten pukua aivan kammottavan tylsän ja kamalan näköisenä asuna. 

Vierailija
272/682 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isoisoisänsä hautajaisissa kouluikäisellä pojalla tavallinen sininen t-paita ja minions-verkkarit. (Kun samanikäisellä serkullaan oli päällään tumma puku, kontrasti oli aika räikeä). 

Pojalla (hieman) liian arkinen. Serkulla turhan muodollinen. Hitto mä inhoan pukuja!

Vierailija
273/682 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta olis kiva osata laittaa hiukset siististi ylös, mutta vaikka kuinka olen harjoitellut niin se ei onnistu. Mulla on todella paksut hiukset ja melko pitkätkin, niin ne ei asetu esimerkiksi edes perus nutturaan. Semmosen latvoista ohenevan hamppulierun saisi paremmin. Laitan sitten virallisempiin tilaisuuksiin vaikka nätin letin ja jonkin juhlavan hiuspannan. Mutta oishan se eri asia, jos olis juhlava ja siisti kampaus.

Tiedätkö, että voit olla ylpeä paksuista hiuksistasi ilman, että haukut ohuttukkaisempia samalla?

Kerrotko, missä kohtaa ylemmässä kappaleessa haukutaan ohuttukkaisia? Oletko mahdollisesti kohtalotoverini ja kaljuuntumisesta kärsivä kun noin menee ihon alle? Kirjoittaja ei edes ilmaissut sitä tosiasiaa, että ohut rotanhäntätukka on karseannäköinen, sen sijaan kirjoitti että se taipuu helpommin kampauksesi. (Mistä tosin oon täysin eri mieltä.) En ymmärrä miten tuonkin voi tulkita haukkumiseksi? 

Vierailija
274/682 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta olis kiva osata laittaa hiukset siististi ylös, mutta vaikka kuinka olen harjoitellut niin se ei onnistu. Mulla on todella paksut hiukset ja melko pitkätkin, niin ne ei asetu esimerkiksi edes perus nutturaan. Semmosen latvoista ohenevan hamppulierun saisi paremmin. Laitan sitten virallisempiin tilaisuuksiin vaikka nätin letin ja jonkin juhlavan hiuspannan. Mutta oishan se eri asia, jos olis juhlava ja siisti kampaus.

Tiedätkö, että voit olla ylpeä paksuista hiuksistasi ilman, että haukut ohuttukkaisempia samalla?

Kerrotko, missä kohtaa ylemmässä kappaleessa haukutaan ohuttukkaisia? Oletko mahdollisesti kohtalotoverini ja kaljuuntumisesta kärsivä kun noin menee ihon alle? Kirjoittaja ei edes ilmaissut sitä tosiasiaa, että ohut rotanhäntätukka on karseannäköinen, sen sijaan kirjoitti että se taipuu helpommin kampauksesi. (Mistä tosin oon täysin eri mieltä.) En ymmärrä miten tuonkin voi tulkita haukkumiseksi? 

Et ymmärrä, miten "ohenevan hamppulierun" voi tulkita haukkumiseksi? Oletko nyt ihan tosissasi? 😃

Vierailija
275/682 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoppi tuli miehen veljen häihin mustassa mekossa. Joo, tiedettiin, että ei pahemmin meitä miniöitään arvostanut, mutta musta se oli jo liikaa. Miehen eno istui meidän joulukahvipöydässä lippalakki päässä, ja alkoi kasvattamaan meidän lapsia. Sehän hyvin 65v lapsettomalta vanhaltapojalta sujuukin...

Minun anopillani oli myös musta kotelomekko meidän häissä. Erikoista sinänsä, sillä en ole koskaan nähnyt hänen päällään koko mustaa muuten kuin hautajaisissa. Edes arkisin hän ei käytä mustia vaatteita, ainakaan yläosia. 

Siskollani puolestaan oli meidän häissä kirkkaan punainen mekko. Erään uskomuksen mukaan se kertoo siitä, että punaisen mekon kantaja on maannut sulhasen kanssa. 

Yhdellä naisvieraalla taas oli farkut ja kauluspaita, ja yhdellä teinillä punainen huppari ja farkut. 

Kääk, en ole tietoinen eri värien symboliikoista. Mitähän väriä sitä sitten uskaltaisi päällensä toisten häihin laittaa,

Vierailija
276/682 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoppi tuli miehen veljen häihin mustassa mekossa. Joo, tiedettiin, että ei pahemmin meitä miniöitään arvostanut, mutta musta se oli jo liikaa. Miehen eno istui meidän joulukahvipöydässä lippalakki päässä, ja alkoi kasvattamaan meidän lapsia. Sehän hyvin 65v lapsettomalta vanhaltapojalta sujuukin...

Minun anopillani oli myös musta kotelomekko meidän häissä. Erikoista sinänsä, sillä en ole koskaan nähnyt hänen päällään koko mustaa muuten kuin hautajaisissa. Edes arkisin hän ei käytä mustia vaatteita, ainakaan yläosia. 

Siskollani puolestaan oli meidän häissä kirkkaan punainen mekko. Erään uskomuksen mukaan se kertoo siitä, että punaisen mekon kantaja on maannut sulhasen kanssa. 

Yhdellä naisvieraalla taas oli farkut ja kauluspaita, ja yhdellä teinillä punainen huppari j

Kääk, en ole tietoinen eri värien symboliikoista. Mitähän väriä sitä sitten uskaltaisi päällensä toisten häihin laittaa,

Kukkamekko toimii aina. Yksivärisistä kaikki heleät värit, kuten heleän vihreä, sininen, vaaleanpunainen, keltainen.. myös beige toimii jos ei ole liian vaalea ja morsiamainen

Vierailija
277/682 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isoisoisänsä hautajaisissa kouluikäisellä pojalla tavallinen sininen t-paita ja minions-verkkarit. (Kun samanikäisellä serkullaan oli päällään tumma puku, kontrasti oli aika räikeä). 

Hautajaisissa on lapsilla vapaa pukeutuminen.

EI OLE

Vierailija
278/682 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä sanoa mutta eduskunnan tyylittömin on K. Kiuru Prismasta (ideologia?) ostettuine trikoorätteineen ja nk. vesiputousneulejakkuineen, jotka taattuun s-ketjutyyliin tietenkin tekokuitua. Pidin käsittämättömänä Jessi Jokelaisen t-paidasta noussutta polemiikkia kun miettii missä tamineissa ja MITEN ARVOKKAASTI mm. yllämainittu edustaja on vuosikaudet liihottanut eduskuntatalon saleissa ja käytävillä kenenkään älähtämättä. Itseäni sinänsä ei liikuta miten siellä pukeudutaan, lähinnä huvitti se, miten joku pahoitti mielensä toisen muka-epäarvokkaasta tyylistä kokonaan huomaamatta toista, jonka pukeutuminen  oikeasti mautonta ja halvannäköistä  

Vierailija
279/682 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erika Vikmanin Ich komme- esiintymisasu. Verrattiin Käärijään. Käärijä-asuja ompelivat äidit lapsilleen, ompelevatko Erika-asuja?

Vierailija
280/682 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eduskuntapersut. Mäjelän Jjäanin kainalohousut, joiden lahkeet nitojalla käännetty. Teemu Keskikalja aina, Teuvo Hakkarainen aina, Riikka Purran jostain haalitut "jakut" tyyliin teltta aina.

Mihin unohtuivat Halosen muumilaukut ja lippikset, Tuomiojan hulabaloo-pukutyyli?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme