Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvaile näkemiäsi tilannetajun pettämisiä käytöksessä tai pukeutumisessa.

Vierailija
20.05.2021 |

Aloitan:

- turvakodin työntekijällä jalasssaan perseshortsit ja lyhyt toppi. Ei todellakaan näyttänyt vakavasti otettavalta turvakodin työntekijältä.

- juhlapukeutuminen kihlajaisjuhlaan miehelle: huppari ja housut

- juhlapukeutuminen lapsen ristiäisiin: lapsen äidillä reisitaskuhousut ja T- paita.

Kommentit (682)

Vierailija
301/682 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään nuorten naisten se tietty jenkkilook etenkin Helsingissä...

Ylikokoinen myssy tai jenkkilippis, makuupussi nilkkoihin asti ja valkoiset lenkkarit.

Oujee.

Vierailija
302/682 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Censorin "mekko" taisi olla kaiken huippu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/682 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni nainen ei osaa sanoa pukeutua kirkollisiin tilisuuksiin. Lapset voivat olla hautajaisissa kesämekoissaan, Mutta äidin pitää kaivaa ylleen tummempi asu -oli helle tai ei. Ja se liehuva hiuskuontalo. Aikuinen nainen laittaa hiuksen kiinni ja mielummin "ylös"  hautajaisiin. Jos hääävieraana pukeutuu olkapäät paljastavaan asuun, kirkossa olkapäät peitetään vähintään huivilla. 

Ei ole sinun asiasi kontrolloida toisten hiuksia. Aikuinen ihminen pitää hiuksiaan miten haluaa oli häät tai hautajaiset.

Ei kontrolloida, mutta kyllä omaa mieltä saa olla.  En minäkään toki kenellekään mene mitään sanomaan.  Mutta ajatella saa.  Ja se on todella tyylimoka, jos aikuinen nainen leuhottaa miten tahansa.  Itsensähän hän siinä vain nolaa.  Sentään.

Suomalaisilla naisilla on nykyään kumma tapa paljastaa paikkojaan.   Mikä on kyllä myös tyylimoka muualla paitsi yökerhossa ja joillakin uimarannoilla.

Vierailija
304/682 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin juhlissa yhdellä naisvieraalla oli läpinäkyvä vesirajamekko, joka varmaan on ihan sopiva vaate yökerhoon, mutta ei kyllä kesähäihin.

Vierailija
305/682 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkossa huomio kiinnittyi mieheen jolla oli Adidaksen verkkapuku päällä, oli sulhasen isä.

Häissä vieraalla pinkki olkaimeton tylliunelma. Selässä turkoosit rintaliivit vedetty lapaluiden väliin, turkoosit olkamet tietysti jätetty paikoilleen.

:) adidaksen verkkarit, ei voi olla totta tämä

Vierailija
306/682 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta mekko ei ole mikään hautajaisasu!

Pikkumusta on perinteisesti juhla- ja bileasu. 

Riippuu klänningin pitäjästä ja naamavärkistä millaiseen ilmeeseen naamaansa vääntää kumpaan kastiin kuuluu 😝

Vierailija
307/682 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos puhuttaisiin vaihteeksi niistä käytösmokista.

Yksi on se, että toisen kotona ollessa ei aleta arvostella isäntäväen tarjoiluja, ei tapoja eikä mitään.  Vieraan tehtävä ei ole komennella isäntäväen lapsia tai koiria, vaikka sitä kuinka tekisi mieli tehdä.  

Ruokaillessa ei aleta pitämään palopuheita omista allergioistaan tai ruokavalioistaan.  Vegaanit ei ala messuamaan vegaaniudestaan eikä kasvissyöjät omista rajoitteistaan.  Jos kylässä tarjotaan ruokaa ja istuu siihen ruokapöytään, silloin syö sitä mitä tarjolla olevista ruuista pystyy, eikä tee minkäänlaista numeroa mistään.  Jos joku kysyy, miksi et ota tuota tai tätä, se sivuutetaan nopeasti vain sanomalla, että en nyt vaan ota, tai että mulla on vähän ruokarajoitteita, mutta ei nyt puhuta siitä.  Eikä todellakaan jatketa sitä juttua.  

Ruokailun jälkeen kiitetään ja sanotaan, että ruoka oli hyvää (vaikka ei olisi ollutkaan).

Ja missään nimessä ei arvostella sisustuksia jne.  Äidillä oli kerran sukulais seurue vieraana ja mukana yksi tuntematon mies, jonkun uusi puoliso tai jotain.  Hän katseli ympärilleen ja möläytti, että minä en viihtyisi yhtään tämmöisessä asunnossa.  Ja hän oli siis aikuinen mies, jotain kuusikymppinen.  Jos olisi ollut nuorempi ja kaikille hyvin tuttu ja läheinen, sen voisi ottaa huumorina, mutta ei aivan vieraan ihmisen suusta.

Ja miehet, joitten on pakko aina tilanteesta riippumatta liehiteltävä naisia, tehkää se silloin, kun oma vaimo EI OLE MUKANA!

Kummallisen usein tätä silti tapahtuu.   Ja sinä munaa paitsi itsensä, niin ennen kaikkea vaimonsa.  Se on niin noloa!!!!!  Se on todellinen tyylimoka. Yleensä siinä tuntevat suurta myötähäpeää kaikki paikalla olevat, myös se kohteena oleva naisihminen, paitsi tämä äijä itse, joka ei tunne käytöstapoja yhtään.

Vierailija
308/682 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyylittömintä on mielestäni nykyisten 20-50-vuotiaiden miesten yleinen tapa käyttää aivan liian leveälieristä lippistä ja aurinkolaseja. Siinä aikamieskin näyttää aivan apukoululaiselta, sori vaan. Tyylittömyyden huipentavat kesäaikaan kulahtanut t-paita, shortsit ja valkoiset tennissukat.

Naisilla taas hanurin ja tissien avoin esittely on tyylitöntä tilanteessa kuin tilanteessa (poislukien sänkykamaritilanteet tietenkin). :D

Mikä on liian leveälierinen lippis?

Vierailija
309/682 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin arabimaassa ramadanin aikaan lomalla ja osallistuttiin matkanjärjestäjän tarjoamaan kaupunkikierrokseen, missä käytiin mm. moskeijassa ja tutustumassa paikallisten asuttamiin kaupunginosiin. 

Oli lämmin päivä ja itäsuomalainen eläkeläispariskunta oli päättänyt pukeutua oikein loma-asuihin. Pyöreähköllä vaimolla oli kireät, pinkit, trikoiset, lahkeettomat pikkupöksyt, jotka istuessa paljastivat reidet ihan ylös asti ja kirkkaanpunainen, avonainen, hihaton,  tiukka trikoopaita, mistä näkyi rintaliivien olkaimet. Erivärinen lierihattu kruunasi asun.   Aivan järkyttävää tilannetajuttomuutta lähteä rantavermeissä keskikaupungille tuollaisessa maassa. Kaikilla muilla naisilla oli peittävämmät kesämekot ja paikallisilla monilla hijabit, tämä  yksi lähes alaston ei ymmärtänyt yhtään poikkeavansa joukosta. 

Vierailija
310/682 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hautajaisissa pitopalvelun nuorilla tarjoilijoilla juoksuhousut ja musta T-paita työasuna. Joo oli mustat vaatteet, mutta ei kyllä tilanteeseen sopivat. 

Olivat selvästi matkineet sannamarinia. Sillä oli just tuollainen asu Loirin hautajaisissa.🙈

Vierailija
311/682 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä voitais tehdä niin kaikki että ei ole mitään etikettejä enää.

haluisinkin että hääjuhliin tai mihen vaan saa mennä verkkareissa huppareissa, tai mitä vaan, sen takia että niistö tulee paljon rennommat ja mukavemmat. on tylsää ja ahdistavaa pukea jotain pukuja päälle.

naisetkin voisi laittaa mitä vaan haluaa

Vierailija
312/682 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nämä useimmat nykyiset nuorison  nk. rippimekot sopisivat paremmin yökerhoon kuin kirkollisen tilaisuuden juhlistamiseen.   Olkaimetonta ja vesirajaa, miksi?   Kaikissa kirkoissa ei ole edes alboja käytössä.  Ja useilla ensi kertaa jalassa  jotkut korkokengät,  joilla ei osata kävellä, vaan kompuroidaan polvet koukussa.  Noloa.

Vierailija
313/682 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy muistaa ettei kaikilla ole vara ostaa tai vuokrata pukuja tai hienoja vaatteita yhden juhlan takia esim.nuoren rippijuhlat tai valmistujaiset.

Ei tarvita hienoja vaatteita vaan ihan tavalliset, jotka kuitenkin ovat siistit ja istuvat. Perusvaatteet eivät oikeasti maksa niin paljoa, jos vain pystyy näkemään niiden löytämiseen hieman vaivaa. 

Jos ei ole varaa tulla juhliin siistissä asussa, niin ei tule sitten ollenkaan, simple as that. Usein siisteys merkkaa ihan jo sitä ettei näytä hautajaisissa esim. stripparilta, tai sukujuhlissa käytä reikäisiä ja lököttäviä vaatteita.

Vierailija
314/682 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkkarit, nahkatakki,bootsit 😁

Vierailija
315/682 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hautajaisissa pitopalvelun nuorilla tarjoilijoilla juoksuhousut ja musta T-paita työasuna. Joo oli mustat vaatteet, mutta ei kyllä tilanteeseen sopivat. 

Olivat selvästi matkineet sannamarinia. Sillä oli just tuollainen asu Loirin hautajaisissa.🙈 

Niin, mutta Hänpä olikin niin iso stara, etteivät mitkään käytöstavat, eikä säännöt koskeneet kyseistä "ladya".🤣  Kyllä kansa muistaa.

Vierailija
316/682 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perhejuhlissa noin viisikymppinen nainen sananmukaisesti minihameessa, pakarat paistoi kun istui. 

Hyi stana! Miksi joillain on tarve itsensäpaljastelulle ja vieläpä sukujuhlissa? Ei ole terveen ihmisen touhua. Teiniltä tuollaisen ehkä ymmärtäisi paremmin, kun eivät aina osaa miettiä pidemmälle, (vaikka silloinkin teinin vanhemman pitäisi puuttua asiaan) mutta että aikuinen ihminen?

Vierailija
317/682 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

haluisinkin että hääjuhliin tai mihen vaan saa mennä verkkareissa huppareissa, tai mitä vaan, sen takia että niistö tulee paljon rennommat ja mukavemmat. on tylsää ja ahdistavaa pukea jotain pukuja päälle.

lisään vielä että se olisi toisaalta helppoa ja kivaa ettei tarvitse laittaa paljon rahaa johonki vaatteisiin vai sen rahan voisi laittaa esim hääparin lahjaan. 

mitä väli sellasilla vaatteilla loppujen lopuksi on, ei sellasia valokuvia ikinä ketään jaksa kattella.

Vierailija
318/682 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein kaunis ja hyvävartaloinen nuori nainen pienissä bikineissä rannalla. Alaosasta bikinien tajapuolella lerpattaa toistakymmentäsenttiä pitkä pesuohjelappupino, varmaan kaikilla maailman pääkielillä.   Ei kovin tyylikästä mielestäni. Eikö niitä pesuohjeita tajuta leikata pois? 

Vierailija
319/682 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin kerran saaristolaishäissä, missä minä ja  kaikki muutkin olivat pukeutuneet juhlavasti ja soveliaasti.

Paitsi yksi pariskunta: miehellä oli nahkahousut , paita ja  nahkaliivit ja hänen puolisollaan erittäin (!) antava nahkainen yläosa ja aika niukka alaosa

Mä kävin siinä ulkona tupakalla kun tuo nainen meni ohitse korkeissa koroissaan.

Mun seuraan vähäksi aikaa liimautunut n. 13-v poika huomasi mun katseen ja kysyi, että  onko munkin mielestä upea näky, kun hän ja isä tykkäävät tästä tyylistä

Mua rupesi naurattamaan kovasti ja tuli aika keski-ikäinen olo (vaikka olin vain 29v)

Vierailija
320/682 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lisään vielä että se olisi toisaalta helppoa ja kivaa ettei tarvitse laittaa paljon rahaa johonki vaatteisiin vai sen rahan voisi laittaa esim hääparin lahjaan. 

mitä väli sellasilla vaatteilla loppujen lopuksi on, ei sellasia valokuvia ikinä ketään jaksa kattella.

Ihmiset on erilaisia eikä ole yhtä vastausta. Minulle juhlien vaatetus on yksi hyvin tärkeä tekijä juhlien tunnelman takia, ja hupparit eivät tunnu juhlavilta. Juhlavaatteet tuovat olon että nyt on panostettu johonkin arjesta poikkevaan ja arvostetaan juhlia myös sillä tavalla. Minulle juhlat ovat iloisemmat kun tunnelma on juhlava, ajatus hupparijuhlista olisi minulle masentava

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän