Pomo on unohtanut maksaa palkan!
Tänään on tilipäivä, eikä näy tilillä. Ei ole tapahtunut kuin kerran ja silloin kysyi, että sopiiko maksaa pari päivää myöhässä kun isolla asiakkaalla oli lasku myöhässä. Meillä tilitoimisto laskee ja esimies itse maksaa laskut ja palkat, pieni firma, mutta isot projektit. Palkkalaskelma on kyllä tullut jo alkuviikosta.
Alanko etsiä uutta työpaikkaa, kun ei ole mitään edes sanonut tästä. Mulla ei ole hätää, tänään ei eräänny mitään laskuja.
Kommentit (28)
Sanot pomolle, että työt jatkuu sitten kun palkka on maksettu!
Vierailija kirjoitti:
Vaadit lakisääteinen täyden palkan odotteluajalta.
Tulee takuulla jatkossa ajallaan.
Laitatko linkin tuohon lakiin, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
No sitten sä voit unohtaa mennä töihin. Reilu peli.
Tota sun tosiaan kannattaisi kysyä pomolta, että voinko jättää tulematta töihin jos ei huvita tai kun ei ole rahaa bussilippuun/bensaan, kun et ole maksanut palkkaa.
Eräs koijarifirma tahallaan venyi ja vanui palkanmaksussa. Kävi köpelösti pomolle kun työntekijä, entinen painija marssi pomon toimistoon ja niskalenkillä paiskasi ukon lattialle sanoen, että eilen piti olla tilipäivä!
Vierailija kirjoitti:
Eräs koijarifirma tahallaan venyi ja vanui palkanmaksussa. Kävi köpelösti pomolle kun työntekijä, entinen painija marssi pomon toimistoon ja niskalenkillä paiskasi ukon lattialle sanoen, että eilen piti olla tilipäivä!
Ja sit sä heräsit.
Ap mitä pomo sanoi kun kyselit palkanmaksusta? Palkanmaksu on joka kuukausi toistuvaa eli ei pitäisi tulla yllärinä yrittäjälle. Huonoa taloudenpitoa ja konkurssin partaalla todennäköisesti jollei ymmärrä/kykene laittamaan sivuun riitävästi rahaa palkkoja varten. Meidän firmassa palkka-ajot on jo alkukuusta eli ne rahat ei ole käytettävissä mihinkään muuhun.
Ja todellakin kannattaa alkaa etsiä muita töitä.
Ap tässä. Pomo tuli palaverista puolilta päivin ja sanoi ensimmäisenä, että voi hyvänen aika, hän on unohtanut maksaa ja maksoi heti. Töitä on ollut 50 % siitä mitä esim. vuosi sitten ja mulla on paljon luppoaikaakin. Meillä on vain muutaman työntekijä, eikä ole montaa projektia yhtäaikaa, mutta vain B to B asiakkuuksia, joten yleensä laskut tulevat aika hyvin maksetuksi. Valitettavasti vain isot firmat ja kuntasektori ovat huonoimpia asiakkaita. Ne vaativat lähes kaikki 30 päivän maksuajan ja maksava aina ja poikkeuksetta myöhässä, mutta juuri sen verran myöhässä, ettei voi periä korkoa. Yleensä vältetään näitä jättejä ja julkishallintoa, mutta nyt on ollut pakko ottaa. Palkka ei ole vielä tilillä, mutta aamulla varmasti on.
Tykkään työstäni, pomo on ihan mukava ja meillä on rento henki, mutta valitettavasti olen kokenut tämän jo kerran aiemmin, työt vähenee, pian lomautus ja sitten konkurssi. Ellei nyt sitten tilanne nopeasti muutu.
Kyllä palkka pitää olla tilillä sillon kun on palkanmaksupäivä. Kertoo ongelmista firmassa jos näin ei ole. " iso asiakas unohti maksaa laskun" ... eli firmalla ei ole yhtään "ylimääräistä" rahaa, että sais palkat maksuun. Konkkaan menee ennemmin tai myöhemmin