Yhtäkkiä todella epätodelline olo
Kävin viemässä roskat ja koko kerrostalo tuntui oudolta. Kuin siellä ei olisi ketään muuta kuin minä. Kuin koko maailma olisi tyhjä. Askeleet tuntuivat erikoisilta, pehmeiltä.
Työnsin pään ulos ovesta ja jopa ulkoilma tuntui hassulta ja tuoksui makealta.
Olo on kuin en osittain tuntisi omaa kehoani.
Kommentit (48)
Aivot tekee toisinaan tuollaisia temppuja.
Toivottavasti ei. Mulla tulee välillä epätodellisia oloja, mutta eivät yleensä kestä näin kauaa. Vieläkin ihan turta olo.
Olennot toisista ulottuvuuksista aiheuttaa tuota toisinaan.
Onko sulla traumataustaa? Vaikuttaa takaumalta tai dissosiaatio-oireelta. Dissosiaatiossa ympäristö saattaa vaikuttaa epätodelliselta tai muuten oudolta.
Dissosiaatio. Jos kestää kauemmin niin voit mennä päivystykseen. Muuten ihan normaalia ainakin ihmisille keillä on traumoja. Minulle tulee noita aina välillä.
Minulla sama tilanne juuri nyt. Olin juuri hakemassa taas tietoa asiasta, kun näin tämän ketjun. Toivon vaan, että menisi nopeasti ohi, kun saattaa kestää pidempäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla traumataustaa? Vaikuttaa takaumalta tai dissosiaatio-oireelta. Dissosiaatiossa ympäristö saattaa vaikuttaa epätodelliselta tai muuten oudolta.
On joo :( takaumat ovat kamalia.
Ehkä odottelen, että tää menee ohi. Auttaisikohan suihku?
Minullakin on kokemusta vähän tuonkaltaisesta.
Ehkä uni auttaa ja aamulla olo taas normaali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile suihkua, mutta en usko. Ite ainaki tykkään dissosiaatiosta, koska sillon en tunne henkistä kipua.
Vierailija kirjoitti:
Minullakin on kokemusta vähän tuonkaltaisesta.
Ehkä uni auttaa ja aamulla olo taas normaali.
Tai enpä neuvokaan mitään, etten aiheuta vahinkoa? Tuli vain mieleen.
Oliko sellainen olo kuin katsoisit jonkun "kuvaputken" kautta ja pyörryttää?
Kellään ollut sellaista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suihku voi auttaa. Sen jälkeen viltti ympärille ja yrität ankkuroitua nykyhetkeen. Pureskele pastillia tmv., keitä teetä, lue kirjaa/katso tv:tä. Se menee ohi kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Krapulan jälkitilaa?
En juo enkä polta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä odottelen, että tää menee ohi. Auttaisikohan suihku?Suihku voi auttaa. Sen jälkeen viltti ympärille ja yrität ankkuroitua nykyhetkeen. Pureskele pastillia tmv., keitä teetä, lue kirjaa/katso tv:tä. Se menee ohi kyllä.
Kiitos :) Ihanan ystävällisiä kommentteja.
Minusta tuntui eilen siltä kuin ajasta olisi kadonnut noin pari tuntia. Kello oli noin. 18:30 ja yhtäkkiä olikin 21:00
Alkava psykoosi?