Sijaiseni on superihminen ja nyt pelkään paikkani puolesta
Olen äitiysvapaalla ja tarkoitus on palata syksyllä töihin. Mulla on hyvin vahva tunne siitä että firmani ei halua sijaisestani eroon. Näen paljaalla silmällä, että hän tekee parempaa jälkeä kuin minä. Hän saa muutenkin huomattavan paljon kiitosta. Olen itsekin kyllä tunnollinen ja teen riittävästi ja enemmänkin mutta en yksinkertaisesti ole niin lahjakas. Ala jolla työskentelen on vaativa ja kilpailtu, pitää olla valmis venymään yötöihin jne. Mutta rakastan työtäni. Nyt ihan tosissaan pelottaa ja mietin, pitäisikö hakea muita hommia. Eihän minua tietenkään voi vakipaikalta lain mukaan pihalle potkia, mutta tämä tunne ei silti ole kiva lainkaan. Voiko joku samastua tähän fiilikseen?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitset perinteisen tyylin: Ala levittää ikäviä juttuja sijaisestasi. Toki sillä tavalla taitavasti, että kukaan ei oikein tajuakaan sinun olevan juttujen lähde.
Varmaan trollasit, mutta sanon silti että kiitos ja ei kiitos :D sijaiseni on ihana tyyppi ja ansaitsee kaiken kiitoksen mitä hänen suuntaansa tulee.
Ollaan esihenkilöni kanssa jutuissa melkein viikon välein ja hän aina kertoo selvästi mitä mieltä on ja miten menee. Siitä tiedän aika paljon.
apMinulle kävi niin, että äitiyslomalla ollessani sijaiseni levitti inhottavia tarinoita minusta. Niinpä hän sai viran ja minä en, vaan sain alkaa äitiyslomalta etsimään muita töitä.
Siitä oli yli 10 v ja nyt olen onnellinen, että en ole enää siellä töissä, mutta oli se katkeraa.
Huh. En osaa sanoa muuta kuin että olen tosi pahoillani sun puolesta. Mulla oli yläasteella vastaava keissi: yksi puhui pahaa ja valehteli musta selän takana ja menetin kaveriporukkani. Olin käytännössä yksin kasi- ja ysiluokan. Vieläkin elän sellaisen sisäistetyn pelon kanssa, että joku voi koska tahansa syrjäyttää mut.
No tämä meni jo vähän ohi aiheen. Kuitenkin siis uskomatonta, että vielä aikuisenakin jotkut alentuu tuommoiseen.
ap
Tälle on hyvä alapeukuttaa :) Onkohan nuo entiset kiusaajat asialla?
ap
Reipas lihominen ratkaisee tämänkin ikävän tilanteen
Sanoit kaksi hyvää pointtia. Ensinnäkin: jokainen on hyvä jossain ja vähemmän hyvä jossain. Varmasti sijaiseni suhteen on ihan sama homma, vaikka itse en täältä etäältä pystykään näkemään muuta kuin kaikki ne hommat, joissa hän on mua parempi.
Toiseksi meidän työntekijän turva on niin hyvä, että myös ihan "normi-ihmiset" saavat kyllä keskimäärin pitää paikkansa, vaikka joku superosaaja siinä käviskin hengittämässä niskaan. Keskinkertaisia normi-ihmisiä me täällä ollaan suurin osa, ei kaikki työntekijät voi olla huippuosaajia. En vaadi sellaista muilta, miksi siis vaatisin itseltänikään.
ap