Vihaan tätä siitepölykautta! Monikaan ei tajua että tätä ei hoideta vain heittämällä pilleri suuhun vaan hiukset pitää pestä joka ilta, lakanat vaihtaa usein, pyykkejä ei voi kuivattaa ulkona..
Kun tulee ulkoa sisälle pitää riisua vaatteet ja pestä hiukset kuin jonkun ydinlaskeuman jäljiltä.
Kommentit (44)
Evvk. Alappa kärsiä sisäilmaongelmista, niin tiedät mitä ympärivuotinen loppuelämän helvetti on.
Semmoista asiaa kannattaakin vihata, jolle ei mitään voi...menee elämä kivasti vihatessa.
kuka ei pese hiuksiaan joka päivä?
Miksi pyykit pitäisi kuivata ulkona?
Minulla on todella paha koivuallergia, mutta pärjään kevätkauden näin:
Reseptillä tehokkaampi antihistamiini tupla-annoksena, nenäsuihke, silmätipat ja astmalääke
Vaatteiden vaihto sisälle tultua
Ulkona hiukset peitossa hatun sisällä, kun ei jaksa pestä hiuksia
Vähintään naamanpesu ennen nukkumaanmenoa
Ikkunoissa siitepölykangasverkko
Siivoan pinnat ja lattian mopilla päivittäin, ei koskaan imurointia!
Pari ilmanpuhdistajaa kotona
Aurinkoisena tuulisena pahimpana päivänä ulkona maski/hengityssuojain
Nämä ovat auttaneet niin, että selviän keväästä. Tuo maski ja ilmanpuhdistin ovat tänä vuonna tehtyjä lisäyksiä ja auttaneet selvästi. Pahimpina vuosina olen joutunut saamaan kortisonia tablettina tai pistoksena, mutta nyt en millään halua sitä, koska se altistaa vakavalle koronalle, jos sen tartunnan sattuisi saamaan.
Tsemppiä!
Huomaa, että vastauksia ei ole tullut vaikeasti siitepölylle allergisilta. Tämä on helvettiä meille. Reseptilääkkeetkään eivät poista oireita kaikilta niin paljon, että olo olisi siedettävä.
Itse olen käynyt siedätyshoidonkin läpi, mutta tulokset kestivät peräti viisi vuotta.
Jokainen normaali pesee hiuksensa päivittäin ja vaihtaa lakanat useasti, joten mikä on ongelma? Pyykit voi kuivata pyykkitelineellä tai kuivausrummussa.
Pahin koivun siitepöly vuosikausiin. Käytössä on maksimiannos allergialääkettä, silmätipat ja astmapiippu. Kasvomaski suojaa yllättävän hyvin siitepölltä ulkona, pystyn tekemään pihatöitä sen kanssa varsinkin sateen jälkeen ihan hyvin. Huivi hiusten suojaksi vaan ja huivi riisutaan ennen sisälle tuloa.
Onko viisasta, että pahasti allergiset hankkivat lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Ja minä vihaan ihmisiä, jotka eivät ole sen vertaa käyneet koulua, että ymmärtäisivät otsikon ja kommenttikentän eron.
Toivottavasti saat nukuttua tästä huolimatta.
Juu, vihaan minäkin, mutta ei se vihaaminen valitettavasti allergioita poista. Siitepölyallergiat alkavat minulla aikaisin keväällä ja jatkuvat loppusyksyyn: leppä, koivu, timotei, pujo jne. Lisäksi voimakkaan tuoksuiset kukkivat kasvit aivastuttavat ja auringosta tulee helvetillistä kutiavaa ihottumaa joka paikkaan. Siihen vielä päälle eläin- ja ruoka-aineallergiat ja sisäilmaoireilut niin alkaa olla ympäri vuoden yhtä veemäinen olo. Ole tyytyväinen jos oireet kestävät vain osan vuodesta.
Miksi muiden pitäisi ymmärtää sinun sairauttasi? Et sinäkään ymmärrä minun.
Olet oikeassa, moni ei tajua. Hyvin moni kärsii allergioista, mutta eivät tietenkään osaa samaistua vaikeasti allergisten asemaan.
Mutta sitten herää kysymys siitä, pitäisikö tavan tallaajan osata miettiä mitä tämä kausi tarkoittaa vaikeasti allergisille? Jos kyllä, pitäisikö osata ajatella myös muiden vaikeista sairauksista kärsivien ihmisten tilannetta?
Vierailija kirjoitti:
Onko viisasta, että pahasti allergiset hankkivat lapsia?
Onko viisasta sinun kaltaisesi hankkia lapsia?
Ja tätä ojien ja joutomaiden roskapuuta istutetaan innolla talojen viereen ja katujen varsille, ja ihmiset saavat allergisia oireita. Toista voimakkaasti allergisoivaa kasvia, pujoa, kitketään pois, mutta tosiaan kaupunkien viherosastot laittavat koivut talojen kylkeen, niin että siitepöly leijailee iloisesti sisään asuntoihin.
Lääkäri voi kirjoittaa tarvittaessa reseptin tehokkaampiin lääkkeisiin. Itsellä ei antihistamiinit auttaneet, mutta avamys-nenäsuihke vie melkein kaikki oireet ja voi elää lähes normaalisti.
Ymmärrän sinua, ap. Minullakin on allergia muttei niin voimakas. Napsin 3x annoksen antihistamiinia (lääkäri sanoi ettei haittaa tilapäisesti käytettynä). Joskus on määrännyt jotain toista lääkettä, muttei se minusta ollut sen kummempi, kalliimpi vain.
Mulla on onneksi lyhyt tukka niin sen voi huuhdella usein, vaikken sampoolla pesisikään.
Pyykit kuivatan tosiaan mieluummin sisätiloissa.
Ja minä vihaan ihmisiä, jotka eivät ole sen vertaa käyneet koulua, että ymmärtäisivät otsikon ja kommenttikentän eron.