Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihaan tätä siitepölykautta! Monikaan ei tajua että tätä ei hoideta vain heittämällä pilleri suuhun vaan hiukset pitää pestä joka ilta, lakanat vaihtaa usein, pyykkejä ei voi kuivattaa ulkona..

Vierailija
19.05.2021 |

Kun tulee ulkoa sisälle pitää riisua vaatteet ja pestä hiukset kuin jonkun ydinlaskeuman jäljiltä.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa, moni ei ymmärrä. Mutta mihin sinä sitä ymmärrystä tarvitset? Joka tapauksessa joudut pesemään hiukset, vaihtamaan lakanat ja ottamaan lääkkeet. Ymmärsi muut tai ei.

Vierailija
22/44 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko viisasta, että pahasti allergiset hankkivat lapsia?

Mun lapsella ei ole mitään allergioita. Valkkasin terveen miehen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa, moni ei ymmärrä. Mutta mihin sinä sitä ymmärrystä tarvitset? Joka tapauksessa joudut pesemään hiukset, vaihtamaan lakanat ja ottamaan lääkkeet. Ymmärsi muut tai ei.

Jos yhtään ymmärtäisivät kaataisivat kaikki koivut pois, ja tilalle jotain jalopuita.

Vierailija
24/44 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tätä ojien ja joutomaiden roskapuuta istutetaan innolla talojen viereen ja katujen varsille, ja ihmiset saavat allergisia oireita. Toista voimakkaasti allergisoivaa kasvia, pujoa, kitketään pois, mutta tosiaan kaupunkien viherosastot laittavat koivut talojen kylkeen, niin että siitepöly leijailee iloisesti sisään asuntoihin.

Koivuja ei tarvitse edes istuttaa, leviää itsestään kuin rikkaruohot. Olen nyt 20 vuotta kitkenyt koivuntaimia pihamaaltani. Meidän pihalla ei kasva koivunkoivua, mutta siemenet lentää tuulessa tännekin naapurien pihoista ja teidenvarsilta.

Vierailija
25/44 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko että sun allergia häviäisi jos muut paneutuisivat ymmärtämään?

Ihmisillä on erilaisia taakkoja mutta nyt kun ajattelen, niin nimenomaan allergikot tosiaan on äkäisiä ja kateellisia.

Vierailija
26/44 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä pahin siitepölykevät vähään aikaan. Itse olen selvinnyt monta vuotta pelkillä pillereillä, jotka ovat vieneet oireet aikas hyvin pois.

Tänä keväänä otan tuota pilleriannosta kaksinkertaisena ja on pitänyt lisätä käyttöön myös nenäsuihke ja silmätipat. Ja nämäkään lisäykset eivät pahimpina päivinä vie oireita kunnolla pois!

Suihkussa pitää rampata tosiaan sekä aamulla että illalla, helpottaa oloa.

Olen alkanut nyt keväällä saamaan myös koirastani allergiaoireita, vaikka ennen ei ole ollut koira-allergiaa😟 Koira on nyt kevään ajan sitten tuttavalla hoidossa, koiran koskettaminen ja sen läsnäolo asunnossa pahensi oloani ja teki oloni aivan sietämättömäksi, niin pakko oli luopua koirasta vähäksi aikaa ainakin.

Vierailija
27/44 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos yhtään ymmärtäisivät kaataisivat kaikki koivut pois, ja tilalle jotain jalopuita.

Minulla on siitepöly allergia nyt pahana, mutta en minä koivuja silti vihaa. Yleensähän tämä kamala olo kestää jonnekin kesäkuun puoleen väliin enintään. Päälle kuukauden joudun kärsimään, kyllä tämän vielä kestää. Koivut ovat kauniita, ei niitä todellakaan tarvitse alkaa kaatamaan.

Vierailija
28/44 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kuullut siedätyshoidosta? Ärsyttää marttyrimaiset valittajat jotka ei kuitenkaan suotu siedätykseen hakeutumaan...

Vierailija
29/44 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesisateet ovat helpottaneet tilannetta paljon.

Vierailija
30/44 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut siedätyshoidosta? Ärsyttää marttyrimaiset valittajat jotka ei kuitenkaan suotu siedätykseen hakeutumaan...

Monilla ei auta edes siedätyshoito. Tai jos auttaa niin vain väliaikaisesti eli vie oireet pariksi vuodeksi pois ja sitten taas alkaa allergia samanlaisena.

Vierailija
31/44 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monilla ei auta edes siedätyshoito. Tai jos auttaa niin vain väliaikaisesti eli vie oireet pariksi vuodeksi pois ja sitten taas alkaa allergia samanlaisena.

Jossain määrin oireita helpottaa kyllä kaikilla. MUTTA, eihän sitä kannata ainakaan kokeilla! Sit ei voi enää märistä oireista ja lääkkeistä eikä uhriutua ollenkaan jos sattuisikin kuulumaan siihen suurimpaan osaan, joilla oireet käytännössä loppuvat kokonaan.

Vierailija
32/44 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, viikon sataa vettä. Siihen loppui siitepölykautesi.

Vierailija
33/44 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja minä vihaan ihmisiä, jotka eivät ole sen vertaa käyneet koulua, että ymmärtäisivät otsikon ja kommenttikentän eron.

Toivottavasti saat nukuttua tästä huolimatta.

kyllä se vähän painajaisia aiheuttaa. näen unta, jossa kaikki on ensin hyvin, mutta sitten joku alkaa kirjoittaa otsikkoa. yritän juosta karkuun, mutta jalat eivät liiku. tuntuu kuin olisin jumissa jossain suossa. en kykene juoksemaan karkuun ja otsikko vaan jatkuu ja jatkuu...

Vierailija
34/44 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jonkun tarvitsisi sitä ymmärtääkkään. Eihän se heidän ongelmansa ole. Sitä paitsi listastasi puuttuu kasvojen pesu tasaisesti päivän aikana ja joka puolelle lehahtava nokkosrokko.

Vierailija
35/44 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahin koivun siitepöly vuosikausiin. Käytössä on maksimiannos allergialääkettä, silmätipat ja astmapiippu. Kasvomaski suojaa yllättävän hyvin siitepölltä ulkona, pystyn tekemään pihatöitä sen kanssa varsinkin sateen jälkeen ihan hyvin. Huivi hiusten suojaksi vaan ja huivi riisutaan ennen sisälle tuloa.

No ei ole. Vuonna 2018 oli paljon pahempi koivun siitepölykausi ja se alkoi vielä ihan yhdessä yössä, kun toukokuun alussa yht'äkkiä tuli helle. Silloin olin ihan tukossa, silmät lähes ummessa, kutisivat hulluna ja kirkuvan punaiset ja nenä vuoti koko ajan. Nyt ei tunnu missään, vaikka paljon olenkin ulkona ja pidän ikkunoita auki. Käytössä on kaksi eri allergialääkettä, nenäsuihke ja silmätipat. 

En pese joka ilta hiuksia, vaan harjaan huolellisesti. Tyynyliinan vaihdan kolme kertaa viikossa, totta kai pesen kasvot aamulla ja illalla ja käyn suihkussa ainakin joka toinen ilta, riippuu siitä mitä olen päivän aikana tehnyt. En vaihda vaatteita heti sisälle tultua, koska ei ole tarvetta. Onneksi kohta loppuu koivun kukinta ja kesän muut siitepölyt eivät vaivaa niin paljoa. 

Vierailija
36/44 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monia eri allergioita ihmisillä on pähkinä allergiaa on maito allergiaa ja nikkeli allergiaa.Kiitetään tästä päivästä ja iloitaan että saatiin nähdä näitä luomis ihmeitä terveillä silmillä ja pystymme liikkumaan. Kaikki on ihan hyvin sittenkin. Siitepöly pitää ihan tavallisen myös pyyhkiä pois ikkunalaudoilta ja pöydiltä autojen päältä että tavallaan samaa puuhaa vaikka ei aiheuta vaivoja mutta kaikkia vähän aivastuttaa. Näin kuitenkin luonto lisääntyy siitepölyn avulla.

Vierailija
37/44 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronassa on samat oireet.

Vierailija
38/44 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin varmaan ihan paskana, jos puhkeaisi yhtäkkiä tuollainen allergia. Olen nimittäin "huono" siivoamaan.

Vierailija
39/44 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin! Uusi miesystäväni ihmettelee miksi  olen ihan tukkoinen "mikset ota Histeciä". Voi s""na sanon..  

Vierailija
40/44 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri voi kirjoittaa tarvittaessa reseptin tehokkaampiin lääkkeisiin. Itsellä ei antihistamiinit auttaneet, mutta avamys-nenäsuihke vie melkein kaikki oireet ja voi elää lähes normaalisti.

Kiva sinulle. Minulla ei auttanut sekään. Aina ei lääkäreilläkään ole keinoja. Siedätyshoidonkin kävin läpi, auttoi kuusi vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä