Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onkohan lapseni häiriintynyt sadisti? Laittoi 3 kotiloa kaverinsa kanssa puutarhapöydän päälle

Vierailija
19.05.2021 |

Sanoivat siitä virnistellen, kun olimme syömässä. En kehdannut siinä kohtaa pompata ylös tuolista ottamaan etanoita pois puiselta pöydältä, mutta etanoille onneksi alkoi sataa. Kun tulin viemästä lapsia koteihinsa (tyttäreni asuu isällään), niin muistin etanat. Ne olivat yhä pöydällä 👿 Luulin, että lapset olisivat ottaneet ne pois ennen lähtöään. Mutta ei 😠 Onneksi itse muistin ne ja jokainen etana löytyi edelleen pöydän pinnoilta. Laitoin ne nurmikolle. En ymmärrä tahallista julmuutta eläimiä kohtaan.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse koskaan käyttäytynyt tahallisen julmasti eläimiä kohtaan. En ymmärrä tuollaista sikapelleilyä. Tekisi mieli olla julma lasta kohtaan, hänellä on paljon paremmat puolustautumismekanismit (kuten puhekyky), kuin eläimillä. Mutta en siis ollakseni sadisti, vaan rangaistakseni sellaista, joka tekee väärin.

Vierailija
2/54 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pennulta puhelin pois loppuvuodeksi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö  ole neuvonut kakaraasi? Kaikki asiat täytyy opettaa, ei ne luonnostaan osaa mitään. Meillä olisi asikoinaan käsketty heti viemään takaisin sinne mistä ottivatkin.

Vierailija
4/54 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö  ole neuvonut kakaraasi? Kaikki asiat täytyy opettaa, ei ne luonnostaan osaa mitään. Meillä olisi asikoinaan käsketty heti viemään takaisin sinne mistä ottivatkin.

Neuvoilla ei sadismia kitketä, ikävä kyllä. Se on syvemmän tason häiriötila. Toinen lapsemme ei koskaan tekisi mitään tuollaista, on tullut minuun. En tajua, kuvitteleeko joku, että se pitää opettaa lapsille, ettei tee eläimiä satuttavia juttuja!? Kyllä se on monilla syntyjään.

Se mitä sinä opettaisit, on vain ympäristön paheksunta tai joku muu asia, ei ongelman ydin.

Ap

Vierailija
5/54 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerännyt niitä hevletin koppia mukanaan raahaavia etanoita puutarhasta sangollisen ja sitten kaatanut surutta kiehuvaa vettä päälle.

Vierailija
6/54 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi laittaa ulkonaliikkumis kieltoon. Tuijottaa vaan kännykkää sisällä, lasten paikka ei ole ulkona

Vierailija
7/54 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opeta lapsesi keräämään etanat ämpäriin, jossa on väkevää etikkaliuosta. Sinnehän ne kuolevat pian. Sitten ne pitää kipata biojätteisiin, etteivät lajitoverit syö niitä.

Meillä on kotiloita pihassa aivan tolkuttomasti, niiden torjunta on jokakesäistä koko perheen ponnistelua.

Vierailija
8/54 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kerännyt niitä hevletin koppia mukanaan raahaavia etanoita puutarhasta sangollisen ja sitten kaatanut surutta kiehuvaa vettä päälle.

ja jonkun verran julmia ne on toisilleenkin, nehän syövät jopa lajitoverinsa. Ruiskutus vain käy ( lehtokotilot).

Vierailija
9/54 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmi..

On ehkä ihan hyvä, ettei ap tiedä mitään esim. siitä, millaiseen suhtautumiseen eläimiin vaikkapa syrjäseuduilla eläneet pikkupojat kasvoivat..vielä 1980-1990-luvuilla.

Vierailija
10/54 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kotilot vaan olivat pöydällä? Jos saivat olla rauhassa eikä niitä esim tökitty koko ajan, olivat luultavasti ihan ok. Ei ole mitenkään harvinaista että kotilot viettävät esim ison osan päivästä kiinni puisessa aidassa, vajan seinässä jne.

Vierailija
11/54 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä eivät vaan ajatelleet, vaatii lisää kasvatusta ja ohjeistusta.

Tästä tulee elävästi mieleen oma lapsuus ja se, kuinka raivostuin pikkuveljelle ja kaverilleen, jotka ampuivat lintuja. Huusin, raivosin ja syöksyin kimppuun. Lisäksi vähän tunteiden viilennyttyä kävin kertomassa sen kaverin äidille asiasta. Poika kuulemma oli saanut puhuttelun.

Jotain 10 vee olin ja veli ja kaverinsa pari vuotta nuorempia. Maalla kasvaneina oli ihan normaalia, että jotain ilmakivääriäkin käytettiin sujuvasti jo ihan pienenä  että siinä ei sinänsä mitään.  Olen itsekin hyvä ampumaan, mutta en ikinä tappaisi tai rääkkäisi eläimiä 

Vierailija
12/54 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sadisti mikä sadisti.

Vierailija
13/54 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tod. näk. ! No ei vaiskaan.. ei lapsi tajua et ei ne pääse alas pöydältä.

Vierailija
14/54 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo nyt kovin julmalta kuulosta. Nimimerkki pelastanut siilivauvan kun jonnet heittelivät sitä kivillä. Tarkastettiin eläinlääkärissä ja kunnossa oli.

Vierailija
15/54 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sadisti mikä sadisti.

Snadisti 🐟

Vierailija
16/54 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset oli innostuneita tutkimaan etanoita ja halusi katsoa lähempää ja unohti ne pöydälle.

Vierailija
17/54 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo virnuilu viittaa kyllä johonkin häiriintyneisyyteen, vähintään typeryyteen.  Kun kerta se ei voi olla vanhemman esimerkki eikä lapset enää täysin ymmärtämättömiä.  Tarkkailisin tilannetta.

Vierailija
18/54 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tää on tosi julmaa kun oon nähnyt et jotkut lapset heittelee sorsia kivillä ja repii ötököiltä siipiä irti!!!!!

Vierailija
19/54 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtokotilot kannattaakin kerätä heti kun havaitsee ja tiputtaa yksitellen kiehuvaan veteen. Muuten ei puutarhasta ole mitään Vihreää jäljellä

Vierailija
20/54 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt et lapset voi olla näin julmia!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän