Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut olettavat omistavansa kaverinsa?

Vierailija
18.05.2021 |

Pitää tehdä tiliä tekemisistä ja menemisistä.
Loukkaannutaan, jos kaveri menee yksin tai auta armias, jonkun muun kanssa.
Kaveruuden hiipuessa vielä väkisin kysellään kuulumisia ja odotetaan jotain.
Kaveruuden loppu on kuin suuri loukkaus. Pitäisi antaa "syy" mutta siitäkin otetaan herne nenään. Miksei voi vaan mennä eteenpäin ja molemmat etsiä sopivampia ihmisiä? Avioliitosta ja lehden kestotilauksestakin olen päässyt helpommin pois kuin joistain kaverisuhteista.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä minäkään. If you love somebody, let them go.

Vierailija
2/26 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi, mutta tiedän miksi minulla on aina ollut vain miespuolisia kavereita. Naiset ovat aina halunneet hallita ja muuttaa minua, pahempaa kuin henkisesti väkivaltaiset parisuhteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just näin. Luulis ymmärtävän, jos toinen ei halua pitää yhteyttä. Helpompaa niin, että antaa ystävyyden hiipua kun se, että joutuu kertomaan syyn. Mikä ei tietenkään miellytä..

Vierailija
4/26 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä täällä on silloin tällöin juttua ja kyylääjä valittaa, kuinka toinen on ihan tosta vaan lopettanut ystävyyden.

Jos ystävä on kuin pahin iilimato ja kyttä, niin ihan varmasti toinen haluaa eroon, kun on asian huomannut. Kun toiselle pitää selittää kaikki tekemisensä ja sanomisensa muiden kanssa, ei saa olla edes oman perheensä kanssa, saati muiden ystävien, niin jossakin on vikaa. Tämä kyylä "ystävä" on tietenkin aina omasta mielestään viaton ja hän on vain ollut ehkä kiinnostunut ja auttavainen, kertonut miten pitää elää ja olla, ollut viisas ja huolehtivainen hyvä ystävä.

Huhheijaa vaan, näitä riittää. Yksi osui minunkin kohdalle, kun molempien lapsemme olivat pieniä ja saman ikäisiä. Nainen olisi halunnut olla kaikki vapaat yhdessä ja koska hänen miehensä teki matkatöitä, niin myös illat olisi pitänyt olla yhdessä, sillä "kyllähän sinä ehdit olla miehesi kanssa muutenkin". Mummolaan en olisi saanut mennä lasten kanssa ja kerrankin hän tuuppasi itsensä asuneet meille, kun appivanhemmat tulivat päivällä kylään.

Hänen mielestään meillä oli niin sama elämäntilanne ja kun lapsetkin viihtyivät hyvin yhdessä, niin voisimme olla yhdessä koko ajan. Katsoin sitä muutaman kuukauden ja lopetin koko touhun. Sekin muutama kuukausi oli liian pitkä aika. Toiselle asia oli mahdoton ymmärtää, mutta valitettavasti olin kylmä ja kerroin hänelle missä meni vikaan. Ymmärrystä ei tullut, mutta pysyin tiukkana ja en joustanut.

Vierailija
5/26 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon kohdannut semmoisia tyyppejä, jotka on halunnu olla jatkuvasti tekemisissä. Molemmat ex duunikavereita, joiden kanssa tulin hyvin juttuun. Mukavia, mut jossain vaiheessa alkoi ahdistaa kun olis pitänyt tavata jatkuvasti. Kuka perheellinen sellasta jaksaa? Mä en ainakaan, kaipaan omaa rauhaa ja nauttia arkivapaista ihan itsekseni.

T.4

Vierailija
6/26 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miksi, mutta tiedän miksi minulla on aina ollut vain miespuolisia kavereita. Naiset ovat aina halunneet hallita ja muuttaa minua, pahempaa kuin henkisesti väkivaltaiset parisuhteet.

Jaa, minulla on ollut parikin miespuolista työkaveria, jotka ovat olleet todella omistushaluisia ja jopa mustasukkaisia, vaikka olin naimisissa jo ennen kuin heihin tutustuin töiden yhteydessä. Olen siis työssä, jossa kuljetaan ja toimitaan kahdestaan, joten silloin myös tutustuu toiseen ja jutellaan vähän kaikesta varsinkin ajomatkoilla. Kaksi tällaista sankaria on siinä keksinyt ottaa minut omien sanojensa mukaan ystäväkseen ja tämän ystävyyden turvin he olisivat halunneet myös hallita minua. He ovat myls halunneet muuttaa minussa lähes kaiken alkaen hiusten väristä ja vapaa-ajan pukeutumisesta aina mielipiteisiini ja harrastuksiini saakka.

Naisten kanssa tällaista ei ole ikinä ollut, ei edes lähelle, vaan naiset ovat olleet aina hyviä ystäviä. N45

Vierailija
7/26 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa. Ei ystävää omisteta, mutta jos jonkun kanssa on oltu ystäviä jopa vuosikymmeniä ja jaettu ilon ja surun hetket ja kerrottu sisimmät salaisuudet, niin jos toinen alkaa yhtäkkiä feidata sinua elämästään, niin minusta olisi rehtiä kertoa syy.

Ihmisillä kun tulee välirikkoja välillä ihan väärinymmärryksistäkin, niin haluaisi sitä sentään tietää, jos on tietämättään loukannut toista tai toinen on kuullut valheita.

Tietysti vähemmän tärkeitä tuttavia tulee ja menee, mutta todellisiin ystäviin panostetaan monella tapaa, siksi niitä suhteita ei minusta nyt ihan mitään sanomatta vain "pudoteta kädestä".

Vierailija
8/26 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on yritetty omistaa, mutta olen pistänyt poikki sellaiset ystävyyssuhteet. Saatan laittaa ehkä liiankin herkästi poikki kaveruuksia, jos ei toisen toiminta ei miellytä.

Vierailija
9/26 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun perääni on lähetetty kätyreitäkin. Jotenkin "sattumalta" yhteinen tuttu on laittanut kuukausien radiohiljaisuuden jälkeen yhtäkkiä viestiä .. en ole niin tyhmä kuin ihmiset näyttävät luulevan.

Vierailija
10/26 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun perääni on lähetetty kätyreitäkin. Jotenkin "sattumalta" yhteinen tuttu on laittanut kuukausien radiohiljaisuuden jälkeen yhtäkkiä viestiä .. en ole niin tyhmä kuin ihmiset näyttävät luulevan.

Entä jos suoraan paljastaisit tietäväsi kuka heidät lähetti?

Vierailija
11/26 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Ei ymmärrä, että fiksu ihminen voi huomata "mutkat".

Vierailija
12/26 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos suoraan paljastaisit tietäväsi kuka heidät lähetti?

Vaihtoehtoisesti voit esittää tyhmempää ja pelata heidät pussiin omassa pelissään.

Vierailija
13/26 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa.

Vierailija
14/26 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kans tuollainen ystävä, jolle ois pitänyt kaikki asiat olla aina raportoimassa. Tykkäs huonoa, jos ei kaikista tapahtumista ja asioista heti kertonut (tai jos jätin kertomatta ihan tarkoituksella) ja myös esim. omien suunnitelmien muutos aiheutti hänessä joskus ärsytystä.

Eli jos olin kertonut tekeväni asian X, mutta sinkkuihmisenä muuttanutkin mieltä matkan varrella ja tehnyt asian Y, niin tää ystävä sitten tuohtuneena laittoi viestiä tyyliin, että et ollut siellä missä sanoit olevasi tms :D

Välillä tuntui siltä, niinkuin ois parisuhteessa ollut tän ystävän kans, kun se raportointivelvollisuus oli niin tärkeää :D Kuitenkin sinkkuna sitä saa tulla ja mennä ihan miten haluaa, niin ihmetytti tuo kyllä. Muttajoo, entinen ystävä tämä, kun alkoi olla liian kuormittava ihminen.

Vierailija
15/26 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
16/26 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jaa. Ei ystävää omisteta, mutta jos jonkun kanssa on oltu ystäviä jopa vuosikymmeniä ja jaettu ilon ja surun hetket ja kerrottu sisimmät salaisuudet, niin jos toinen alkaa yhtäkkiä feidata sinua elämästään, niin minusta olisi rehtiä kertoa syy.

Ihmisillä kun tulee välirikkoja välillä ihan väärinymmärryksistäkin, niin haluaisi sitä sentään tietää, jos on tietämättään loukannut toista tai toinen on kuullut valheita.

Tietysti vähemmän tärkeitä tuttavia tulee ja menee, mutta todellisiin ystäviin panostetaan monella tapaa, siksi niitä suhteita ei minusta nyt ihan mitään sanomatta vain "pudoteta kädestä".

Just näin! On tosi kamalaa kun pitkäaikainen ystävä ghostaa. Itse ainakin haluaisin kuulla mikä oli vialla. Ei siksi että haluaisin enää olla kavereita, vaan ihan että tietäisin korjata käytöstäni JOS siinä on ollut ongelmaa. Tai jos ongelma onkin ollut vain toisella, niin lähtisi taakka omilta harteilta ja voisin kevein mielin siirtyä itsekin eteenpäin.

Vierailija
17/26 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, harvoin "rakentava palaute" otetaan vastaan ja lopputuloksena on vain enemmän loukkaantumista.

Vierailija
18/26 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jaa, harvoin "rakentava palaute" otetaan vastaan ja lopputuloksena on vain enemmän loukkaantumista.

Niin, ja mitä iloa palautteesta on kummallekaan, jos yhteyttä ei ole tarkoitus pitää yllä enää?

Vierailija
19/26 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

iilimatoja

Vierailija
20/26 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärä maailmankuva, epäonnistuneet markkinat tms.