Pojan jälkeen toinen lapsemme on tyttö!
Suu loksakti molemmilla auki, kun luulimme että odotamme toista poikaa!
Tervetuloa nyt sitten äiti-tytär jutut kuten hemmottelut kauneussalongissa, yhteinen shoppailu, yhteiset matkat, ja mummona olo mahdolliselle tyttären lapselle💕🙈
Kertokaa suhteesta tyttäreenne! Ja myös poikaanne, ja millä tavoilla ovat erilaisia..?
T. Onnellinen ihanan pojan äiti
Kommentit (121)
Juuri luin Lily.fi:n blogista, kuinka äiti tilitti pettymystään poikalapseen. Vieläkin häntä harmittaa ostaa poikien vaatteita, vaikka lapsi on jo taapero. Toista lasta on vaikea ajatella, kun pelkää että sekin on poika ja kaksi poikaa tarkoittaisi, että unelma tytöstä jää toteutumatta.
Tämä kaikki omalla nimellä. Järkyttävää.
Huhhuh mitä stereotypioita ketju täynnä... Mitä jos tyttäresi ei olekaan tällainen stereotyyppinen tyttömäinen tyttö? Entä jos hän ei aikuisena halua tai pysty saamaan omia lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä taas ketju. Ihmisille edes omat lapset eivät ole yksilöitä vaan pelkästään omien sukupuolistereotypioiden ilmentymiä.
Ja hirveä määrä taas poikiin (toki myös tyttöihin) kohdistuvaa dissausta.
Av ei petä koskaan. Pitäisi ryhtyä tutkijaksi: hyvää aineistoa, miksi ihmiset voivat huonosti.
Älä nyt viitsi! Ai että ei saa iloita, että perheeseen tulee tyttö! Me iloitaan, sallit sinä sitä tai et! 😄
Vierailija kirjoitti:
Juuri luin Lily.fi:n blogista, kuinka äiti tilitti pettymystään poikalapseen. Vieläkin häntä harmittaa ostaa poikien vaatteita, vaikka lapsi on jo taapero. Toista lasta on vaikea ajatella, kun pelkää että sekin on poika ja kaksi poikaa tarkoittaisi, että unelma tytöstä jää toteutumatta.
Mun mielestä se oli erittäin raikas ja aiheellinen kirjoitus. Samoin se Riikka Suomisen kolumni. Omien kokemusteni mukaan harvasta pojasta kasvaa kunnollinen mies. Erityisesti tämä näkyy näissä "lapsi tuli, mies muuttui" -keskusteluissa. Oma isäni opetettiin pitämään huolta kodista ja pikkuveljestään, mutta muuttui täysin päinvastaiseksi kun minä synnyin.
Joo ja täysin huvittavaa, että täällä pitäisi pyytää lupaa iloita uudesta lapsestaan, ja pelätä että sukupuolineutraalit hyökkää kimppuun! Huh,
Huh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi monet synnyttää vain samaa sukupuolta, kun on paljon ihanampaa olla molempien tytön ja pojan äiti tai isä. Nykyään on kuitenkin niin paljon tietoa kuinka sikiön kehitykseen voi vaikuttaa sen mukaan haluaako tyttö vai poika vauvan.
Miksi se on ihanempaa? T. 3 tytön äiti
On se vaan ihanaa! Pakko myöntää. Pääsee kokemaan molemmat maailmat. Ja ihana lapsille, kun toinen sukupuoli ei jää niin vieraaksi, kun arjessa elää sellaisen kanssa (huom ei vanhemmat ole sama asia eikä kaveritkaan)
Väitän, että minun ja mieheni pitkä parisuhde on siksi niin sopuisa, kun molemmilla useampi vastakkaista sukupuolta oleva sisarus. Kyllä siinä on jo lapsesta oppinut ymmärtämään toista paremmin.
Hmm. Minulla on veli ja eksällä sisko. Silti parisuhde ei ollut sopuisa.
Muutenkin tämä keskustelu on todella outo. Minulla on kaksi aikuista poikaa, enkä koskaan, en hetkeäkään, ole tuntenut jääväni mistään paitsi. Toisen kanssa kykenee keskustelemaan kaikista filososista kysymyksistä, ja toinen huimassa visuaalisuudessaan ottaa kantaa kauneuteen. Vasta tässä keskustelussa heräsin siihen, että elämässäni voisi olla jotain vikaa..? En tiedä, kumpi meistä elää omassa kuplasaan; sinä vai minä.
Ja juu, nykyisellä aviomiehelläni on kaksi tytärtä ja kavereillani on tyttäriä. En näe heissä paljoakaan sukupuolieroa omiin poikiini muuten kuin peiliin katsomisessa. Jokainen on oma yksilönsä, omine kiinnostuksen kohteineen ja luonteenpiirteineen.
Eri
No voi hemmetti sentään.. Enhän mä nyt sanonut, että vastakkaista sukupuolta oleva sisarus on kaikilla ja aina tae onnistuneesta parisuhteesta... 🤦♀️ Vaan että totta kai se auttaa ymmärtämään paremmin vastaakaista sukupuolta, jos kasvaa porukassa, jossa paljon toista sukupuolta edustavia. Vai oletko sitä mieltä, ettei eroa mitenkään asutko kolmen miehen vai naisen kanssa? Ei kai kukaan kiistä tätä? Yksilöllisiä eroja on paljonkin, sitä en tietenkään kiistä.
Ei, en minä sitä kiistä. Kaikista tilanteista oppii. Minä itse kasvoin veljen ja kahden poikaserkun kanssa ennen kouluikää. Minulle tuotti vaikeuksia sopeutua tyttöporukoihin kouluiässä - koska jäi jotain oppimatta tyttöjen maailmasta.
Silti: persoonallisuus ja kulttuuri vaikuttaa enemmän kuin sukupuoli. Minun pojani keskustelevat varmaan siksi, että heidän kanssaan on aina keskusteltu niin filosofisia, yhteiskunnallisia kuin psykologisia aiheita. Eivät he keskustele sen vuoksi, että ovat poikia.
Pakko huomauttaa, että et kylläkään ole kasvanut serkkujesi kanssa, jos ette ole samassa paikassa asunut.
Mutta joo, itse olen tyytyväinen, että minulla on molempia. Ja sitä toivoinkin. En sano, että oma elämäsi poikiesi kanssa olisi yhtään huonompaa, mutta tämä oli oma toiveeni ja olen iloinen, että niin kävi.
Eikä minulla ollut mitään vaikeuksia tulla tyttöjen kanssa toimeen, vaikka kolmen veljen kanssa kasvoin. Osasin lapsena kaivata seuraa samasta sukupuolesta, vaikka meillä aika neutraali kasvatus oli, eikä siitä tullut vaikutteita. Mistä pieni lapsi, joka oli vielä kotihoidossa, osaisi kaivata seuraa nimenomaan samasta sukupuolesta, kun kukaan ei sitä ajatustakaan mitenkään tuputtanut? Eikä se tietenkään tarkoittanut, että kuka tahansa omaa sukupuolta oleva olisi kelvannut kaveriksi, siinä tuli tietysti ne yksilölliset piirteet ja ominaisuudet mukaan kun kaverit valikoituivat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä se oli erittäin raikas ja aiheellinen kirjoitus. Samoin se Riikka Suomisen kolumni. Omien kokemusteni mukaan harvasta pojasta kasvaa kunnollinen mies. Erityisesti tämä näkyy näissä "lapsi tuli, mies muuttui" -keskusteluissa. Oma isäni opetettiin pitämään huolta kodista ja pikkuveljestään, mutta muuttui täysin päinvastaiseksi kun minä synnyin.
Ja miksi se menee aina niin, että omasta lapsesta ei haluta huolehtia? Huolehditaan enemmän jopa omasta äidistä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole raikasta rähistä pojalle asioista, joista ei rähisisi tytöllekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsellinen aloitus ja porukka tuntuu vielä uskovan. Niin kertakaikkisen läpinäkyvää nuo kauneussalongit, shoppailut ja mummoilut hehkutuksineen. Ei kuule nyt mee läpi.
Hyvä aloitus, ja olet todella ilkeän ja kateellisen kuuloinen ihminen! Mieti 3 kertaa jatkossa, mitä kirjoitat!
Tuplaonni, Ap 😍
Kateellinen mistä? Näin nolosta aloituksesta? Että joku odottaa saavansa tyttömuksunsa kanssa shoppailla ja käydä kauneussalongeissa ja toki se tyttö vielä tekaisee lapsia sentakia että äitistänsä tulisi mumma.
Mä en kertakaikkiaan ymmärrä mikä tässä on se mistä pitäisi olla kateellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi monet synnyttää vain samaa sukupuolta, kun on paljon ihanampaa olla molempien tytön ja pojan äiti tai isä. Nykyään on kuitenkin niin paljon tietoa kuinka sikiön kehitykseen voi vaikuttaa sen mukaan haluaako tyttö vai poika vauvan.
No kerrohan tiivistetysti kuinka siihen sukupuoleen voidaan vaikuttaa?
No, pitämällä esim työkaluja sängyn alla. Tai yhtymällä ennen ovulaatiota. Näin meillä on valittu s-puoli.
Työkaluja. 😄 Onko väliä, laittaako sängyn alle vasaran vai ruuvimeisselin vai pitäisikö olla akkuporakone?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsellinen aloitus ja porukka tuntuu vielä uskovan. Niin kertakaikkisen läpinäkyvää nuo kauneussalongit, shoppailut ja mummoilut hehkutuksineen. Ei kuule nyt mee läpi.
Hyvä aloitus, ja olet todella ilkeän ja kateellisen kuuloinen ihminen! Mieti 3 kertaa jatkossa, mitä kirjoitat!
Tuplaonni, Ap 😍
Kateellinen mistä? Näin nolosta aloituksesta? Että joku odottaa saavansa tyttömuksunsa kanssa shoppailla ja käydä kauneussalongeissa ja toki se tyttö vielä tekaisee lapsia sentakia että äitistänsä tulisi mumma.
Huonosta? Niin huonosta, että oikein monta (noloa) kommenttia tänne kirjoitat? 😅 Iloisia vauvauutisia! Iloitaan muiden puolesta, ei kadehdita!
Ikävää. Laita äkkiä koriin ja hylkää kadulle tai roskikseen. Maailmassa ei tyttöjä kaivata koska täällä miehet pitää valtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuplaonni, Ap 😍
Huonosta? Niin huonosta, että oikein monta (noloa) kommenttia tänne kirjoitat? 😅 Iloisia vauvauutisia! Iloitaan muiden puolesta, ei kadehdita!
Mä kysyin että mikä se kateellisuuden aihe tässä on. Et näköjään osaa vastata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai pelkkien poikien äitejä harmittaa, että on vain poikia. He aina selittävät sitten, että lapset on yksilöitä jne..
Ja pelkkien tyttöjen isiä harmittaa, että lapset ovat vain tyttöjä?
Ollaan rehellisiä, mitä luultavammin kyllä! Kyllä jokainen mies haluaa oman pojan 💙💙 Isä-poikajuttuja
Sinun kannattaisi harkita terapiaa. Ja jokaisen, joka kokee pettymystä lastensa sukupuolesta, oli se mikä tahansa.
Ja ps. Yleensä suurin sidos on äiti-poika-suhteessa ja isä-tytär-syhteessa.
OLET TÄYSIN VÄÄRÄSSÄ.
Tutkitusti äiti-tytär- suhde on läheisin. Tutkitusti vanhemmat suosivat omaa sukupuoltaan, äidit tyttäriä ja isät poikia.
Aina vaan järkyttää lukea näitä aloituksia missä väheksytään poikia ja miehiä ja lähtökohtaisesti oletetaan, että äidillä ja tyttärellä on hyvä ja lämmin suhde kun taas äidin ja pojan suhde on jotain muuta.
Tällä lähtökohdalla, missä jo syntymättömän lapsen sukupuolen perusteella luodaan ajatuksia ja oletuksia siitä minkälainen suhde hänen kanssaan tulee, on todella vaarallinen ja varmasti itseään toteuttava ennustus.
Lapsen sukupuoli ei määritä sitä minkälainen suhde hänen ja vanhemman välillä on, tämä ajatus on täysin oman päänne sisällä ja oman kasvatuksenne tulos.
Minäkin pojan jälkeen ajattelin, että toinen poika varmaan tulee ja hyvä niin! Olikin tyttö ja ensin se tuntui omituiselta, kun oli niin ehtinyt tottua niihin törkeästi yleistäen "poikien juttuihin" eli jatkuvaan dinosaurus ärjyntään ja kaiken maailman ajoneuvojen pörinään ja paukkeeseen, mutta eipä se vauva-aika ainakaan minusta mitenkään erilaista ollut.
Prinsessajuttuja on toki saanut ostella, mutta noin muutoin täytyy myöntää, että vaikka ovat olleet lapsena melko stereotypisia sukupuolensa edustajia, yksilöinä luonteensa ovat sellaiset, että meillä on pojan kanssa enemmän yhteistä. Tytär taas peesaa enemmän isänsä mielenkiinnonkohteita.
Aivan, pojan kanssa ei voi shoppailla tai käydä hemmotteluhoidoissa... Vaikka poika haluaisi.
Tyttö ei tietenkään voi ajaa crossipyörällä, ei missään nimessä.
Kyllä taas jaksetaan takertua siihen, ettei etukäteen tiedä, onko lapsi stereotypinen sukupuolensa edustaja vai kokeeko itseään lainkaan tämän sukupuolen edustajaksi!
Joo, eiköhän valtaosa tämän tiedä ja hyväksykin. Silti suurin osa pikkupojista leikkii mieluummin autoilla ja tytöistä nukeilla, vaikka eivät mitään vielä sukupuolesta ymmärrä ja molempia leluja on tarjolla.
Siinä ei ole mitään väärää olettaa, että tyttöä pääsee kuskaamaan tanssitunneille ja poikaa jalkapalloharjoituksiin, näin usein käykin. Toki se vaihtoehto pitää hyväksyä, ettei näin välttämättä ole mutta tämän pohdintahan ei nyt ollut aiheena vaan ihan vaan hyvänmielen aloitus siitä, että "jee meille tulee tyttö!". Tässä vaiheessa ei ole syytä huomautella, että se tyttö haluaa ehkä pelata lätkää tai olla Jaska tai vaikkapa Hedelmäkori.
Onnea aloittajalle odotukseen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapuri on ainakin ihan sairaan kateellinen. Heillä on kaksi poikaa, ja kukaan ei halua heitä kylään hajottamaan paikkoja. Eivät uskalla tehdä kolmatta, jos tulee taas poika😂😂😂😂
Kahdesta pojasta saa osaaottoja! Kolme poikaa on katastrofi
Itse olen aina halunnut kolmea poikaa.
Kiitos vinkistä terapiaan! ☺️💞😙