Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäilen että 16 (kesällä 17v täyttävä) lapseni juo kaverien kanssa melkein joka päivä alkoholia

Vierailija
18.05.2021 |

Ei joka päivä paljon mutta vähän. Ensimmäisenä juoksee kuselle ja on hyvällä tuulella. Haiskahtaa hieman alkolle. Ei itse myönnä mitään. Pari kertaa nyt keväällä tullut viikonloppuna aivan ympärikännissä kotia, joten todistetusti ainakin silloin on käyttänyt alkoholia. Voi vee jos mun vaisto on oikeassa tuohan pitää saada loppumaan. Ei tee hyvää noin nuoren pojan elimistölle eikä elämänhallinnalle.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sillä ole mitään velvollisuuksia arkisin, koulua? Kesäksi töitä? Missä välissä se ehtii juoda kännit, keskellä kirkasta päivää vai? Mistä saa rahaa alkoholiin? Ei mulla olis työssäkäyvänäkään varaa juoda koko ajan. Laita sille nyt ihan ensin tiukemmat kotiintuloajat.

Vierailija
2/18 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis epäilet? Millaiset välit voi olla jos ei suoraan voi teiniltään asiasta kysyä/vaatia paljastamaan totuutta? Sinänsä kurja tilanne, mutta sä mahdollistat sen jos ei tuon enempää lapsesi tilanne kiinnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sillä ole mitään velvollisuuksia arkisin, koulua? Kesäksi töitä? Missä välissä se ehtii juoda kännit, keskellä kirkasta päivää vai? Mistä saa rahaa alkoholiin? Ei mulla olis työssäkäyvänäkään varaa juoda koko ajan. Laita sille nyt ihan ensin tiukemmat kotiintuloajat.

On kyllä. Ammattikoulussa käy päivisin ja illat viettää kaverien kanssa. Kahdeksalta tulee kotiin niin ehditään vähän edes nähdä. En tiedä mistä rahat saa, niin suuret tulot (viikkoraha) ei pojalla ole että sillä mitään maksettaisiin.. ap

Vierailija
4/18 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaikäiselle alkoholin myyminen ja tarjoilu on Suomen Alkoholilain mukaan kielletty!

Vierailija
5/18 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaadi koulun jälkeen suoraan kotiin niin kauan kun ei halua puhua. Toimii.

Vierailija
6/18 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä tuo hyvä tuuli täytyy saada loppumaan välittömästi! Alkoa tulee ottaa niin että karmit ryskyy ja ärräpäät lentää! 

Tuo ei ole suomalaista käytöstä ja pitää saada loppumaan heti. 

Vierailija
7/18 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alat leikkaamaan muita etuja kunnes vastauksia alkaa löytymään. Muuta viikkoraha ostoperusteiseksi eli kertoo mitä haluaa ja sinä ostat sen. Joudut näkemään ylimääräistävaivaa, mutta parin viikon jälkeen tilanne helpottuu.

Ei kannata pelästyä murkun raivoamista ja mielenosoituksia, kun näytät kaapin paikkaa. Rajat ovat rakkautta.

Vierailija
8/18 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se jo lähtökohtaisesti epäilyttävää jos teini on hyvällä tuulella😅

Vierailija
9/18 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä. Ammattikoulussa käy päivisin ja illat viettää kaverien kanssa. Kahdeksalta tulee kotiin niin ehditään vähän edes nähdä. En tiedä mistä rahat saa, niin suuret tulot (viikkoraha) ei pojalla ole että sillä mitään maksettaisiin.. ap

Eihän tuo ole mikään epäilys ole vaan selvä asia, kun kerran haisee alkolle. Ehdottomasti poika puhutteluun heti. Kerro, että juominen loppuu ja että koulusta tullaan nyt jonkin aikaa aina suoraan kotiin.

Parin viikon päästä sitten kokeilette, onnistuuko iltapäivät kavereiden kanssa ilman alkoa. Aina kotiin tullessa katsot onko humalassa tai haiseeko alko. Jos haisee, niin taas viikko suoraan kotiin koulusta.

Onko mitään harrastusta johon vois enemmän panostaa vapaa-aikanaan? Tai voisiko aloittaa esim salilla käymisen? Vapaa-aikaan pitäisi löytyä järkevää tekemistä ettei tee mieli juomaan.

Omasta lapsestaan voi myös ilmoittaa lastensuojeluun jos keinot loppuu.

Vierailija
10/18 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekaantunut johonkin laittomaan?

Vierailija
11/18 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy varmaan huumeita kun riittää rahaa tommoseen. Huuda hänelle että tänne asuntoon ei ole asiaa kännissä tai kun on juonut alkoholia. Toimi ainakin minulle, kun äitini uhkaili että heittää minut ulos jos jatkan juomista. Ja jos silti jatkaa niin heitä ulos ja kun tulee anomaan että pääsisi takaisin niin muistuta häntä.

Vierailija
12/18 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kun ei kusella voisi käydä hetiin kotiin tullessaan jos ei ole nauttinut alkoholia. Oma teinini kuulema inhoaa koulun unisex vessoja eikä niissä halua käydä.

Vierailija
13/18 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se trippaa LSD:tä, sieniä tai jotain muuta. Kohta vuorossa "jotain erilaista" ja koniöverit tai jotain muuta kivaa.

Vierailija
14/18 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo ole mikään epäilys ole vaan selvä asia, kun kerran haisee alkolle. Ehdottomasti poika puhutteluun heti. Kerro, että juominen loppuu ja että koulusta tullaan nyt jonkin aikaa aina suoraan kotiin.

Parin viikon päästä sitten kokeilette, onnistuuko iltapäivät kavereiden kanssa ilman alkoa. Aina kotiin tullessa katsot onko humalassa tai haiseeko alko. Jos haisee, niin taas viikko suoraan kotiin koulusta.

Onko mitään harrastusta johon vois enemmän panostaa vapaa-aikanaan? Tai voisiko aloittaa esim salilla käymisen? Vapaa-aikaan pitäisi löytyä järkevää tekemistä ettei tee mieli juomaan.

Omasta lapsestaan voi myös ilmoittaa lastensuojeluun jos keinot loppuu.

Kiitos tästä. Tällä hetkellä ei ole harrastuksia. Pelasi viime kevääseen asti ihan kilpatasolla jalkapalloa mutta lopetti kun koronan takia harkat oli etänä ja ei tykännyt treenata yksin. Oikeassa olet että jotain järkevää pitäisi keksiä. Ap

Vierailija
15/18 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä nyt on ongelma? Mun 8lk tyttö on juonut kaveriporukan kanssa jo ties kuinka kauan. Ei sen elämä mitään pilalla ole. Niiden on, jotka kyhjöttää kotona.

Vierailija
16/18 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä nyt on ongelma? Mun 8lk tyttö on juonut kaveriporukan kanssa jo ties kuinka kauan. Ei sen elämä mitään pilalla ole. Niiden on, jotka kyhjöttää kotona.

Olisiko vaikka se että aloittajan poika käyttää alkoholia alaikäisenä jatkuvasti. Ei ole hyväksi elimistölle. Lisäksi onhan se laitontakin ja saattaa altistaa esim huumeiden kokeilulle ja käytölle kun päihteiden makuun pääsee.

Vierailija
17/18 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kavereille joka päivä. Osan viikosta sovitte että on kotona velvollisuuksia ja harrastuksia.

Vierailija
18/18 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan että itse rippikouluikäisenä olin varsin kokenut oluen ja lonkeron litkijä.

Joten kyllä kai 17-v on jo vielä kokeneempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme