Kaupunkien narkki-keskusteluun faktaa
Nyt tuli tilastot ulos liittyen huumeiden käyttöön suuremmissa kaupungeissa https://yle.fi/uutiset/3-11934239
Enää ei tarvitse tälläkään palstalla huudella pelkkiä omia tuntemuksia, vaan nyt on kiistattomat faktat näpissä.
Kommentit (1556)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päihdekäyttäjälle joka ostaa aineensa kadulta pääkaupunkiseudulla päivittäinen Subutexin käyttö maksaa noin 2-5€ vuorokaudessa. (Päihdekäytössä tavanomainen annostus 0,5-1mg kerran päivässä, eli yksi 8mg Subutex-tabletti riittää 8-16 päiväksi), ei sen takia kukaan joudu rikoksia tekemään. Ne rikokset, ongelmat ym johtuu ihan muista aineista.
Aika moni subujen päivittäiskäyttäjä tekee kuitenkin rikoksia että voi rahoittaa käytön.
Ne rahoittaa sillä huumeiden käyttöä yleisesti mm kannabis. Ei ne subut paljoa mitään maksa.
Ja jos joku itkee että Subutex aiheuttaa heroiinia kovemmat viekkarit niin puhuu paskaa eikä ole koskaan heroiinia kokeillutkaan - se on jo ihan farmakologinen fakta, kun toinen on täysagonisti, toinen osittaisagonisti. Jos joku vetää 8mg päivässä niin on idiootti, ei se toimi sen enempää. Sellainen ihminen on koukussa piikkiin ja tykittää ihan vaan tykittämisen ilosta.
Kaikki kokeneemmat käyttäjät ketä tiedän vetää 1mg päivässä, joku saattaa ottaa 2mg. Noi 4-8mg vetävät on täysiä amatöörejä.
Vierailija kirjoitti:
Minä laskin sen tuon 40€ mukaan eli korkeimman hinnan. Puhuin pääkaupunkiseudusta.
viestissä.
Miksi vain siitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päihdekäyttäjälle joka ostaa aineensa kadulta pääkaupunkiseudulla päivittäinen Subutexin käyttö maksaa noin 2-5€ vuorokaudessa. (Päihdekäytössä tavanomainen annostus 0,5-1mg kerran päivässä, eli yksi 8mg Subutex-tabletti riittää 8-16 päiväksi), ei sen takia kukaan joudu rikoksia tekemään. Ne rikokset, ongelmat ym johtuu ihan muista aineista.
Aika moni subujen päivittäiskäyttäjä tekee kuitenkin rikoksia että voi rahoittaa käytön.
Ne rahoittaa sillä huumeiden käyttöä yleisesti mm kannabis. Ei ne subut paljoa mitään maksa.
Ja jos joku itkee että Subutex aiheuttaa heroiinia kovemmat viekkarit niin puhuu paskaa eikä ole koskaan heroiinia kokeillutkaan - se on jo ihan farmakologinen fakta, kun toinen on täysagonisti, toinen osittaisagonisti. Jos joku vetää 8mg päivässä niin on idiootti, ei se toimi sen enempää. Sellainen ihminen on koukussa piikkiin ja tykittää ihan vaan tykittämisen ilosta.
Kaikki kokeneemmat käyttäjät ketä tiedän vetää 1mg päivässä, joku saattaa ottaa 2mg. Noi 4-8mg vetävät on täysiä amatöörejä.
Uskotko ihan oikeasti olevasi joku asiantuntija aiheessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannabista poltetaan yleensä 0,2g kerrallaan useamman kerran päivässä.
Suurin osa ei käytä päivittäin. Jos käyttää ja kasvattaa itse, päivän kannabis maksaa 2 - 4 euroa päivässä. Jos siis käyttää niin paljon kuin lääkekäyttäjät.
Ja jos taas käyttää satunnaisessa päihdekäytössä paljon vähemmän, hinta on paljon pienempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas meni sinulla valehteluksi.
https://seura.fi/asiat/ajankohtaista/subutexilla-tabletti-voittoja-huum…
”Subutex-tabletit hankitaan Ranskasta 3–5 euron kappalehintaan, mutta Suomen katukaupassa käyttäjä maksaa yhdestä tabletista pääkaupunkiseudulla 20–40 euroa, pääkaupunkiseudun ulkopuolella 50–80 euroa ja Pohjois-Suomessa jopa 130 euroa. Vankilassa yhdestä tabletista joutuu pulittamaan 80–400 euroa”,
Eihän mennyt. Taas meni sinulta lukutaidottomuudeksi.
Minä laskin sen tuon 40€ mukaan eli korkeimman hinnan. Puhuin pääkaupunkiseudusta.
Tavallinen käyttöannos on 0,5-1mg. Yhdessä tabletissa on 8mg. Yksi annos riittää koko päiväksi, joten yhdestä 8mg tabletista riittää 8-16 vuorokaudeksi.
Laskin siis 40€ mukaan. 20€ jos maksaa niin sitten tietysti puolet edullisempaa.
Jostain kumman syystä monenkaan subuja päivittäin käyttävän rahat eivät kuitenkaan riitä aineen käyttämiseen ilman jotain oheisrikollisuutta. Lisäksi subuista on todella vaikea päästä eroon ja annos kasvaa koko ajan.
Eikä kasva vaan yleensä jopa pienenee kun huomataan että aine ei vaikuta enempää vaikka vetäisi enemmän. Sama syy miksi subusta ei voi vetää kuolettavia övereitä - sillä on farmakologinen kattovaikutus minkä jälkeen se että ottaa lisää tai enemmän menee aivan täysin hukkaan (ei subjektiivisesti vaan absoluuttisesti). Se katto tulee nopeasti vastaan eikä se annos todellakaan voi edes jatkaa kasvamista kovin pitkään.
Eikä ole yhtään vaikea päästä irti, itse lopetin tosta noin vaan. Kannabis oli vaikeampi lopettaa.
Lopeta mutuilu ja hätäinen googlaaminen asioista mistä et tiedä mitään, epätoivoisen ja typerän näköistä touhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai. Kovat huumeet lailliseksi kun et kykene myöntämään sitä faktaa, että kannabis on jopa todella runsaassakin käytössä erittäin vähähaittainen aine.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä vaan Subutexin vetämisessä oon melkoinen asiantuntija kun on itsellä paljon kokemusta ja nähnyt ja kuullut myös vähän muiden kokemuksia monen vuoden ajan. Ainakin tiedän helvetisti enemmän ku mitä sä ehdit vielä Googlettaa ennen klo 23.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas meni sinulla valehteluksi.
https://seura.fi/asiat/ajankohtaista/subutexilla-tabletti-voittoja-huum…
”Subutex-tabletit hankitaan Ranskasta 3–5 euron kappalehintaan, mutta Suomen katukaupassa käyttäjä maksaa yhdestä tabletista pääkaupunkiseudulla 20–40 euroa, pääkaupunkiseudun ulkopuolella 50–80 euroa ja Pohjois-Suomessa jopa 130 euroa. Vankilassa yhdestä tabletista joutuu pulittamaan 80–400 euroa”,
Eihän mennyt. Taas meni sinulta lukutaidottomuudeksi.
Tavallinen käyttöannos on 0,5-1mg. Yhdessä tabletissa on 8mg. Yksi annos riittää koko päiväksi, joten yhdestä 8mg tabletista riittää 8-16 vuorokaudeksi.
Laskin siis 40€ mukaan. 20€ jos maksaa niin sitten tietysti puolet edullisempaa.
Jostain kumman syystä monenkaan subuja päivittäin käyttävän rahat eivät kuitenkaan riitä aineen käyttämiseen ilman jotain oheisrikollisuutta. Lisäksi subuista on todella vaikea päästä eroon ja annos kasvaa koko ajan.
Eikä kasva vaan yleensä jopa pienenee kun huomataan että aine ei vaikuta enempää vaikka vetäisi enemmän.
Ei tosiaan vaikutakaan enää koska käytetyt subutex-määrät ovat liian suuria, mutta sitä käytetäänkin vain vieroitusoireiden välttämiseen ja käyttö on riippuvuuden takia pakonomaista ja päivittäistä. Sitä on ns. suburiippuvuus, joka on erittäin voimakas päihderiippuvuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä vaan Subutexin vetämisessä oon melkoinen asiantuntija kun on itsellä paljon kokemusta ja nähnyt ja kuullut myös vähän muiden kokemuksia monen vuoden ajan. Ainakin tiedän helvetisti enemmän ku mitä sä ehdit vielä Googlettaa ennen klo 23.
Että sellainen roolihahmo syntyi tällä kertaa.
Vierailija kirjoitti:
sillä on farmakologinen kattovaikutus minkä jälkeen se että ottaa lisää tai enemmän menee aivan täysin hukkaan (ei subjektiivisesti vaan absoluuttisesti). Se katto tulee nopeasti vastaan eikä se annos todellakaan voi edes jatkaa kasvamista kovin pitkään.
Sama juttu kannabiksella ja sen lääkekäytöllä. Vaikka käyttäisi lopulta kilon päivässä, mitään päihtymystä ei synny.
"Nuoret käyttäjät varmasti uskovat vielä mielikuvaan että heroiini paha(niin kuin onkin),mutta subu taas "viatonta". Ja heroiini kuolemat mitä subutexista ei pysty vetämään,varmaan nostavat kynnystä heroiinin käyttöön,kun subun ajatellaan olevan vaarattomampaa..joka tietysti tavallaan on totta mutta nuoret käyttäjät ei ymmärrä että subu riipuvuus on kuitenkin yhtä voimakas(ihmisestä riippuen tietysti ja käytön pituudesta)tai jopa voimakkaampi..Subutexin käyttö on erittäin yleistä nykyään,vuoden parin sisällä kasvanut paljon..Nuorten käyttäjien määrää on myös varmasti lisännyt ,että subua saa helposti ostettua..ja lääke kun on,niin monet muutaman diapamin syöneet nuoret voivat ajatella että ei subu sen kummempaa..Valkoinen jauhe jonka kuolemista puhutaan paljon(siis heroiini) on nuorille varmaan "isompi askel" kuin "pienen lääkkeen" ottaminen..Ja aloittelijoilla subu tuo vielä hyvän olon tunteen mitä pidempään käyttäneillä ei enää ole..Hankalaa spekuloida näin vanhemman käyttäjä sukupolven näkökulmasta mutta toivottavasti jotain jäi käteen.."
Vierailija kirjoitti:
Subutex on kannabista paljon vähähaittaisempi päihde. Aiheuttaa joo riippuvuutta mutta samoin kannabiskin. Riippuvuus suunnilleen yhtä voimakas. Pitkään päivittäin käytettynä ei aiheuta juuri vahinkoa tai haittaa, on erittäin turvallinen. Samoin kuin kannabis ei ole mahdollista kuolla yliannostukseen, ei myöskään pitkässä käytössä enää päihdytä. Toisin kuin kannabis ei aiheuta vahinkoa aivoille eikä ole yhteydessä mielenterveysongelmiin.
On turhaan kovan huumeen maineessa koska monet pahasti huumeongelmaiset käyttävät tätä, mutta se johtuu siitä että monet saavat sen ilmaiseksi korvaushoidosta ("nistin perustulo" - ihan sama mikä aine siellä olisi, kaikki kyllä hakisivat kerta ilmaseks annetaan). Kyllä samat nistit melkein kaikki polttavat myös kannabista.
Laillistetaan buprenorfiini, tutkitusti huomattavasti turvallisempi aine kuin kannabis.
Niin....vaikea uskoa mutta kyllä mä tutkittuun tietoon luotan enemmän kuin epämääräiseen öyhötykseen täällä...aiemmin joku linkkas sen jonkun brittiproffan tutkimuksen ja selvästi siellä häntäpäässä oli subutexit kun taas kannabis oli aika keskikastia....ei mulla oo mitään valmiuksia tollasta arvioida mut vois kuvitella et jonkun hallituksen huumeviraston johtaja ehkä tietää...
Ja se yleinen asetelma et puolustetaan laillisia ja haukutaan laittomia ei ihan päde....siinä oli alkoholi kakkosena ja tupakkakin top 10.... Oliks kannabis 8 vai 9 kahdesta kymmenestä.
Ja käyhän toi järkeen et jos subua saa tosi halvalla tai ilmaseks niin moni haluaa käyttää.....eikä se varmaan kauheeta myrkkyä oo jos raskaana olevillekin annetaan.
Tosta subusta en mitään tiedä mut luotan tieteeseen kyllä.... Sen sijaan kannabiksen osalta tiedän kolme sillä elämänsä pilannutta henkilöä, tosi surullista miten se pilvi vaan pikkuhiljaa vei ne täysin eristyksiin ja jonnekin syvälle... kenenkään ei pitäisi käyttää mitään päihteitä mutta se taitaa olla utopiaa..
Mun sisko sai kannabiksesta psykoosin ja joutui osastolle, ku mä olin varhaisteini ja se 17. Se oli ihan täyttä helvettiä. Aina ku joku puhuu kannabiksen muka harmittomuudesta ni tekis mieli käydä kimppuun. Ja oon tavannut muitakin jotka itse tai joiden läheiset on joutunut kärsimään tosi pahasti.
Todella vastuutonta keskustella siihen malliin et se olis jotenkin tosi vähähaittaista. Nuorten kannabiskokeilut on nousussa ollut jo pitkään ja tästä tulee todellinen ongelma. eikä sitä ongelmaa poista se että ryyppäävät vähemmän vaikka se olisikin hyvä asia.
Vierailija kirjoitti:
Ja käyhän toi järkeen et jos subua saa tosi halvalla tai ilmaseks niin moni haluaa käyttää.....eikä se varmaan kauheeta myrkkyä oo jos raskaana olevillekin annetaan.
Tosta subusta en mitään tiedä mut luotan tieteeseen kyllä.... Sen sijaan kannabiksen osalta tiedän kolme sillä elämänsä pilannutta henkilöä, tosi surullista miten se pilvi vaan pikkuhiljaa vei ne täysin eristyksiin ja jonnekin syvälle... kenenkään ei pitäisi käyttää mitään päihteitä mutta se taitaa olla utopiaa..
Subuilla moni pilaa elämänsä, koska sen aiheuttama riippuvuus on synnyttyään todella voimakas päihderiippuvuus vieroitusoireineen, mikä ruokkii pakonomaista ja päivittäistä käyttöä. Itse tiedän monta jotka ovat pilanneet kovilla huumeilla (subutex) koko elämänsä, mutta en ketään joka olisi samaan pystynyt kannabiksella. Ei edes sen lääkekäytössä.
Kannabis on todella vaarallinen huume ja on suora loukkaus niille jotka ovat joutuneet kärsimään kannabispsykooseista tai riippuvuudesta että heidän kokemukset sivuutetaan ja osoitellaan sormella muualle. Yhtäkään heistä ei auta pätkääkään se, että joku muu on vetänyt viinaa tai amfetamiinia.
Kannabis on valtava ongelma Suomessa ja jos ei tähän herätä, se vaan kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun sisko sai kannabiksesta psykoosin ja joutui osastolle, ku mä olin varhaisteini ja se 17. Se oli ihan täyttä helvettiä. Aina ku joku puhuu kannabiksen muka harmittomuudesta ni tekis mieli käydä kimppuun. Ja oon tavannut muitakin jotka itse tai joiden läheiset on joutunut kärsimään tosi pahasti.
Että sellainen satu syntyi tällä kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Kannabis on todella vaarallinen huume ja on suora loukkaus niille jotka ovat joutuneet kärsimään kannabispsykooseista tai riippuvuudesta että heidän kokemukset sivuutetaan ja osoitellaan sormella muualle.
Kuinka monta sellaista psykoosia Suomessa on vuosittain, joissa kannabis on ainoa käytetty päihde? Joka kuukausi noin 60 000 ihmistä käyttää kannabista.
Itse en tunne yhtään kannabiksen kohtuukäyttäjää. Kaikki ovat vähintäänkin jumittuneet himaan hiisaamaan sosiaalituilla ja myymällä ite kukkaa. Iso osa on joutunut erilaisiin laitoksiin kun pää ei ole kestänyt.
Varmaan joku osaa kohtuukäyttää mutta ovat selkeä vähemmistö.
Vierailija kirjoitti:
Todella vastuutonta keskustella siihen malliin et se olis jotenkin tosi vähähaittaista. Nuorten kannabiskokeilut on nousussa ollut jo pitkään ja tästä tulee todellinen ongelma. eikä sitä ongelmaa poista se että ryyppäävät vähemmän vaikka se olisikin hyvä asia.
Tuleeko kannabiksesta psykoosi jos ei käytä yhtään alkoholia? tai vaikka kahvia? Tai tupakkia`? Tai sokeria?