Aliarvostettu työ, jonka tekeminen voi olla kivaa?
Kommentit (46)
Siivous.
Musta oli ihan kivaa iltaiset toimistosiivoukset itsekseen. Kuulokkeet korvilla ja jamit pystyssä siinä työn ohella.
Lastenohjaajan työt.
Aliarvostettua muiden ns. naisten alojen töiden ohessa, mutta todellisuudessa hirveän mukava työ. Lapset on parasta maailmassa!
Olin nuorena tehtaassa kokoonpanotyössä. Se oli kivaa, työt ja ajatukset loppui just siihen kun lähti kotiin, ei inhottavia asiakkaita, ei tarvinnut smalltalkata, tauot täsmälliset. Eikä se palkkakaan nyt hirveän huono ollut siihen aikaan. Harmi ettei niitä enää Suomessa ole. Teknisen piirtäjän homma on kanssa kivaa, mutta siinä on enemmän deadlineja, mutta itse työnä vähän sama kuin kokoonpanotyö. Katoava työ tämäkin. Tämä on minun nykyinen työ tämä piirtäjän työ, mutta pakko vielä keksiä jotain muuta, ei piirtäjiä juuri enää käytä kuin pomoni kaltaiset "kalkkikset", jotka jää pian eläkkeelle.
Mäkin tykkäsin aikanaan siivouksesta. Lasten unelma-ammatti on ollut roska-kuski.
Kirjastotyö on tosi ihanaa, vaikka arvostus on aika olematon. Monet ihmettelee miten siihen muka tarvitaan koulutusta, kun sitä kuulemma kuka tahansa sivari ja työllistetty pystyy tekemään. Palkkakin on surkea.
Siivous on ollut paras työ kaikista. (Olen tehnyt lukuisissa paikoissa töitä sosionomin tutkinnolla ja kokenut läpimätiä työyhteisöjä selkäänpuukottavilla työkavereilla höystettynä)
Perhepäivähoitaja. Aamulla puurot huiviin ja ulos. Nyt alkaa olla vielä ilmat kohdillaan. Auringonpaisteessa oleilua kun lapset leikkivät. Sitten syömään ja lapset päiväunille. Omaa rauhaa noin 1,5h-2h. Välipalaa ja jos kaunis ilma niin taas ulos, kunnes työpäivä päättyy. Lapset ovat kivoja.
Metsänistutus. Uskon että pitäisin myös puutarhakasvien hoidosta, mutten ole kokeillut.
lapiohommat kunhan voi kuunnella musiikkia.