Uskotko pallosalamoihin? Suurin osa fyysikoista pitää niitä hömppänä
Kommentit (84)
Kyllä, pallosalama tappoi kissani
Voiko suurin osa fyysikoita selittää mikä se oli kun ukkosella kulki pitkin sähkölinjaa ja "räjähti" yhden tolpan juurella sytyttäen kuivat heinät palamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on hallusinaatioita. Mitään mahdollista uskottavaa mekanismia niille ei ole esitetty.
Tiede kehittyy koko ajan. Miten useampi ihminen voi valveilla ollessaan nähdä saman hallusinaation?
:DD niin. Miten useampi ihminen voi nähdä unta siitä että lentää?
Ja yhteinenkin hallusinaatio on tosiaan ihan mahdollinen. Kun jotain kemiallista asetta testattiin niin sotilaiden todistettiin tarjoavan toisilleen mielikuvitustupakkaa.
Isovanhemmalla oli tullut talon sisälle ja sytyttänyt verhot tuleen.
Vierailija kirjoitti:
Valion pallo-Edamia kaipaan suunnattomasti. Pallosalimista, enkä tavallisestakaan liielmälti välitä.
😂👍🏻❤
Saakeli, alkoi hiukoa. Pallosalamia...
Kyllä, isäni näki sellaisen lapsena. Tuli uuninhormista, pyöri hetken ja meni takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Isovanhemmalla oli tullut talon sisälle ja sytyttänyt verhot tuleen.
Seli seli.
Miksei niitä nykyään näy?
En ole kuullut sitten lapsuuteni.
Miten niin, minähän OLEN pallosalama
Jos Sijaltainen nousisi.
Kusetusta, koska ei näytetty kun tuo pallo törmää pusikkoon ja kärähtää olemattomiin. Pakko oli lisätä myös efekti loppuun.
Innsbruckin yliopiston tutkijoiden Joseph Peerin ja Alexandr Kendlin teorian mukaan pallosalamat ovat voimakkaan magneettikentän aiheuttamia hallusinaatioita.[2]
Vierailija kirjoitti:
En usko että äitini olisi keksinyt omasta päästään joskus 40-luvulla kun tuollaisen näki omassa kotitalossaan.
Jos äitisi on elänyt 1940-luvulla, niin hän on jo niin vanha että tuollaiset jutut menevät vanhuudenhöperyyden piikkiin...
Kyllä uskon olen nähnyt sellaisen.
Isoon taloon emäntä oli leiponut leipiä helteisenä heinäkuun lauantaina Lapualla 50-luvulla, kun pallosalama oli tullut tupaan avoimesta ovesta. Ei hätiä mitiä, emäntä nappasi leipälapion käsiinsä ja karhasi pallosalama ulos, HUS HUS.
Olen nähnyt ja sen voiman kanssa kun räjähtää. Salama tuli kaksikerros talon yläkertaan sähkölinjaa ja talosta meni kaikki jako/pistorasiat. Salama muuttui palloksi vasta uloimmassa eteisessä jossa räjähti. Toiset näki sisällä möyrinnän, minä kaverin kanssa ulkoa salaman menon ja ulostulon.
Uskon koska olen toisen todistajan kanssa sellaisen nähnyt. Ukonilmalla (sisätiloissa) leijui hetken paikallaan ja poksahtaen hävisi.