Uskotko pallosalamoihin? Suurin osa fyysikoista pitää niitä hömppänä
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pallosalami löytyy korkeintaan leivän päältä. Jos niitä muualla näkee, kannattaa tarkistaa lääkitys kuntoon. Tietenkin olisi jo kuvattu jos niitä olisi olemassa.
Onhan niitä videoita netti täynnä...
Näytä yksikin joka ei ole feikki.
Vierailija kirjoitti:
Voiko suurin osa fyysikoita selittää mikä se oli kun ukkosella kulki pitkin sähkölinjaa ja "räjähti" yhden tolpan juurella sytyttäen kuivat heinät palamaan?
Valokaari joka palaa keskijännitelinjan vaiheiden välissä (suojaukset ei toimi ja katkaisija ei jostain syystä laukea sähköasemalla) ja kuumuuden aiheuttama plasma, "räjähdys" voi olla vaikka kuumuudesta vioittunut eristin/erotin/tms jonka kuumentuneet metalliosat pudotessaan on aiheuttanut tulipalon.
Vierailija kirjoitti:
Miksei niitä nykyään näy?
En ole kuullut sitten lapsuuteni.
Kaikki istuu sisällä ja tuijottaa kaikkia laitteitaan, ennen ihmiset seurasi aktiivisesti ympäristöään.
Vierailija kirjoitti:
No uskon. Olen itse nähnyt pallosalaman lapsena. Tuli pistorasiasta 1960-luvun lopulla kun asuttiin omakotitalossa ja ulkona oli kova ukonilma.
Ja pistorasia tämän jälkeen toki toimi ihan normaalisti kun ukkonen oli ohi?
Ei sieltä kerta kaikkiaan voi mitään tulla, normaaliin pistorasiaan tulee maksimissaan 2,5mm2 poikkipinta-alan kuparijohtimet jotka varmaan höyrystyisi jo itsessään ilmaan mikäli niitä pitkin siirrettäisiin jokin tuollainen jumalaton energiamäärä, puhumattakaan siitä etteikö se "pallosalama" sytyttäisi muutenkin tulipaloa.
Täti on nähnyt.Tuli pistorasiasta sisään kämppään.Lenteli huoneen poikki.. Eli uskon.
Mummo näki lapsena, pelkäävielä nykyäänkin ukkosta lähes hysteerisesti. Kaikki ovet j a ikkunat pitää olla kiinni ja töpselit pois.
Sitten sais kyllä fyysikot laittaa vaihtoon.
Jos niitä olisi niin netti olisi täynnä aitoja videoita ja fyysikot keksineet selityksen pallosalamalle
Vierailija kirjoitti:
Mummo näki lapsena, pelkäävielä nykyäänkin ukkosta lähes hysteerisesti. Kaikki ovet j a ikkunat pitää olla kiinni ja töpselit pois.
Onkohan kukaan koskaan nähnyt ITSE ihan AIKUISENA? Taitaa kaikki tarinat olla juuri näitä luokkaa "lapsena tuli mummolassa sisään" tai parhaimmillaan juuri luokkaa "mummo näki lapsena" eli joku moneen kertaan kerrottu tarina joka on tapahtunut 100 vuotta sitten?
Pienelle lapselle kun riittävästi esim. isovanhemmat puhuu ja pelottelee jostakin asiasta niin ei ole mikään ihme että se jää täytenä totena sitten alitajuntaan ja kerrotaan myöhemmin eteenpäin, eikä ihminen itse edes tiedä ettei koko hommassa ole päätä eikä häntää.
No itse näin sellaisen kasarilla mummolassa ja paikalla oli silloin puolisukua (eli n.40 henkeä.) Ollaan vissiin kaikki hulluja sitten. :D
No eihän niitä nykyään tule niin kun on ukkosenjohdattimet, langatkin maassa eikä lankapuhelimia ole enää.
Luotettavat sukulaiset nähneet ja kuvailleet. Uskon.
No ei ne varmaan sentään hömppää ole. Mutta toki kokemuksia liiotellaankin.
Muistan kun ala-asteella luokkalaiseni väitti että heidän veneeseen iski pallosalama 13 kertaa :D Silloin pikkukoululaisena uskoin moisen, mutta vähän kyllä veikkaan että kokemus on ollut huomattavasti pienempi lopulta.
Jaahas johan tämä pelko olikin ehtinyt unohtua. Pienenä pelkäsin kanssa tosi paljon noita, just oli kerrottu kun mummon sukulaista oli seurannut latoon sellainen.
Merkillisen paljon hulluja palstalla.
Mitähän muuta nämä pallosalamiehet näkee? Ihmissusia ja isojalkoja?
Nähnyt myöskaksi kertaa. Kotitalossa, ulkona ja sisällä. Molemmilla kerroilla tuli ukkosvaurioita. En usko, että tuossa videossa aito pallosalama. Minun näkemät katosivat paljon nopeammin.
Uskon. Eräs lähisukulainen nähnyt, ja kyseinen henkilö ei osaa edes käyttää nettiä tms. Miten hän olisi sinä aikakautena sellaisen omasta päästään keksinyt. Joku muu oli siinä myös ollut läsnä ja nähnyt saman. Muutenkin asiasta on niin paljon silminnäkijähavaintoja että uskon ilmiön olemassaoloon. Toisin kuin vaikkapa ufoihin, jeesukseen tms.
Vanhoissa taloissa ei välttis tänäkään päivänä ole maadoituselektrodia mitä on nykyään kaikkialla.
Onhan niitä videoita netti täynnä...