Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka on eliittiä?

Vierailija
17.05.2021 |

Mitä siihen kuuluu?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seppo hovi ja marco bjuström

Vierailija
2/27 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki yli 3000 euroa ansaitsevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääomatuloilla elävät, maasta riippumatta. Vaatteet voivat olla mitä tahansa rytkyä, auto voi olla joku vanha Volvo kuten Ingvar Kampradilla (Ikean perustaja) jne.

Valtaosa omaisuudesta on kiinni asunnossa ja osakkeissa, eli asioissa joilla on oikeasti varallisuuden ja hyvinvoinnin kannalta mitään merkitystä.

Eivät pröystäile jollain keskiluokkaisilla jutuilla kuten LV:n laukuilla jne. jossain instagramissa, vaan pysyttelevät pääosin omissa oloissaan. Kulutus kohdistuu laadukkaaseen ruokaan, huutokaupattuun taiteeseen jne.

Näitä on ehkä jokusia tuhansia Suomen kokoisessa maassa ja joitain kymmeniä tuhansia esim. Iso-Britannian kaltaisessa maassa.

Jotkut ovat omaisuutensa tehneet itse kovalla työllä mutta pääosin vanhaa rahaa jotka ovat perineet ne pitkän sukupolvien ketjun kautta.

Vierailija
4/27 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, millaisesta eliitistä puhut. Marxilaisittain eliittiä olivat rikkaat, omistavan luokan jäsenet.

Kasarin aikana puhuttiin ennen kaikkea bisnes-eliitistä, jolle oli leimallista erottua pröystäilevällä kulutuksella ja rahalla. Olit eliittiä sen perusteella, mitkä tulosi olivat JA miten paljon kulutit merkkitavaroihin.

Nykyään puhutaan enemmänkin kulttuurieliitistä, ja siinä olennaista ei ole fyffe niinkään, vaan se, miten elät, ja keitä tunnet. Pystytkö vaikuttamaan yhteiskunnallisesti vai et.

Vierailija
5/27 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kustannustukiyrittäjät kuuluu elittiin. vuosikaudet hassattu rahaa jokapaikkaan ja sitten valtion pitäisi heidän elintasoa pitää yllä. vuokrakulut satatonnii, palkat satatonnii jne. Onneksi nuo eivät saaneet tukia yhtään enempää. Normi yrittäjät eivät kuulu eliittiin.

Vierailija
6/27 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki yli 3000 euroa ansaitsevat.

Niinkuin opettaja, pappi, sosiaalityöntekijä?

Vierailija
7/27 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus luin jostain, että jos käy oopperassa, on eliittiä. No minähän käyn, joten…😁

Vierailija
8/27 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ-Eläkettä saan verojen jälkeen käteen alle 1300e./ kk.En siis ole elitiä, vaan köyhälistöä!Naisen eläke  aina pienempi kuin miesten.En ole naimisissa,en siis edes leski! Joten ei puolisoltakaan  tuloja hänen eläessä,tai kuolessa.

Vierailija
9/27 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla on puudeli, joka on kansainvälinen muotovalio ja voittanut paljon kilpailuja, se on puudelien eliittiä.

Vierailija
10/27 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuninkaalliset, aateliset 

Vierailija
11/27 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Olen nytkin täällä vaan käymässä

Vierailija
12/27 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka pyörittää Italian mafiaa?

Vierailija
13/27 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mulla on puudeli, joka on kansainvälinen muotovalio ja voittanut paljon kilpailuja, se on puudelien eliittiä.

Entäs itse?

Vierailija
14/27 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljardöörit

Vierailija
15/27 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan Bildergissä ja Maailman talousfoorumissa kokoustavat:

"Davosin talouseliitti tekee päätöksiä epädemokraattisesti"

Maailmanpolitiikan professori Teivo Teivainen kritisoi Davosissa tänään keskiviikkona alkanutta talousfoorumia eliitin epädemokrattiseksi kokoontumiseksi.

https://yle.fi/uutiset/3-5312335

Ministeri Saarikko kutsuttu Maailman talousfoorumin nuorten huippujohtajien verkostoon (myös Marin kuuluu tähän verkostoon)

https://valtioneuvosto.fi/-/1271139/ministeri-saarikko-kutsuttu-maailma…

Suomalaistutkimus: Yhtenäinen eliitti määrää yhä maailman talouslinjat

https://yle.fi/uutiset/3-9575051

Valtio ja Helsingin kaupunki aloittavat yhteistyön Maailman talousfoorumin kanssa

https://valtioneuvosto.fi/-/valtio-ja-helsingin-kaupunki-aloittavat-yht…

Vierailija
16/27 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama suku pyörittää koko ihmuskuntaa. Ottakaamme oma voima takaisin itsellemme nyt tai ei koskaan.

Vierailija
17/27 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

16, puhunet Bilderbergistä.

Vierailija
18/27 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus luin jostain, että jos käy oopperassa, on eliittiä. No minähän käyn, joten…😁

Olen käynyt kerran. Olenko kertakäyttö-eliittiä?😀

Vierailija
19/27 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Late Johansson ja muut MORE (Me Olemme Rikollisten Eliittiä)

Sit ne joil on pätää hakee silt Eliittikumppani treffipalvelusta luksustoosaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi