Miksi jotkut lämmittävät ensin uunin valmiiksi ja sitten laittavat ruoan sinne?
Miksei laita kylmään uuniin ruokaa ja samalla uunin lämpeämään... säästää aikaa ja sähköä
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen ihminen kirjoittaa pitsa?
Pv!
Teen paljon uunikasviksia ja ajansäästön takia laitan ensin uunin päälle ja sitten alan pilkkoa kasviksia uunivuokaan.
Laitatteko pihvit kylmään grilliin ja sitten vasta sytytätte hiilet,, tai kaasut? Ei kai sentään. Aina kuumennan uunin ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni ruoka vaatii jo aluksi kuuman uunin, esimerkiksi karjalanpiirakat ja karjalanpaisti.
Mä oon laittanut jäiset karjalanpiirakat kylmään uuniin ja sitten laittanut uunin vasta päälle. Ihan hyviä on tullut.
Ehkäpä tuo puhui itsetehdyistä.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuossa säästää aikaa?
Ruoka lämpenee uunin mukana eli nopeammin valmis.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuossa säästää aikaa?
Ihmettelen ihan samaa. Mun tapa:
1. uuni päälle
2. valmistellaan ruoka
3. laitetaan ruoka uunivuokaan ja nostetaan lämmenneeseen uuniin.
ap:n tapa:
1. valmistellaan ruoka
2. laitetaan ruoka uunivuokaan ja nostetaan kylmään uuniin
AP:n tapauksessa kypsennysaika on pidempi kuin minun tavallani, ja valmisteluaika menee molemmissa tapauksissa aina. Eli jos valmisteluun menee 15 min ja ruoka on uunissa 45 min, minun tavallani ruoka valmistuu tunnissa. AP:n tavalla ensin valmisteluun menee 15 min ja ruokaa täytyy pitää uunissa vaikkapa tunti, on AP:n tavalla ruoka valmista vasta tunnin ja vartin päästä.
Vierailija kirjoitti:
Pizza ei ole ruokaa.
Samalla logiikalla karjalanpiirakka tai kalakukko (vrt. calzone) eivät ole ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Uunivuoka laitetaan yleensä paljain käsin, siksi parempi kun lämpö vasta sitten päälle, kun vuoat uunissa. Vasta pois otettaessa patakintaiden kanssa.
No nyt tuli kaikkien perustelujen äiti 😂
Mä laitan kaiken kylmään uuniin ja käännän sitten uunin päälle. Hyvää on kaikesta ruuasta tullut. Ei ole valittamista.