Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hintojen nousemisesta ja ruuan kallistumisesta ei saa nyt yhtäkkiä enää puhua

Vierailija
17.05.2021 |

Ärsyttävää sillä mielestäni ihmisillä on oikeus saada tietää jos hinnat nousevat kymmenestä sentistä euroon.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruuan hinta laski merkittävästi Suomen liityttyä EU: seen 1995. Nyt myös halpaketju lidl pitämässä hintoja alhaalla kilpailulla. Tuon tuosta S-ryhmällä joku halpuutus- kampanja käynnissä. Itse elän köyhyysrajan alapuolella, mutta alkutuotannon tuotteista voisi silti pyytää korkeampia hintoja (tai enemmänkin antaa tuottajalle isompi osuus kauppahinnasta). 

Mistä alatykkäykset? Kyse ei ole mielipiteitä tai näkemyksistä, vaan ihan tilastokeskuksen tilastoidusta tiedoista. Ärsyttää kun ihmiset kommentoivat mielipiteitä faktoina. 

https://www.tilastokeskus.fi/tietotrendit/artikkelit/2017/ruuan-halpene…;

(Artikkeli vuodelta 2017, mutta merkittävää muutosta ei ole lähivuosina tapahtunut, niin kuin kommentoija 17 tuo ilmi.)

Vierailija
22/28 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruuan hinta laski merkittävästi Suomen liityttyä EU: seen 1995. Nyt myös halpaketju lidl pitämässä hintoja alhaalla kilpailulla. Tuon tuosta S-ryhmällä joku halpuutus- kampanja käynnissä. Itse elän köyhyysrajan alapuolella, mutta alkutuotannon tuotteista voisi silti pyytää korkeampia hintoja (tai enemmänkin antaa tuottajalle isompi osuus kauppahinnasta). 

Mistä alatykkäykset? Kyse ei ole mielipiteitä tai näkemyksistä, vaan ihan tilastokeskuksen tilastoidusta tiedoista. Ärsyttää kun ihmiset kommentoivat mielipiteitä faktoina. 

(Artikkeli vuodelta 2017, mutta merkittävää muutosta ei ole lähivuosina tapahtunut, niin kuin kommentoija 17 tuo ilmi.)

Rivien välistä pystyy edelleen lukemaan miten sinä Ap syytät prsumaiseen tapaan hallitusta hintojen noususta vaikka ruuan hintoja ei määrää valtio vaan ne päättävät kaupat itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rivien välistä pystyy edelleen lukemaan miten sinä Ap syytät prsumaiseen tapaan hallitusta hintojen noususta vaikka ruuan hintoja ei määrää valtio vaan ne päättävät kaupat itse.

Öö. Aivan eri kirjoittaja kyseessä. Hyvä näin anonyymipalstalla olettaa tietävänsä kuka minkin kommentin takana. Jos et lukenut kommentteja, niin olen ap:n kanssa lisäksi eri mieltä. 

Vierailija
24/28 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaan hintaa on nostettu todella paljon vaikka ei ole enää erillistä makeisveroa. Lähes kaikki hyvät levyt maksaa 2-5e. Siirryin kekseihin ja vanukkaisiin. Halpalevyjäkin on joissain kaupoissa, mutta en pidä niiden mausta kaakaota on vähän.

Vierailija
25/28 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät nosta sillä hinnat määräävät kaupat itse eivätkä valtiot. Miksi ap jakaa moista roskaa vaikka Inflaatio ei vaikuta hintoihin?

Oletko joku Sanna Marinin talouspoliittinen neuvonantaja vai mitä helvettiä !?!?

Ei ihme että maalla menee niin kuin menee. Helpotetaan ihmeessä korkeakouluihin pääsemistä edelleen. Sirkusapinan äo:lla taloustieteilijäksi vaan kaikki. Kaikki on yhtä hyviä!

Vierailija
26/28 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät nosta sillä hinnat määräävät kaupat itse eivätkä valtiot. Miksi ap jakaa moista roskaa vaikka Inflaatio ei vaikuta hintoihin?

Oletko joku Sanna Marinin talouspoliittinen neuvonantaja vai mitä helvettiä !?!?

Ei ihme että maalla menee niin kuin menee. Helpotetaan ihmeessä korkeakouluihin pääsemistä edelleen. Sirkusapinan äo:lla taloustieteilijäksi vaan kaikki. Kaikki on yhtä hyviä!

:D

Älykkyys on länsimainen sortorakenne ja tulemme tuhoamaan sen konseptin!

Vierailija
27/28 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hys,hys. EI ruoan hinta ole noussut yhtään. T: Valtaeliitti

Vierailija
28/28 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ruoan hinta alkoi nousta, niin hallitus sanoi syyn olevan:Kun ei ole nostettu pitkään aikaan.Mitään muuta syytä ei tuolloin ollut.Tämän jälkeen ruoan hintaa on koko ajan nostettu ylöspäin.Palkkoja ja tukia hilataan kyllä alaspäin.Köyhillä ei ole kohta enää varaa syödä mitään.Mutta liekö just tarkoituskin...hmmm...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän