Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

helppo ja melkoisen stressivapaa työ - suosittele ! aion vaihtaa hoitoalalta pois

Vierailija
17.05.2021 |

en jaksa enää hoitoalaa

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjä. Olen yrittäjä ja työni on mukavaa, helppoa kun sen osaa ja rahakasta. Määritän itse työaikani ja teen noin kuusi tuntia päivässä arkena töitä, pidän ainakin 4-5 viikkoa lomaa, viikonloput ja illat ovat tietenkin omaa aikaa. Koska olen ammattilainen, niin voin hinnoitella työni niin kuin haluan ja asiakkaita riittää. Mitkään koronat eivät vaikuttaneet työhöni ollenkaan. Kirjanpitäjä hoitaa tylsimmät työt. Suosittelen.

Millä yrittäjällä näin leppoisaa on? En ole hoitaja, mutta stressittömyys ja lyhyet päivät houkuttaisi.

Vierailija
22/34 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin keksiä samaa ja en keksinyt. Stressiä on kaikissa töissä ja yllätyin, miten huonosti ovat palkattuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leppoisimmat työt, joita oon itse tehnyt, on olleet postinlajittelu sekä pakkaustyöt varastolla.

Vierailija
24/34 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsuri

Vierailija
25/34 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtaa???????????? ihan tosta vaan?

hoitajana varmaan olet myös tietoinen muiden alojen työttömyydestä ja kokonaistyöttömyydestä? 

Vierailija
26/34 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupan kassa? Jos ei ota nokkiinsa asiakkaiden käytöksestä, niin helpohko työ ilman pitkää lisäkoulutusta.

Ei tosiaan vaadi korkeaa koulutusta, mutta on kuitenkin vuorotyö. Osalle se toki ei ole niin iso ongelma, mutta kyllä se nyt vähintään sitä sosiaalista elämää rajoittaa.

Vierailija
27/34 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Whatsyourprice. Maksullista kahviseuraa (ei seksiä)

Vierailija
28/34 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallisvartija ilta- ja yötyössä sekä viikonloppuisin jossain ison firman pääkonttorissa tai vastaavassa paikassa. Tuossa ei tarvitse olla edes ihmisten kanssa kovin paljon tekemisissä. Sellainen perusasiakaspalvelu täytyy toki sujua iltaisin ja viikonloppuna päivällä, mutta muuten aika leppoisaa. Ainakin oli silloin kun itse tein noita hommia pk-seudulla. Bonuksena usein ilmaisia tarjoiluja! Vartiointikin on useimmiten sitä että valvoo lähinnä kiinteistötekniikkaa ja yleistä kulunvalvontaa.

Huonona puolena heikko palkkaus ja yövalvominen, mutta jos elää säästeliäästi niin varmaan tulee toimeen.

Markka-aikana yksi vartija oli säästänyt itselleen kuitenkin miljoona markkaa noista hommista.

Vierailija
29/34 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhoitaja hoitaa terveitä. Sairaanhoitaja hoitaa sairaita. Jos terveydenhoitaja havaitseekin potilaan sairaaksi niin laitetaan lähete terveydenhoidosta sairaanhoitoon.

Äitini oli nuorena sairaanhoitaja mutta luki itsensä terveydenhoitajaksi. Nämä viisaudet ovat peräisin häneltä.

Vierailija
30/34 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää hankkiutuko henkilökohtaiseksi avustajaksi, jos haluatte helpon ja kivan työn. Olen käynyt henkilökohtaisen avustajan koulutuksen (niitä on ollut mm. työvoimakoulutuksena, vaikkei tutkinto olisikaan).

Useimmista työhakuilmoituksista käy hyvin ilmi alan ongelma: avustettava haluaa kertoa elämäntarinansa ja tuhansia vaatimuksia työntekijälle, mutta todellisuudessa sinulla ei saa olla luonnetta, työssä et sitä ainakaan saa näyttää, ja sinun täytyy olla käytettävissä lähes kaikkeen. Eli olet ns. neutraali piika epärealistisilla vaatimuksilla.

Työsopimukset tehdään usein lyhyiksi (esim.6kk) koska avustettava ei usein halua pitempää työsuhdetta saman avustajan kanssa, monet järjestöt heille sitä myös suosittavat. Todella iso ristiriita niiden hakuilmoitusten kanssa, jossa avustajan henkilökohtaiset ominaisuudet, mielipiteet ja elämä kuitenkin painavat niin paljon valinnassa. Ei mikään stressitön unelmatyö, vaan toisen ihmisen oikkujen seuraamista työympäristössä, jossa kukaan ei valvo avustajaa eikä avustettavaa. Useimmat avistettavat ovat aikuisia, joilla on oma elämä ja erinomainen kyky hoitaa asioitaan tiettyyn esim. fyysiseen rajaan asti.

Lasten avustajaksi sen sijaan kannattaa mennä esim. koulunkäynninohjaajana, se on huomattavasti stressittömämpää.

Poikkeuksiakin on, mutta ne vain vahvistavat säännön.

Vierailija
31/34 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tulla karvas pettymys. Nimittäin monessa muussa työssä joutuu ihan oikeasti tekemään töitä. Sitä vaan ei mediassa huomaa, kun ainoat jotka valittavat ovat hoitsut.

Vierailija
32/34 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tulla karvas pettymys. Nimittäin monessa muussa työssä joutuu ihan oikeasti tekemään töitä. Sitä vaan ei mediassa huomaa, kun ainoat jotka valittavat ovat hoitsut.

jep. ei ole kovin montaa duunia, joissa istutaan kansliassa ja syödään kampaviinereitä.

välillä viedään burana potilaalle, jos jaksetaan 

Vierailija
33/34 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajana on tosi leppoisaa. Ei mitään tulosvastuuta, hyvät lomat ja ihan ok palkka.

Vierailija
34/34 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajana on tosi leppoisaa. Ei mitään tulosvastuuta, hyvät lomat ja ihan ok palkka.

Jos ihan oikeasti tekee niitä hommia, niin kyllä siinä vääjäämättä vastuu painaa. Vastuu aina niistä paristakymmenestä lapsesta oppitunnin ajan sekä isommassa kuvassa vastuu oppimisesta ja arvioinnista. Lisäksi raportointia sinne ja tänne, yhteydenpitoa huoltajien kanssa ja erilaisia erityisen tuen ja henkilökohtaisten oppimissuunnitelmien laadintaa.

Ite olen miettinyt vaihtoa alaan, missä olisi selvät työajat ja työpaikalta lähtiessä ei tarvisi ajatustakaan suoda töille ennen seuraavan kerran työmaalle paluuta. Opena olo ei näitä ehtoja täytä.