Millainen mies voi käyttää hyväksi mt-ongelmaista naista
ja pitää vain seksin vuoksi yllä suhdetta naiseen uskotellen, että on tunteita naiseen huolimatta siitä, että naisella pahoja mt-ongelmia ja luulee miehellä olevan aitoja tunteita häneen ja on itse rakastunut mieheen. Tekee pahaa tuollainen kuvio ja ihmetyttää, että millainen mies noin toimii?
Kommentit (47)
Niin en tiedä, mut onhan näitä tapauksia...
Vierailija kirjoitti:
Vaikea ymmärtää, miten voi seksi olla miehelle niin tärkeää, että on valmis häikäilemättömästi käyttämään hyväksi mt-ongelmaista naista sitä saadakseen. Mies vieläpä perheellinen ja ns. hyvässä asemassa oleva.
-Ap-
Ai, minä luulin, että puhutaan siitä yhdestä vaaliehdokkaasta, jonka kihlattu ihan vasta pyörähti turvakodissa.
Se tuntuu pahalta, että mies ylläpitää romanttista harhaa, että olisi tunteita naiseen, käyttäen hyväksi sitä, että naisella ei mt-ongelmien vuoksi ole ihan normaali realiteetintaju ja on lapsellinen ja helppo mainipuloida, sekä vielä rakastunut mieheen sokeasti. Ei ole kyse, etteikö mt-ongelmainen saisi saada seksiä jne. mutta se, että mies hyväksikäyttää naisen tunteita ja vieläpä lietsoo niitä pelkästään seksiä saadakseen tuntuu inhottavalta. Ja vielä perheellinen mies. Tätä jatkunut usean vuoden ajan. Ei ole mikään hetken juttu.
-Ap-
Samanlainen mies, joka hyväksikäyttää esim. kehitysvammaista naista.
Esimerkiksi viime aikoina otsikoissa ollut kunnallisvaltuutettu. Tosin hän kyseli mt-ongelmaiselta vain alastonkuvia somen välityksellä, mikä ei ole niin vakavaa. Ja kyseinen mt-ongelmainen lupailee aina kuvia somessa kenelle vain.
Vierailija kirjoitti:
Sama tuli itselläni mieleen. Mutta millainen on psyykeltään ihminen, joka pystyy tuollaista tekemään?
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi viime aikoina otsikoissa ollut kunnallisvaltuutettu. Tosin hän kyseli mt-ongelmaiselta vain alastonkuvia somen välityksellä, mikä ei ole niin vakavaa. Ja kyseinen mt-ongelmainen lupailee aina kuvia somessa kenelle vain.
Mikä tällainen juttu on? Mennyt täysin ohi. Onko mitään linkkiä? Kuka valtuutettu?
Kenen tahansa terveen mieli voi järkkyä, kun jotain järkyttävää tapahtuu. Mt-kuntoutuja on voinut olla normaali ja työkykyinen, esim ennen väkivaltaiseen suhteeseen joutumista.
Väkivalta on vallankäyttöä väkisin. Heikon, tässä miehen, täytyy painaa joku alas, jotta tuntisi itsensä vahvemmaksi.
Vaarallisin on se joka on lähimpänä. Kiusaaja voi valmistella tekoaan pitkään. Väkivallalle on ominaista yllätyksellisyys. Mitä pahemmin hän saa loukattua, sitä vahvemmaksi hän itsensä tuntee. Mitä huonommin voit, sitä enemmän hän vähättelee tilannetta.
Avain ongelman ratkaisuun: sillä mitä nuo miehet puhuu, ei ole merkitystä. Vaan sillä mitä tekevät. Jos jää huono olo, luottakaa vaistoon.
AP, älä vastaa enää. Narsistiseen peliin kuuluu, jos olet lähellä hän on piittaamaton, mutta jos olet vähänkin etääntymässä, hän esittääkin taas kivaa. Jos et vastaa, hän tulee ovellesi äkkiä.
Narsistista on etäännyttävä vähitellen. Älä vastaa, älä avaa. Tuollaiset ei muutu.
PS. Fyysinen väkivalta josta jää näkyvät jäljet on helpoimmasta päästä, muutkin uskoo kun on todisteet.
Pahinta on henkinen ja seksuaalinen nöyryyttäminen/ väkivalta, kun ei jää todisteita ei uskota.
Minua käytettiin hyväksi, kun olin henkisesti heikoilla oleva mt-kuntoutuja. Kyllä aina löytyy huonoa seuraa. Muille mies sanoi, että ollaan fwb-suhteessa, mulle taas sanoi muuta. Nyt en enää ole kiinnostunut seurustelukuvioista, niin huonoja miehiä tullut vastaan (vielä vähemmän olen kiinnostunut mistään panokaveruudesta).
Vierailija kirjoitti:
Seksin himoinen mies
Fysiologisena reaktiona seksuaalisuus on lähellä aggressiota.
Terveet ihmiset erottaa nämä.
Sairailla menee sekaisin, ja nähdään seksi ja aggressio eli väkivalta samana. Siis miehen tarve käyttää valtaa osana seksuaalisuutta on sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mt-ongelmaiset ovat usein herkkiä ja aitoja. Kyllä tuollainen vetoaa. Lisäksi helpommin ohjailtavissa.
En nyt aidoiksi menisi sanomaan, etenkään mitä parisuhteeseen tulee. Elelevät omissa maailmoissaan ja mieli muuttuu yhtenään. Saavat kohtauksia joiden aikana eivät ole yhtään oma itsensä. Raskasta.
Yleensä johtuu ympäristöstä. Omiin maailmoihin meno kertoo ahdistuksesta ettei kestä todellisuutta ja äkilliset mielialan vaihtelut viittaa traumaan. Kannattaisi katsoa millainen itse on toiselle, jos toinen käyttäytyy kuin hullu. Kummasti kun kaikkien tuntemien mt ongelmaisten mt ongelmat on rauhoittuneet ei havaittavalle tasolle ihan luopumalla siitä sairastuttajasta joka useimiten on oma puoliso tai perhe/suku/ lähimmät ystävät.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä ei ihan vastaavasta ole kokemusta, mutta erään hieman naivin ja lapsellisen naisen kanssa olin muutaman vuoden seksisuhteessa. Hän ilmeisesti odotti jotain enemmän ja vaikka en mitään syvempää ikinä luvannut, niin hän uskollisesti halusi tapailla ja lopulta se olin minä joka laittoi suhteen poikki. Herrasmiehenä pidin toki huolen myös hänen tyydytyksestä ja seksi oli ns. monipuolista ja sitä oli paljon. ;)
Egosi kuvittelee että toinen olisi jotenkin kiinnostunut alaosastosta, oikeasti rakastuneella naisella se ei ole mielessä välttämättä, yrittää vain miellyttää toista joskus jopa näyttelemällä. Ylimielisyys tulee läpi tekstistä(?), että olisit ikään kuin parempi kuin joku muu, mutta silti piti olla tekemisissä vaikkei kiinnostanut.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea ymmärtää, miten voi seksi olla miehelle niin tärkeää, että on valmis häikäilemättömästi käyttämään hyväksi mt-ongelmaista naista sitä saadakseen. Mies vieläpä perheellinen ja ns. hyvässä asemassa oleva.
-Ap-
Näyttää olevan se seksi niin tärkeää sinullekin, että olet valmis häikäilemättömästi pahentamaan omia mt-ongelmiasi sen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama tuli itselläni mieleen. Mutta millainen on psyykeltään ihminen, joka pystyy tuollaista tekemään?
Voi olla missä sosiaaliluokassa tahansa, minkä näköinen tahansa. Se joka on periaatteessa normaali, mutta jotain outoa fiilistä kuitenkin jää. Ja jos jää kiinni, kukaan ei olisi uskonut mitään pahaa. Joidenkin psyyke on niin rakennettu, ettei vaan haluta uskoa mitään pahaa. Ja sillä kieltämisellä mahdollistetaan paha.
Niiden joilla on tarve käyttää valtaa, päässä on aina jotain vialla.
Tervettä kilpailuviettiä voi kanavoida esim liikuntaan, työssä kehittymiseen, harrastuksiin, muiden samanhenkisten kanssa.
Jos esim lapsena hyväksikäytetty lamaantuu kauhusta, ja laitat hänet kokemaan kauhut uudelleen, se ei ole tasavertaista. Ei, vaikka nainen ei pystyisi asiaa ilmaisemaan.
Joillekin on hauska leikki, montako kertaa toinen sanoo ei, ennenkuin hänet saa murrettua.
Mutta jos ei kerrasta usko vaan jatkaa jankutusta, poistu paikalta ja lopeta suhde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mt-ongelmaiset ovat usein herkkiä ja aitoja. Kyllä tuollainen vetoaa. Lisäksi helpommin ohjailtavissa.
En nyt aidoiksi menisi sanomaan, etenkään mitä parisuhteeseen tulee. Elelevät omissa maailmoissaan ja mieli muuttuu yhtenään. Saavat kohtauksia joiden aikana eivät ole yhtään oma itsensä. Raskasta.
Yleensä johtuu ympäristöstä. Omiin maailmoihin meno kertoo ahdistuksesta ettei kestä todellisuutta ja äkilliset mielialan vaihtelut viittaa traumaan. Kannattaisi katsoa millainen itse on toiselle, jos toinen käyttäytyy kuin hullu. Kummasti kun kaikkien tuntemien mt ongelmaisten mt ongelmat on rauhoittuneet ei havaittavalle tasolle ihan luopumalla siitä sairastuttajasta joka useimiten on oma puoliso tai perhe/suku/ lähimmät ystävät.
Siinä ei tuollaisen ihmisen kanssa auta minkäänlainen käytös, hän löytää syitä ahdistua ihan mistä tahansa. Paras heille olisi olla yksin, mutta eivät sitäkään kestä ja ahdistuvat siitäkin. Mitenkään päin ei ole hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että joku on tarkkanäköinen eli herkkä, ehkä myös fiksumpi ja empaattisempi, ei tarkoita että hän aina olisi sairain.
Joskus perheestä/ yhteisöstä on hoidossa väärä ihminen.
Kaikilla naisilla viiraa päästä.