Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys asunnon vuokrauksesta ja seuraavista asukkaista

Vierailija
17.05.2021 |

Olen irtisanomassa nykyistä vuokra-asuntoani. Koen, että minua sumutettiin vuokranantajan toimesta tähän muuttaessa. Kyselin itse asuntoa katsoessa, että onko täällä talossa/rappukäytävässä yms. häiriötä tai mekkalaa pitäviä naapureita. Minulle sanottiin silmät kirkkaina, että ei ole mitään häiriötä ja tosi rauhallista on. Täälläpä on joka ikinen viikonloppu bileitä, roskaa ja huumepiikkejä rappukäytävässä. Lisäksi vuokranantaja on osoittautunut muutenkin todella ahneeksi ja inhottavaksi ihmiseksi, jonka kanssa saan todella jännittää, saanko edes vuokravakuuttani takaisin, vaikka olen rauhallinen ja luotettava vuokralainen, enkä ole tehnyt mitään tuhoja kämpässä.

Kyselenkin nyt, kun seuraava potentiaalinen vuokralainen tulee katsomaan asuntoa ja kyselee todennäköisesti minulta asunnosta ja ympäristöstä, saanko rehellisesti kertoa, vaikka välittäjä olisi läsnä, että tänne ei todellakaan kannata muuttaa ja vuokranantaja on sanalla sanoen täys k-pää? Haluaisin varoittaa asunnosta kiinnostuneita, ettei todellakaan kannata. Voiko tästä olla jotain seurauksia minulle? Muuta kuin se, että vuokranantaja kieltää minua olemasta paikalla, kun asuntoon tulee katsojia.

Kommentit (223)

Vierailija
21/223 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos voidaan osoittaa, että sä tahallasi vaikeutat asunnon uudelleen vuokrausta, sulta voidaan periä kuukauden takuuvuokra.

No miten se on tahallaan vaikeuttamista, että kertoo rehellisesti, ettei talo/naapurit ole hyviä? Mielestäni vuokralaisilla tulisi olla oikeus tietää, mihin ansaan ovat astumassa. 

Koska sä et kerro mitään, vain haukut naapureitasi. Jokainen miettiköön itse haluaako asunnon vai ei. Ei se sen vuokralaisen vika ole, jos naapurit on sun mielestä huonoja. Eiköhän ne tiedä miltä alueelta asuntoa ovat hankkimassa. Selvästi alue on levoton ja narkkareita täynnä. Ja miten se rapoukäytävä olisi piikki apaa just sillon, kun ne tulee katsomaan asuntoa, jos niitä on siellä ongelmaksi asti? Sä olet nähnyt kerran insuliinipiikin ja sit jauhat huumepiikeistä?

Vierailija
22/223 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko edellinen asukas joskus paikalla, kun asuntoa esitellään? Olen auttanut tuttavaani hänen asuntojensa vuokraamisessa ja aina edellinen asukas on ollut poissa, kun olen esitellyt asuntoa. 

Viimeksi muuten, kun olin asuntoa esittelemässä, minulta kysyttiin naapureista. Sanoin, että en ole kuullut mistään ongelmista tai melua asunnossa ollessani, mikä piti paikkansa. Mutta en minä siellä koskaan puolta tuntia pidempään ole ollut, enkä välttämättä tietäisi, vaikka häiriöitä onkin ollut.

Kaupunginosa on kuitenkin sellainen, että ongelmanaapureita saattaa olla. Tai jos ei nyt ole, niin voi muuttaa ensi kuussa. Oletan, että ihmiset tutustuvat kaupunginosaan, johon harkitsevat muuttavansa. 

Itselläni on kyllä usein tullut katsojia paikalle minun ollessa siellä ja ovat kyselleet paljonkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/223 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä sellaista tekisit? Mitä se ketään hyödyttäisi? Asunto on selvästi narkkialueella ja astoa katsomaan tuleva sen kyllä varmasti tietää. Anna olla

No kyllä se voi jotain vuokralaista hyödyttää paljonkin. 

Ei ne naapurit kiinnosta ketään. Joka paikassa voi olla huonoja naapureita eikä sun asiasi ole estää asunnon vuokrausta sen perusteella. Miksi sä edes olisit siellä, kun ne tulee katsomaan asuntoa?

Vierailija
24/223 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko edellinen asukas joskus paikalla, kun asuntoa esitellään? Olen auttanut tuttavaani hänen asuntojensa vuokraamisessa ja aina edellinen asukas on ollut poissa, kun olen esitellyt asuntoa. 

Viimeksi muuten, kun olin asuntoa esittelemässä, minulta kysyttiin naapureista. Sanoin, että en ole kuullut mistään ongelmista tai melua asunnossa ollessani, mikä piti paikkansa. Mutta en minä siellä koskaan puolta tuntia pidempään ole ollut, enkä välttämättä tietäisi, vaikka häiriöitä onkin ollut.

Kaupunginosa on kuitenkin sellainen, että ongelmanaapureita saattaa olla. Tai jos ei nyt ole, niin voi muuttaa ensi kuussa. Oletan, että ihmiset tutustuvat kaupunginosaan, johon harkitsevat muuttavansa. 

Itselläni on kyllä usein tullut katsojia paikalle minun ollessa siellä ja ovat kyselleet paljonkin. 

Outo olet. Mitä sun läsnäolo mitään hyödyttää, kiusaannuttavaa vain.

Vierailija
25/223 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kans taloyhtiö, jossa kaikenlainen häiriö on ihan jatkuvaa. As-oy on kokonaan sijoitusasuntoja, yksikään osakkeenomistaja ei asu taloyhtiössä, ja sen kyllä huomaa. Vuokralaisten vaihtuvuus on suurta ja sijaintiin ja talon/asuntojen kuntoon nähden vuokrat on todella korkeat. Vapaita asuntoja markkinoidaan naurettavin ylisanoin, ja nyt kuvioon on tullut "pakkositouttaminen" 12 kk:n määräaikaisilla vuokrasopimuksilla. Häiriöistä ja muista epäkohdista saa valittaa vaikka maailman tappiin, ketään ei kiinnosta (isännöitsijä ei edes vastaa yhteydenottoihin). Onneksi itse pääsen viimein muuttamaan tästä kahden viikon päästä pois!

Vierailija
26/223 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos voidaan osoittaa, että sä tahallasi vaikeutat asunnon uudelleen vuokrausta, sulta voidaan periä kuukauden takuuvuokra.

No miten se on tahallaan vaikeuttamista, että kertoo rehellisesti, ettei talo/naapurit ole hyviä? Mielestäni vuokralaisilla tulisi olla oikeus tietää, mihin ansaan ovat astumassa. 

Koska sä et kerro mitään, vain haukut naapureitasi. Jokainen miettiköön itse haluaako asunnon vai ei. Ei se sen vuokralaisen vika ole, jos naapurit on sun mielestä huonoja. Eiköhän ne tiedä miltä alueelta asuntoa ovat hankkimassa. Selvästi alue on levoton ja narkkareita täynnä. Ja miten se rapoukäytävä olisi piikki apaa just sillon, kun ne tulee katsomaan asuntoa, jos niitä on siellä ongelmaksi asti? Sä olet nähnyt kerran insuliinipiikin ja sit jauhat huumepiikeistä?

Ei ole "levoton ja täynnä narkkareita" oleva alue. Vaan ihan tavallinen asuinalue, jossa asuu vierekkäisissä kerrostaloissa sekä omistusasujia että vuokralaisia sijoittajien kämpissä. Huumepiikkejä on näkynyt rappukäytävässä, hississä ja lasten hiekkalaatikon lähettyvillä. En sano, että jokainen naapuri on narkkari, mutta tässä talossa niitä kuitenkin asuu. Lisäksi rapussa on muutakin törkyä vähän väliä. Bileitä, mekastusta, huutoa ja musiikin soittamista viikoittain monena yönä. Miksen tästä saisi informoida jotain, joka tulee katsomaan asuntoa? Minä todellakin olisin halunnut tietää tämän, niin en olisi koskaan muuttanut asuntoon. Minulle kävi huono tuuri, että juuri silloin, kun kävin katsomassa asuntoa, rapussa ei ollut mitään ja naapureissa oli hiljaista. 

Vierailija
27/223 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta: millä tavalla tämä vuokranantajan ahneus/inhottavuus on ilmennyt? Yleensä vuokranantaja määrittää vain vuokran ja jos vuokralainen sen ajallaan maksaa, vuokranantajasta ei kuulu pihaustakaan.

Ongelmia tulee yleensä, jos vuokranantaja ei ole esimerkiksi remontoinut asuntoa koskaan ja kodinkoneetkin ovat vanhoja. Vikojen ilmetessä sitten syntyy vänkäämistä kuka korvaa. Näissä erottuvat hyvät ja huonot vuokranantajat toisistaan melko äkkiä. Toinen oma erityisryhmänsä on perusteetta vuokravakuuden pidättävät vuokranantajat. Tuollainen ylläoleva tilanne olisi ihanne, mutta kaikki ei aina suju niinkuin strömssössä. 

Kysyin ap:lta, en sinulta.

Vierailija
28/223 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on kans taloyhtiö, jossa kaikenlainen häiriö on ihan jatkuvaa. As-oy on kokonaan sijoitusasuntoja, yksikään osakkeenomistaja ei asu taloyhtiössä, ja sen kyllä huomaa. Vuokralaisten vaihtuvuus on suurta ja sijaintiin ja talon/asuntojen kuntoon nähden vuokrat on todella korkeat. Vapaita asuntoja markkinoidaan naurettavin ylisanoin, ja nyt kuvioon on tullut "pakkositouttaminen" 12 kk:n määräaikaisilla vuokrasopimuksilla. Häiriöistä ja muista epäkohdista saa valittaa vaikka maailman tappiin, ketään ei kiinnosta (isännöitsijä ei edes vastaa yhteydenottoihin). Onneksi itse pääsen viimein muuttamaan tästä kahden viikon päästä pois!

Jes!!!

Vierailija
29/223 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä sellaista tekisit? Mitä se ketään hyödyttäisi? Asunto on selvästi narkkialueella ja astoa katsomaan tuleva sen kyllä varmasti tietää. Anna olla

Ei ne naapurit kiinnosta ketään. Joka paikassa voi olla huonoja naapureita eikä sun asiasi ole estää asunnon vuokrausta sen perusteella. Miksi sä edes olisit siellä, kun ne tulee katsomaan asuntoa?

Kuka näitä ihme kommentteja kirjoittelee ketjun täydeltä?? Minua ainakin kiinnostaisi millaiset naapurit on talossa, johon saattaisin olla muuttamassa. Ja mitä ihmeellistä on siinä, että vuokralainen on asunnossaan kun sitä tullaan katsomaan? Se on sen vuokralaisen koti, ei sinne tarvitse päästää vieraita ihmisiä niin ettei ole itse edes näkemässä mitä siellä tapahtuu. Jos kyseessä on tuollainen narkkitalo, niin mistä sitä tietää vaikka asunnon katsojakin on narkki ja varastaa jotain kun välittäjän silmä välttää?

Vierailija
30/223 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo melu ja häiriö on kyllä todella paljon kokijasta kiinni. Samoin narkkijengiin riittää yksi kämppä, jonka ympärillä jengi pyörii. Miten vuokranantajan ahneus on tullut esiin tähän mennessä? Yleensä yhteydenpitona on se kuukausittainen vuokranmaksu vain?

Vierailija
31/223 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoisia mielipiteitä ihmisillä... En minä kyllä päästäisi (eikä ole pakko päästääkään) välittäjää ja potentiaalista uutta vuokralaista asuntoon ilman läsnöoloani. 

Mitä tulee rehellisyyteen asuinympäristöstä, aina voi sujauttaa puhelinnumeronsa tai mailiosoitteensa katsojalle - en lähtisi kolmannen osapuolen läsnäollessa moittimaan sen kummemmin asuntoa kuin omistajaakaan.

Vierailija
32/223 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka näitä ihme kommentteja kirjoittelee ketjun täydeltä?? Minua ainakin kiinnostaisi millaiset naapurit on talossa, johon saattaisin olla muuttamassa. Ja mitä ihmeellistä on siinä, että vuokralainen on asunnossaan kun sitä tullaan katsomaan? Se on sen vuokralaisen koti, ei sinne tarvitse päästää vieraita ihmisiä niin ettei ole itse edes näkemässä mitä siellä tapahtuu. Jos kyseessä on tuollainen narkkitalo, niin mistä sitä tietää vaikka asunnon katsojakin on narkki ja varastaa jotain kun välittäjän silmä välttää?

Minäkin ihmettelen tätä asiattomien kommenttien määrää. Tyypillistä vauvapalstaa. 

Vierailija
33/223 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo melu ja häiriö on kyllä todella paljon kokijasta kiinni. Samoin narkkijengiin riittää yksi kämppä, jonka ympärillä jengi pyörii. Miten vuokranantajan ahneus on tullut esiin tähän mennessä? Yleensä yhteydenpitona on se kuukausittainen vuokranmaksu vain?

Niinpä. En halua kertoa kovin yksityiskohtaisesti, koska ties vaikka lukisi tätä palstaa. Lyhykäisyydessään, yrittää maksattaa minulla selvästi hänen vastuulleen kuuluvia juttuja. Olen kuitenkin ottanut valokuvia sun muita, ja varautunut pitämään puoliani, jos vaikka muuttaessa yrittää napsaista takuuvuokrastani jonkun 500 euron siivouslaskun, vaikka kuinka tiptop kämppä olisi minun lähtiessäni. En todellakaan ole mikään sotkuinen vuokralainen, mitä joku tähän tulee kuitenkin kohta väittämään. Hän vain on näyttänyt jo, millainen ihminen on. Sellainen kauhujen vuokranantaja, jota kaikki vuokralaiset varmaan haluaa välttää.

Vierailija
34/223 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoisin että en viihtynyt asunnossa.

Fiksu ihminen osaa kyllä lukea rivien välistä.

Ja ihmettelen kovasti, millainen tuo talo oikein on, jossa olet asunut.

Yleensä vuokranantajat eivät vuokraa omistamiaan asuntoja kenelle vaan.

Onhan tuon metelin ja biletyksen ja huumeruiskujen näkyminen porraskäytävissä. täytynyt häiritä myös niitä talon asukkaita, jotka edelleen asunnossa asuvat ja siis omistavat asunontsa.

Yleensa asunto-osakeyhtiöihin ei kukaan ota mitään epämääräistä porukkaa asumaan.

Ei kukaan.

Miten siinä talossa tälläistä jossa sinä ap asuit, sattui olemaan tälläistä porukkaa.

Jokainen asunnonomistaja haluaa säilyttää niin oman asuntonsa kuin koko talon siistinä ja kunnollisena ja sellaisena että asuntojen arvo säilyy ja asunnon saa helposti myytyä.

Vaikuttaa provolta aloitukselta.

Loistavaa yleistämistä :D että ihan JOKAINEN ja KAIKKI.

On kuule niin paljon sijoittajia joita ei oikeasti kiinnosta paskaakaan mikään muu kuin se et saa vuokran ajallaan. Ja tosi juttu on myös se et sossupummit nähdään hyvinä vuokralaisina koska sossu maksaa vuokran eikä sellainen halua muuttaa pois jos ei asuntoa muualta saa.

Toki poikkeuksiakin on.

Vierailija
35/223 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla yksityisiä vuokranantajia nämä vastaajat, jotka sanovat, ettei missään nimessä saa sanoa mitään kritiikkiä alueesta tai naapureista. :D Tai ettei asukkaita edes kiinnosta naapurit?? 

Vierailija
36/223 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. En halua kertoa kovin yksityiskohtaisesti, koska ties vaikka lukisi tätä palstaa. Lyhykäisyydessään, yrittää maksattaa minulla selvästi hänen vastuulleen kuuluvia juttuja. Olen kuitenkin ottanut valokuvia sun muita, ja varautunut pitämään puoliani, jos vaikka muuttaessa yrittää napsaista takuuvuokrastani jonkun 500 euron siivouslaskun, vaikka kuinka tiptop kämppä olisi minun lähtiessäni. En todellakaan ole mikään sotkuinen vuokralainen, mitä joku tähän tulee kuitenkin kohta väittämään. Hän vain on näyttänyt jo, millainen ihminen on. Sellainen kauhujen vuokranantaja, jota kaikki vuokralaiset varmaan haluaa välttää.

Mitähän nämä selvästi hänen vastuulleen kuuluvat jutut on?

Vierailija
37/223 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän nämä selvästi hänen vastuulleen kuuluvat jutut on?

No eipä kuulu sinulle. Tuossahan sanottiin, ettei halua kertoa tarkemmin. 

Vierailija
38/223 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niinpä. Minä en exvuokraemäntäni mukaan olisi saanut kertoa potentiaalisille vuokralaisille asunnon olevan talvisin hyvin kylmä ja vanhan jääkaapiin kuluttavan paljon sähköä. Kuulemma olisi pitänyt valehdella :D :D :D

Vierailija
39/223 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niinpä. Minä en exvuokraemäntäni mukaan olisi saanut kertoa potentiaalisille vuokralaisille asunnon olevan talvisin hyvin kylmä ja vanhan jääkaapiin kuluttavan paljon sähköä. Kuulemma olisi pitänyt valehdella :D :D :D

Olisiko siitä tullut jotain sanktiota sinulle vai? Uhkasiko jotenkin?

Vierailija
40/223 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole sen vuokralaisen koti, vaan vuokranantajan koti. Se nyt vaan ei ole sen vuokralaisen asia haukkua talon muita asukkaita, koita ymmärtää. Ja ensimmäiseen kysymykseesi saattaa vastaus löytyä siitä, että sä et käy keskustelua täällä koskaan yhden ihmisen kanssa 😅

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan