Puutarhaharrastajat! Mikä on halvin puutarhakauppa Turussa / lähiseuduilla?
Yritin etsiä keskustelua netistä mutta en löytänyt, joten käännyn teidän puoleenne, arvoisat puutarhaharrastajat.
Mistä puutarhakaupasta ostatte kesäkukat, kun tarve olisi ostaa kerralla iso määrä? Mieluiten hyvällä hinta-laatusuhteella. Mistä saisi kauniita kesäkukkia edullisesti?
Kommentit (15)
Mikä on iso määrä? Jostain pienemmästä yksityisestä paikasta voi saada alennusta jos ostat paljon.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on iso määrä? Jostain pienemmästä yksityisestä paikasta voi saada alennusta jos ostat paljon.
Ehkä noin 20-30 erilaista kukkaa voisin ottaa kerralla ja amppeleita muutamat. Ap
Antakaa suosituksia paikoista! Missä te käytte? Viherlassila, Plantagen, Kukkatalo? T. Ap
Laadullisesti Viherlassila on paras. Yleensä silti asioin Kukkatalossa, joka on vähän edullisempi. Plantagenin laatuun olen yleensä pettynyt.
Mä käyn Viherlassilassa ja kesäkukat ostan yleensä Auttisten puutarhasta Askaisista. Nousiaisissa on myös Puurin puutarha, mikä on ihan hyvä. Plantagenissa ei hinta ja laatu kohtaa ja Kukkatalossa en käy muista syistä.
Kukkatalo varmaan edullisin mutta taimien laadun takia yleensä ostan Viherlassilasta. Flörissä on ihan kiva valikoima myös ja sieltä käyn tarjouksesta hakemassa ja syksyllä poistomyynnistä.
Eri kasvilajin hinta vaihtelee eri myymälöissä ruukun ja kasvin koon mukaan. Vaikuttaa myös, onko kotimainen vai ulkomaantuonti. Halvalla ei yleensä saa hyvää, mutta ehkä se ei kesäkukkien kanssa ole yhtä tarkkaa kuin monivuotisten.
Odotat poistomyyntiin jos se halpa on tärkeintä. Tai katso jostain marketista
Raision Kukkatalo, Puurin Puutarha Nousiaisissa, Sundellin puutarha Mynämäki. Viherlassila on kallein, mutta laatu on sitten inan verran parempi.
Onko Minimanissa kukkia? Se Länsikeskuksessa oleva halpakauppa?
Kaikkia sellaisia kauppoja ainakin kannattaa vältellä, jotka myyvät kesäkukkia vain kaiken muun romppeen ohessa. Siis nämä sekatavarakaupat, missä on kumisaappaista deodorantteihin ja perämoottoreihin kaikkea. Siellä niistä ei piittaa kukaan vaan nopeasti vain autosta rullakot paahteeseen ja joku kastelee joskus kun muistaa.
Itse siemenistä kasvattamalla saa halvimmalla, mutta nyt on jo myöhäistä. Mutta jos valmiina ostat, älä osta halvimpia.