Miksi nuoret naiset ajattelee heti, että heitä vanhempi mies ajattelee heistä vain seksuaalisesti?
Olen nelikymppinen mies ja huomannut varsinkin työelämässä selkeän piirteen. Nuoret naiset ajattelevat ilmeisesti, että nelikymppiseen mieheen pitää ottaa etäisyyttä ja se on heidän peräänsä kuolaava irstas tyyppi. Olen erittäin pidetty persoona työyhteisössä ja kaikki tulevat kanssani toimeen, ja yli viisikymppiset muoritkin aina iloisesti ottavat minut vastaan kun törmätään. Sama juttu miesten kohdalla.
Nämä nuoret parikymppiset naiset tekevät sitten poikkeuksen. He ovat usein todella etäisiä ja eivät kommunikoi juuri mitään. Jotain saattavat kysyä jos on ihan pakko. Onko kaikilla nuorilla naisilla joku sisäinen metoo-kampanja menossa, jossa jo ennalta ajatellaan että mies näkee heidät seksiobjektina? 15 vuotta nuorempien naisten kanssa tämä ilmiö on toistuvaa, mutta esim 15 vuotta vanhempien kanssa ei ole mitään ongelmaa, vaikka olen molempien suhteen "eri sukupolvea".
Kommentit (257)
Muistan millaista oli olla nuori nainen. Seksi oli mielessä tavalla tai toisella lähes koko ajan, ja oman olemuksen, ulkonäön ja vetovoiman pohtimiseen meni valtavasti energiaa. Jotenkin sitä tiedosti sukupuolisuutta sielläkin, missä sitä ei ollut, ja kuvitteli muidenkin tekevän niin.
Nyt keski-iässä hormonit eivät enää sumenna järkeä, edes miehellä, jota ei vähempää nuoret naiset voisi kiinnostaa. Me kasvatettiin yksi, siinä oli riittämiin.
Niin, valtavirran käyttäytyminen luo meille sellaisen olon että ollaan varuillaan kaikista miehistä, jotka iältään voisivat olla isiämme.
Jos miestä ei tunne mitenkään, on oikeastaan aika sama miten hän käyttäytyy, niin tulee hieman epämukava olo. Näin ainakin omalla kohdalla ja olen nuori nainen.
Väität terveenä 40-vuotiaana miehenä, ettet ajattele naisista seksuaalisesti? Et ole vielä ihan niin vanha... Ongelma on se, että nuo hienohelmat ajattelevat, ettet osaisi käyttäytyä töissä, koska heidän ikäisensä aknenaamat eivät ole naisten kanssa jutelleet Snapchatin ulkopuolella. Sinussa ei ole mitään vikaa, vaan omaa varjoaankin pelkäävissä naisissa. 2000-luvun tuotoksia.
Jos nainen on liian kiva miehelle, mies kuvittelee että nainen haluaa seksiä hänen kanssaan. Kannattaa olla siis varovainen.
Vierailija kirjoitti:
Niin, valtavirran käyttäytyminen luo meille sellaisen olon että ollaan varuillaan kaikista miehistä, jotka iältään voisivat olla isiämme.
Jos miestä ei tunne mitenkään, on oikeastaan aika sama miten hän käyttäytyy, niin tulee hieman epämukava olo. Näin ainakin omalla kohdalla ja olen nuori nainen.
Miksi minulle ei tule sama olo hyvännäköisistä kypsemmistä naisista? En pidä naista lähtökohtaisesti ällöttävänä sen takia, että hän on minua vaikka 20 vuotta vanhempi, kuten jostain syystä naisilla tuntuu olevan muotia.
Itse olen taas huomanut, että jos miehelle on ystävällinen ja alkaa vaikka enemmänkin juttelemaan, mies ajattelee heti jotain enemmän. Eli että olen kiinnostunut jossain mielessä. Se on ahdistavaa ja ikävää. Olen mukava tyyppi kaikille, mutta pakostikin miesten kanssa kommunikoidessa, esim työpaikalla, pitää pitää mielessä ettei käy liian tuttavalliseksi tämän takia. T:nuori nainen
Ikuisuusaihe.😂
Naaras- ja urospuolisen ihmisen parittelustrategia on biologisista syistä erilainen, joten tämä aihe tulee säilymään aaveella kauan. Siinähän höpötätte.
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen on liian kiva miehelle, mies kuvittelee että nainen haluaa seksiä hänen kanssaan. Kannattaa olla siis varovainen.
Jos mies on liian kiva naiselle, nainen kuvittelee että haaveilet seksistä hänen kanssaan. Kannattaa olla siis kusipää.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen taas huomanut, että jos miehelle on ystävällinen ja alkaa vaikka enemmänkin juttelemaan, mies ajattelee heti jotain enemmän. Eli että olen kiinnostunut jossain mielessä. Se on ahdistavaa ja ikävää. Olen mukava tyyppi kaikille, mutta pakostikin miesten kanssa kommunikoidessa, esim työpaikalla, pitää pitää mielessä ettei käy liian tuttavalliseksi tämän takia. T:nuori nainen
Olen kaunis nainen ja jos hymyilen ja olen ystävälinen miehelle esim töissä. niin tästä on seurannut että mies on alkanut jahdata minua.. se on todella epämukavaa. pitäisikö olla töykeä sitten? koska tätä tapahtuu liian usein
No johtuu ihan kokemuksesta. Itse ainakin saan enemmän seksualissävytteisiä lähestymisiä kaikenikäisiltä miehiltä, kuin vain ihan aitoa vilpitöntä keskustelunhalua.
Vanhemmat miehet ovat tosi seksikkäitä. Minä ajattelen teistä seksuaalisesti.
Tyttö 17v
Eipä se ole sattumaa että näin on. Ikävää tietenkin että sellaiseksi asiat on menneet, mutta siitä ei vois syyttää nuoria naisia, vaan ihan aikuisia miehiä. Teissä on paljon niitä pervoilijoita, ja naisena joutuu siksi aina olla varpaillaan ja pienellä varauksella suhteenne.
Terv. Vanha täti
Vierailija kirjoitti:
Tyttö 17v
T. Pena57
Kyllähän se silmiä hivelee nuorten naisten pyöreät pakarat ja terhakkaat rinnat.Nykyinen treenipöksyt joka paikassa-kulttuuri on miesten mieleen.Kavereiden kanssa juuri tästä puhuttiin.
Vierailija kirjoitti:
Tyttö 17v
Ihan varmasti niin Pertti 47 v.
Itse näen vanhemmat miehet aina vähän ällöinä. Poikkeuksena tuntemani miehet. Ja ihan aiheesta tämä tuntemus juontaa juuriaan. Milloin missäkin saa ahdistavia katseita ja lähestymisiä, huuteluja ja tööttäyksiä autosta. Ajatuskin kuvottaa. Jos näkisitte meidät nuore naiset vain ihmisinä, olisi kaikille mukavampaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se silmiä hivelee nuorten naisten pyöreät pakarat ja terhakkaat rinnat.Nykyinen treenipöksyt joka paikassa-kulttuuri on miesten mieleen.Kavereiden kanssa juuri tästä puhuttiin.
Joo, ei ainakaan minua haittaa auringonvalossa kulkevat mustatreeniasuiset naiset :)
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten pyörivät instagrammissa yms somessa poseeramassa vähissä vaatteissa ja vihjaavissa asennoissa.
Lapsina minäkin näen sekä nuoret miehet että naiset. Vaikka he ovatkin fyysisesti kauniita ja täysi-ikäisiä, he tuntuvat epäseksuaalisilta olennoilta, koska he tuntuvat omaan ikään verrattuna lapsilta. En kykene ymmärtämään, miten joku vanhempi ihminen voi katsoa nuorempaa sillä silmällä.