Voinko soittaa parin minuutin kuluttua? puoliso: Älä soita.
Joudun keskeyttämään puhelun puolison kanssa, koska lapsi vaatii huomiota. Tapahtuu ollessani lasten kanssa vanhempieni luona pitkää viikonloppua viettämässä. Puoliso eiole mukana vaan on kotona.
Kysyn, voinko soittaa parin minuutin kuluttua uudestaan. Mies vastaa, älä soita. Hän on kiireinen. Mies ei kuitenkaan ikinä soita takaisin päin uudestaan. Silloin kun hän ei olisi kiireinen.
Olisiko tällainen sinulle ok?
TT
P.s. Tällaisen reissun aikana puoliso ei yleensä soita minulle päin eikä paljon viestittelekään, jollei jokin asia vaadi hoitamista. Ja tuon puhelun tein siis viikonloppuna sunnuntaina.
Kommentit (30)
Anna nyt miehen olla rauhassa yhden viikonlopun äläkä häiritse häntä tyhjänpäiväisillä soitoilla.
En mä tiedä, mutta ahdistaa, kun yritän kaverini kanssa puhua puhelimessa, niin hän jatkuvasti puhuu lapsilleen samalla. Todella rasittavaa. Ja huutaa niille lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Minusta miehen vastaus tuntuu loukkaavalta, koska itselleni sopii soitella kahden minuutin kuluttua lähes aina. Jajos ei sovi, ehdotan sopivaa aikaa. Kysymys siis lyhyestä puhelusta.
Ap
Eihän sinulla nytkään ollut aikaa vaan lopetit puhelun kesken.
Jos jostakin henkilöstä vartin puhelu on lyhyt, niin sen kumppanin mielestä ehkä ei ole. Minulle kymmen sekunnin mittainen puhelu on lyhyehkö ja minuutin alkaa olemaan jo pitkä. Arkisia jaaritteluja ei aina vaan jaksa ja ei ole minun velvollisuus aina edes jaksaa, vaikka olenkin mies. Miehenkään velvollisuus ei ole aina olla tavoitettavissa ja valmiina kuuntelemaan, se on vapaaehtoista. Jos asialla on hengenhätä, niin se yleensä sitten kerrotaan ensimmäisenä, että tämä on tärkeää.
Siis olette yhden viikonlopun erillään, ja silloinkin pitäisi jaaritella puhelimessa?
Pitäisikö sinun hankkia oma elämä?
Ihan luonnollista haluta keskittyä omiin juttuihin silloin harvoin kun siihen on täysi mahdollisuus. Ei tarvitse olla mitään hämärää meneillään, eikä tarkoita ettei välittäisi puolisosta.
Mies oli siinä vaiheessa puhunut viisitoista minuuttia. Minäkin olisin halunnut sanoa jotain.
Ap
Niin se menee kotonakin. Mies puhuu ja puhuu. Kun minä koetan sanoa jotain, mieheltä loppuu mielenkiinto välittömästi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Niin se menee kotonakin. Mies puhuu ja puhuu. Kun minä koetan sanoa jotain, mieheltä loppuu mielenkiinto välittömästi.
Ap
No nyt ongelmasi ovat syvemmällä kuin aloituksesta kävi ilmi.
Olette kuitenkin pystyneet sen verran juttelemaan tai muuten kommunikoimaan, että lapsia on saatu aikaiseksi. Hienoa. Mieskin on varmaan erilainen ennen lapsia ja muuttui lörpötteleväksi vasta äsken?
Miksi tänään olisi pitänyt soitella vielä toistamiseen jos olet menossa kotiin?