Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hannu Karpo oli oikeasti tosi hyvä toimittaja, ei tuollaisia ohjelmia tehdä enää ollenkaan?

Vierailija
16.05.2021 |

Tosi mielenkiintoista katsoa näitä jälkikäteen, myös ajankuvan näkökulmasta.

Karpon on täytynyt nähdä valtavasti vaivaa ohjelmiensa eteen ja ottaa isoja riskejä, moni muu toimittaja ei olisi kyllä uskaltanut.

Ei ollut Karpo myöskään mikään halpa populisti kun hän perusti juttunsa ihan tutkivaan journalismiin ja faktoihin kuitenkin.

Tällaiselle toimittajalle olisi varmasti kysyntää tänäkin päivänä. En tiedä vain lähettäisikö mikään tv-kanava hänen ohjelmiaan... Netissä pitäisi varmaan toimia.

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tässä puhuu nyt kuollut mies" tokaisi Karpo kun häntä ammuttiin nahkatakkiin haulikolla 80m etäisyydeltä. Ropina vaan kävi kun haulit osuivat..

Joku hyväkäs kun oli vaatinut haulikkoradan suljettavaksi ja vedonnut siihen että parin km päässä oli jotain sellaista joka olisi voinut vahingoittua harhalaukauksista. Joten Karpo asettui itse ammuttavaksi - kuinka moni nykytoimittattaja uskaltaisi laittaa itsensä samalla tavalla peliin?

Vierailija
42/79 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se Karpo mikään supersankari ollut mutta valtavan määrän epäkohtia kaivoi esiin ja onnistui monia asioita muuttamaan parempaan. Karpoa pelättiin eliitin puolella. Myös monta asiaa ratkaistiin pienen ihmisen eduksi jo sillä että pieni ihminen uhkasi ilmoittaa vallitsevasta tilanteesta Karpolle joka tekisi epäkohdasta ohjelman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin tyhjänpäiväisistä asioistahan Karpo juttunsa teki, ja siksi sai tehdäkin, vieläpä kaupallisella kanavalla.

Vierailija
44/79 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tässä puhuu nyt kuollut mies" tokaisi Karpo kun häntä ammuttiin nahkatakkiin haulikolla 80m etäisyydeltä. Ropina vaan kävi kun haulit osuivat..

Joku hyväkäs kun oli vaatinut haulikkoradan suljettavaksi ja vedonnut siihen että parin km päässä oli jotain sellaista joka olisi voinut vahingoittua harhalaukauksista. Joten Karpo asettui itse ammuttavaksi - kuinka moni nykytoimittattaja uskaltaisi laittaa itsensä samalla tavalla peliin?

Se oli hyvä jakso.

Vierailija
45/79 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin tyhjänpäiväisistä asioistahan Karpo juttunsa teki, ja siksi sai tehdäkin, vieläpä kaupallisella kanavalla.

Katsoit varmasti eri jaksoja kuin minä.

Vierailija
46/79 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mainitse yksikin yhteiskunnallisesti merkittävä Karpo-jakso, jossa oikeasti kiusataan jotain muuta kuin työtään tekevää pikkuvirkamiestä.

Vierailija
47/79 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin Karpo oli joskus aika sinisilmäinen ja uskoi sen toisen osapoulen kertomuksen. Kotipuolestani oli yksi juttu, missä viranomaisilla todellakin oli vaitiolovelvollisuus ja se mitä Karpolle "uhrit" syöttivät oli kyllä ihan puppua monelta osin. Siihen liittyy vielä yksi osapuoli, viaton sellainen, joten heidän suojelemisekseen en voi hirveästi tätä tarkentaa. Kaverini tunsi sen uhrin "jota vastaan koko kylä on", aika hyvin, valitettavasti. Karpo ei tuntenut, joten häntä oli helppo vedättää. 

Vierailija
48/79 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mainitse yksikin yhteiskunnallisesti merkittävä Karpo-jakso, jossa oikeasti kiusataan jotain muuta kuin työtään tekevää pikkuvirkamiestä.

Sinun elämäsi ei sitten ole merkityksellinen koska yhteiskunnan kannalta olet yhtä tyhjän kanssa.

Eri

Vierailija
49/79 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun elämäsi ei sitten ole merkityksellinen koska yhteiskunnan kannalta olet yhtä tyhjän kanssa.

Eri

No nimenomaan, yksittäisten ihmisten sinänsä traagiset kohtalot eivät ole mitään journalismia. Nykyään ei tarvita Karpoja kun samat valitukset saa jokainen tuutata itse Faceen.

Vierailija
50/79 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karpo leikkasi pois haastatteluista ne, jotka eivät asiaa tukeneet. Populisti hän oli eikä kunnon toimittaja.

Niinhän kaikki haastattelut tehdään. On tehty vuosikymmeniä.

Vierailija
51/79 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tahansa, joka ymmärtää asian. Radalla ammutaan kiekkoja pienillä hauleilla, jotka on jokseenkin tehottomia  80 metrin ampumaetäisyydellä. Haulikon tehokas ampumaetäisyys on 30-35m luokkaa. 

Vierailija
52/79 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karpohan on itse sanonut syyn siihen, miksei vastaavia ohjelmia enää voi tehdä. Entisaikaan ihmiset eivät lähteneet viemään oikeuteen noita ohjelmissa esitettyjä juttuja, mutta mitä lähemmäs nykyaikaa tultiin, niin varppina lähdettiin tekemään tuollaisista oikeusjuttuja. Mikään tv-kanava ei ole nykymaailmassa valmis tuollaiseen journalistiseen riskinottoon. Eli historiaan jäävät nuo. Uusia ei tule, ainakaan televisioon. Nettimaailmassa ehkä paremmat mahdollisuudet? Sekin epätodennäköistä, koska nörttien perseet eivät enää ns. nouse...

Vierailija
53/79 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karpo tosiaan kohtasi aitoja ihmisiä ympäri Suomea. Teki raakaa kenttätyötä, töistä kovinta ja epäkiitollisinta. Nyt ihmisiä tavataan enimmäkseen virtuaalisesti. Maailma on muuttunut niin, ettei Karpoja enää ole eikä tule.

Vierailija
54/79 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Nykyisiltä toimittelijoilta puuttuu ammattitaito tehdä töitä kuten Karpo teki.[/quote]

Nykytoimittelijat eivät halua nostaa per settään penkistä ja oikeasti tutkia asioita. Kaikki jutut ovat turhista julkkiksista, vauvapalstalta varastettuja,propagandaa tai käännetty ulkomaan uutisista."

Hannu Karpo oli toimittajien Clint Eastwood.

Vierailija
55/79 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä olisi lapsena uskonut, että jollain tulee vielä Karpoa ikävä. Oli tuolloin oikea junttien juntti.

Vihasin lapsena Karpoa, koska vanhemmat katsoivat sitä kun itse halusin katsoa lastenohjelmia.

Nyt kolmekymppisenä olen katsellut Karpon jaksoja YouTubesta. Kyllähän se Karpo on kansallissankari ja heikomman puolustaja. Oikea Mies.

Vierailija
56/79 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se Karpo mikään supersankari ollut mutta valtavan määrän epäkohtia kaivoi esiin ja onnistui monia asioita muuttamaan parempaan. Karpoa pelättiin eliitin puolella. Myös monta asiaa ratkaistiin pienen ihmisen eduksi jo sillä että pieni ihminen uhkasi ilmoittaa vallitsevasta tilanteesta Karpolle joka tekisi epäkohdasta ohjelman.

Nykyään taas pieni ihminen saa oikeutta vasta sitten kun uhkaa tyyliin soittaa Ilta-lehteen ja saattaa kärsimänsä vääryys näin julkiseksi. Toimittajan soittaessa alkaa tapahtua ja selittely parhain päin.

Karpon henki ja asenne onneksi elää vielä toimittajissa.

Vierailija
57/79 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljen pikkutyttö sai aikoinaan kissan pennun.

Kun tytöltä kysyttiin mikä kisun nimeksi laitetaan, tuli vastaus heti:

"Karpo!".

Kiusattiin leikkisästi kisua sitten kyselemällä "nooh, onks Karpolla asiaa?"

Vierailija
58/79 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ja lähipiirilläni olisi pelkästään Kelan toiminnasta aihetta useampaankin ohjelmaan.

Puhumattakaan te-virkailijoiden mokista. . .

Vierailija
59/79 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtuaalihommeleilla pääsee niin paljon helpommalla kuin lähtemällä ulos kentälle. Pieni vaiva, iso liksa. Näin se vain menee. Eli uutta Karpoa on turha haikailla ainakaan televisioon. Nettimaailmassa ehkä voisi joku rohkea yrittää, mutta tosiaan oikeuteen nykymaailmassa mennään sitten huomattavasti herkemmin kuin esim. 40 vuotta sitten.

Vierailija
60/79 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään Karpo olisi käräjillä vihapuheesta kahden ensimmäisen jakson jälkeen, vainottu ja pannassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän