Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joko olet hoitanut jalat kesäkuntoon?

Vierailija
16.05.2021 |

Millaisessa kunnossa jalkasi ovat talven jäljiltä? Minä hoidin juuri jalat pedikyyrisetillä kuntoon. Kuollutta ihoa ja kovettumia pöllysi, kynnenpalaset ropisi avonaiselle mainoslehdelle kun trimmasin jalkojani. Kynsinauhat pehmitin ja irrotin kynnen päältä ja paksut ukkovarpaankynnet hioin ohuemmiksi. Nyt on ihanan kevyt oli jaloissa. Kohta rasvaus ja kynsien lakkaus.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosi laiska hoitamaan jalkoja. Osaksi siksi, että tuo kerran vuodessa "kesäkuntoon" ei riitä edes alkajaisiksi. Jalat pitäisi raspata ja huoltaa vähintään kuukausittain, koska ne karstoittuvat niin hanakasti. Pidän mielummin sukkia ja umpikenkiä, koska en vaan jaksa eikä ole rahaa käydä jalkahoidoissa.

Työnantajat saisivat kustantaa seisomatyöläisille jalkahoidot vähintään kerran kahdessa kuukaudessa. Jalat ovat työväline.

Vierailija
2/30 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat kesäkunnossa ympäri vuoden. Samoin kuin vartalo. Suosittelen huolehtimaan itsestään useammin kuin kerran vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tänään. En talvella jaksanut. Masennus.

Vierailija
4/30 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä jalkatohtoriohjelmassa näkee aika järkyttäviä jalkoja. Omani ei ole sentään yhtä pahat, vaikka psori näkyykin kynsissä.

Kun laitan lakan, peittyy kokonaan.

Vierailija
5/30 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalat on aina kunnossa. Hoidan säännöllisesti koska olen kotona usein paljain jaloin ja häiritsee itseäkin jos on kovettumat ja kynnet hoitamatta.

Vierailija
6/30 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä jalkatohtoriohjelmassa näkee aika järkyttäviä jalkoja. Omani ei ole sentään yhtä pahat, vaikka psori näkyykin kynsissä.

Totta. Tuo olisi työ johon en pystyisi.

Miten psori näkyy sinulla kynsissä? Minulla myös psori mutta en kynsissä ole huomannut muutoksia.

Vierailija
7/30 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalat on kunnossa ympäri vuoden.

Mutta jalkoja ei todellakaan kannata raspata jatkuvasti. Se vain kiihdyttää kovettumien muodostumista. Tärkeintä on rasvaaminen. Tuhtia voidetta paksulti ja villasukat päälle ja nukkumaan. Kun tekee näin joka päivä, ei tarvitse raspata kuin ihan kevyesti silloin tällöin.

Vierailija
8/30 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, just pureskelin varpaankynnet.

Vierailija
9/30 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten psori näkyy sinulla kynsissä? Minulla myös psori mutta en kynsissä ole huomannut muutoksia.

Kynnet vihertää ja murenee/paksuuntuu. Sieni on tutkittu, sitä ei ole, mutta psoriaasis löytyy. Psoriasis on aika tavallinen kynsimuutosten aiheuttaja. Netistä löytyy lisää tietoa ja kuvia.

Vierailija
10/30 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosteuttavia jalkoihin laitettavia pusseja käytän ympäri vuoden.

Vierailija
11/30 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kynnet vihertää ja murenee/paksuuntuu. Sieni on tutkittu, sitä ei ole, mutta psoriaasis löytyy. Psoriasis on aika tavallinen kynsimuutosten aiheuttaja. Netistä löytyy lisää tietoa ja kuvia.

Ok. Kiitos vastauksesta.

Vierailija
12/30 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositelkaahan edullista, hyvää kynsilakkaa varpaankynsille.

Vierailija
13/30 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suositelkaahan edullista, hyvää kynsilakkaa varpaankynsille.

Essencellä on ainakin edullista ja hintaansa nähden ihan laadukkaita.

Vierailija
14/30 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalat kesäkuntoon? Jalkoja hoidetaan 1.1. - 31.12. eli kaikkina vuodenaikoina. 

Vierailija
15/30 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu olen. Vein huopakumpparit jo varastoon.

Vierailija
16/30 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kuuden viikon välein jalkahoidossa.

Ympäri vuoden.

Vierailija
17/30 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun jalat on kesä-, syksy-, talvi- ja kevätkunnossa. Siitä huolehtii jalkaterapeutti 6 viikon välein ja pedikyristi tekee shell-lakkaukset silloin, kun on sandaalikausi (minulla n. puolet vuodesta).

Vierailija
18/30 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän jalat kunnossa ympäri vuoden. Lopetin raspaamisen kokonaan ja poistan kuolleen ihosolukon saunan yhteydessä pelkästään käsin raapimalla ja rasvaan huolellisesti. Voiteena käytän Locobase REPAIR -voidetta. 

Ennen raspaamisen lopettamista kokeilin kaikkia mahdollisia jalkavoiteita tuloksetta; kovettumat tulivat aina takaisin, ja niihin kipeitä halkeamia kantapäihin. Nyt en edes muista milloin viimeksi olisi ollut halkeamia.

N42

Vierailija
19/30 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut varmaan hyvät jalkageenit, kun jalat on aina hyvässä kunnossa vaikka en niitä mitenkään erityisemmin hoida, ehkä kerran viikossa laitan jalkavoidetta ja kuorin kun muistan. Ei ole kovettumia, hilseilyä, norsunnahkaa, liikavarpaita, känsiä, syyliä, sieniä, vasaravarpaita, outoja mittasuhteita, lättäjalkoja tms. Itseasiassa jalat on varmaan mun kaunein kohta (ja kuinka surullista se on?).

Vierailija
20/30 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jalat menee kesällä vähän huonompaan kuntoon.

Kuljen nimittäin paljon paljain jaloin.