Parisuhde vs. sinkkuelämä
Oon ollut yhdessä puolisoni kanssa reilu 10 vuotta. Meillä hyvä, turvallinen, tasapainoinen parisuhde.
Aina välillä minulle tulee hetkittäinen kaipuu sinkkuelämäaikoihin, baarissa riekkumiseen, yhden yön juttuihin. Nämä ovat ohimeneviä hetkiä, sitä vaan mietin, että kuinka yleistä tällainen on?
En halua erota, en halua avointa parisuhdetta.
Kommentit (26)
On ihan normaalia haluta jotain muuta, kuin parisuhdetta. Emme ole monogamiseksi ohjelmoituja ollenkaan. Todellinen onni löytyy vain yksinolon kautta.
Jos löytyyy nainen joka juo kaljaa ja kattoo futista.
No mee baariin tms huvittelemaan mutta älä tee sen enempää? Kai nyt suhteessa voi silti pitää hauskaa ja mennä paikkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteessa neljättä vuotta. Oon tosi väsynyt miehen tarvitsevuuteen, vaikka ei kai periaatteessa tarvitse muuta kuin ihmiset normaalisti vakituisessa parisuhteessa: jatkuvaa seuraa, kaiken jakamista, juttukaveria ja läheisyyttä yms. Tuntuu vaan että omaa aikaa ei parisuhteessa ole lainkaan, ja mä lataudun parhaiten yksin ollessa. Mies ei ole edes töissä, vaan odottaa vaan yksin kotona, että saa seuraa. On tosi rasittavaa, kun toisella ei ole ns. omaa elämää ja tekemistä lainkaan, vaan ripustautuu muhun.
Mulla on alakouluikäinen lapsikin, joka tarvitsee tietyn määrän huomiota ja yhdessä tekemistä. Oon välillä miettinyt, että helpompaa olisi lapsen kanssa kahdestaan. Mutta ehdittiin olla monta vuotta kahdestaan, ja silloin kaipasin kovasti kumppania jonka kanssa jakaa arkea ja ajatuksia ja saada läheisyyttä.
Ei ole helppo valinta, molemmissa vaihtoehdoissa on hyviä ja huonoja puolia, ja välillä ne toisen vaihtoehdon hyvät puolet tuntuu paremmilta.
Sulle selkeästi sopisi tässä vaiheessa semmoinen parisuhde, missä molemmilla omat asunnot. Ymmärrän kyllä, että miehesi ei tästä innostuisi! Jos hänkin kävisi töissä, olisi eri asia. Ellei ole passattavaa tyyppiä. Semmoista en kelpuuttaisi muutenkaan.
^