Loppukesällä rippijuhla. Milloin kutsut?
Lapsen rippijuhla on elokuun lopussa. Milloin voi lähettää kutsun vieraille? Tieto olisi kiva mennä ajoissa, että osaavat varata kalenterista ajan ja toisaalta liian aikaisin tuntuu liioittelulta. Kesä kuitenkin on aikaa, jolloin ihmisillä on ohjelmaa, haluan kertoa juhlasta ajoissa.
(Ja ei kiitos korona-kommentteja. Jos koronatilanne ei salli juhlan pitämistä, niin silloin ei pidetä.)
Kommentit (12)
Kai läheisimmät, isovanhemmat, kummit tietävät päivämäärän jo muutenkin?
Naapureiden ym. suhteen ei nyt ole niin tarkkaa pääsevätkö paikalle vai ei. Me lähetimme kutsut n. 4 viikkoa aiemmin.
Elokuun alussa on ihan riittävän ajoissa. Siihen aikaan suurimmalla osalla on kesälomat jo ohi ja lopuiltakin elokuun puoliväliin mennessä.
Ehdottomasti mahdollisimman pian. Ihmiset haluavat järjestää kesän aikataulut ja menemiset hyvissä ajoin.. kesä on niin lyhyt .
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti mahdollisimman pian. Ihmiset haluavat järjestää kesän aikataulut ja menemiset hyvissä ajoin.. kesä on niin lyhyt .
No en mä taas priorisoi jonkun ei-niin-läheisen rippijuhlia kovin korkealle. Jos tulee joku toinen meno niin tulee. Omien kummilasten rippijuhlat taas tulevat puheeksi muutenkin, eikä se virallinen kutsu ole niin olennainen.
Sanallisesti tietysti kannattaa kertoa mahdollisimman pian. Tietävät että tuollainen on tulossa. Kutsut sitten elokuun alussa.
Hieman kiusallista jos kuukausia aiemmin rippijuhlakutsu tulee, sen jälkeen voi tulla vaikka hääkutsujakin samalle viikonlopulle. Pitäisikö ensin tullut kutsu laittaa etusijalle kutsujan mielestä?
Vierailija kirjoitti:
Hieman kiusallista jos kuukausia aiemmin rippijuhlakutsu tulee, sen jälkeen voi tulla vaikka hääkutsujakin samalle viikonlopulle. Pitäisikö ensin tullut kutsu laittaa etusijalle kutsujan mielestä?
No juuri tällaisia asioita pyöritän mielessä. En halua, että koetaan vaivaannuttavia hetkiä kutsun takia ja ajatella ”miksi tämä kutsu tuli näin aikaisin, eihän me voida vielä tietää ja vastata kutsuun - Millan ja Mikon hääkutsukin on vielä tulematta”
Ja sitten toisaalta, että kutsun tullessa myöhemmin voidaan ajatella: ”olisi nyt ilmoittanut juhlasta aiemmin, ollaan jo sovittu menoa tuolle päivälle. Pitäisihän sitä tietää, että kesäviikonloput on täynnä ohjelmaa”
Ap
Mulle tuli jo kutsu postissa elokuun ensimmäiselle viikonlopulle. Hyvä juttu kun tulee ajoissa niin ehtii varautua.
Minä odottaisin kesäkuun alkuun ja sitten laittaisin
Rippijuhliin riittää sähköiset kutsut. Voi kutsua hyvissä ajoin mutta viimeisen kutsuun vastauspäivän voi laittaa viikkoa, kahta ennen, jos se on teille OK.
Meillä sama tilanne. Mä olen jo kertonut itse suusanallisesti lähipiirille, niin tietävät varautua