Miksi kaikilla hyvätuloisilla 33-40v miehillä on perhe ja ovat hyviä isiä?
Ihmettelen miten aina voi olla. Tiedän monia jotka ei halua lapsia, tosin lähinnä naisia. Miehillä on aina jos hyvät tulot ja ikäryhmä on tuo 33-40v. Lapset tuntuvat olevan heille tosi tärkeitäkin.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska sinä sanot sen, se on totta? Tunnet siis suurimman osan/kaikki 33-40 vuotiaat hyvätuloiset miehet? Minä taas tunnen monia tuommoisia miehiä jotka muuten ei edes halua lapsia...
On sitä tutkittukin. Menestyvillä miehillä on todennäköisemmin kestävät avioliitot ja useampia lapsia kuin vähemmän menestyneillä.
Tässä puhutaan taas lennokkaasti 'kaikista'. Lisäksi, voisin katsoa tuota tutkimusta, linkkiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska työelämässä ja perhe-elämässä pärjää samoilla avuilla. Aloitekykyinen, tehokas, toiset huomioiva, riittävän fiksu, ahkera ja sosiaalisesti lahjakas saa helposti sekä hyvän koulutuksen, hyvän työpaikan ja puolison, ihan toisistaan riippumatta. Ja yleensä biologia saa miehet haluamaan lapsia, kun kaikki palikat on kohdallaan.
Olen tästä eri mieltä. Nainen valitsee miehen kemian perusteella. Hyväkin mies voi siis jäädä rannalle. Toisin on työelämässä.
Mitä tarkoitat ’kemialla’? Rakastumista? Toki rakastuminen on ykkösasia, mutta totuus on, että ennen rakastumista aivoilla on esikarsinta, jolloin mukaan astuu useimmilla sosiaaliluokka (vaikuttaa kaikissa kulttuureissa koko maailmassa), koulutustaso jne. Ja kunnollinen mies on aina vahvemmilla tässä esivalinnassa kun aviopuolisoa etsitään.
Vierailija kirjoitti:
Olet täyspäinen ja asiasi ovat kunnossa -> saat naisen ja perheen.
Ja kun on opiskellut ja tekee työnsä hyvin, palkkaakin tulee.
Vrt. Juot ryyppäät ja rällästät. Sähläät ja pilaat elämäsi ja ihmissuhteesi -> et saa naista tai perhettä. Eikä oo rahaakaan.
Kaikki liittyy kaikkeen.
Kuulun jälkimmäiseen ryhmään ja olen hyvätuloinen, perhekin tuli sitten 40. ikävuoden jälkeen. Rällästys tosin jää vähemmälle nykyään. Mikään ei liity mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet täyspäinen ja asiasi ovat kunnossa -> saat naisen ja perheen.
Ja kun on opiskellut ja tekee työnsä hyvin, palkkaakin tulee.
Vrt. Juot ryyppäät ja rällästät. Sähläät ja pilaat elämäsi ja ihmissuhteesi -> et saa naista tai perhettä. Eikä oo rahaakaan.
Kaikki liittyy kaikkeen.
Kuitenkin ryyppääjillä ja rellestäjillä on naissuhteita mutta kouluun ja työhön panostanut mies jää yksin
En usko tuota. - Vaikka itse olen juuri tuollainen koulutukseeni ja työhöni panostanut mies ja sinkku.- Olen ollut sinkkuna ja vuosia. Osin kyllä omasta halustani. kun vuosia on kulunut, niin olen oppinut nauttimaan ja iloitsemaan sinkkuudestani. Olen yksin mutta en koe tai pidä itseäni yksinäisenä. Aina välillä on käynyt mielessä, että mitä oikeastaan menettäisin, jos eläisin lopun ikäänikin sinkkuna?
- Ei minulla ole toisaalta mitään erityistä estettä sille, miksi en voisi asettua ja elää myös parisuhteessa, jos kohdalleni tulisi potentiaalinen kumppaniehdokas, joka haluisi pitää minua suunnillee yhtä mahdolisena kumppanina kuin mä häntä.
Jos eläisin parisuhteessa, niin totta kai haluaisin silloin uskoa ja luottaa siihen, että näin olisi parempi kuin eloni jatkuminen sinkkuna.
Uskon että niin sinkkuudessa kuin parisuhteessa on omat hyvät kuin huonot puolensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska sinä sanot sen, se on totta? Tunnet siis suurimman osan/kaikki 33-40 vuotiaat hyvätuloiset miehet? Minä taas tunnen monia tuommoisia miehiä jotka muuten ei edes halua lapsia...
On sitä tutkittukin. Menestyvillä miehillä on todennäköisemmin kestävät avioliitot ja useampia lapsia kuin vähemmän menestyneillä.
Ei ole kyllä noin mustavalkoista...raha myös monella tavalla pilaa parisuhteita usein, sitten taas rutiköyhät voivat olla onnellisempia yhdessä ja useammin menneet yhteen rakkaudesta.
Oliskohan syy siinä, että parisuhde -> lapset -> perhe on kaikista luonnollisinta, mitä ihminen voi tehdä. Biologia ja yhteiskunta ohjaa meitä siihen. Nuo miehet ovat siinä iässä ja heillä on siihen hyvät resurssit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä puhutaan taas lennokkaasti 'kaikista'. Lisäksi, voisin katsoa tuota tutkimusta, linkkiä?
Joo no tuo aloitus on höpöä liioittelua, tietenkin.
https://www.stat.fi/tup/hyvinvointikatsaus/hyv_034_kartovaara.pdf
Kuten täällä usein avauksen alkeassa miksi-sanalla, heti seuraa paikkansapitämätön oletus. Tässä heti seuraavassa sanassa.
Koska melkein kolmasosa kaikista miehistä haluaa lapsia. Ainakin hetken.
Odota kun ovat yli 40-v. Sitten romahtavat kulissit kun miehen ja naisen oletustyö tehty. Yhtäkkiä sitä usea löytävää itsensä, usea kituu lasten takia yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on hyvätuloisuuden raja?
Itsellä 4500 eur palkka, eikä ole naista saati perhettä :(
No ei noilla vielä saakaan.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten palkkatulojen mediaani 2958e (brutto)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska työelämässä ja perhe-elämässä pärjää samoilla avuilla. Aloitekykyinen, tehokas, toiset huomioiva, riittävän fiksu, ahkera ja sosiaalisesti lahjakas saa helposti sekä hyvän koulutuksen, hyvän työpaikan ja puolison, ihan toisistaan riippumatta. Ja yleensä biologia saa miehet haluamaan lapsia, kun kaikki palikat on kohdallaan.
Olen tästä eri mieltä. Nainen valitsee miehen kemian perusteella. Hyväkin mies voi siis jäädä rannalle. Toisin on työelämässä.
Mitä tarkoitat ’kemialla’? Rakastumista? Toki rakastuminen on ykkösasia, mutta totuus on, että ennen rakastumista aivoilla on esikarsinta, jolloin mukaan astuu useimmilla sosiaaliluokka (vaikuttaa kaikissa kulttuureissa koko maailmassa), koulutustaso jne. Ja kunnollinen mies on aina vahvemmilla tässä esivalinnassa kun aviopuolisoa etsitään.
Minä olen ainakin aina valinnut kumppanin rakkauden perusteella. Jos vierekkäin seisoisi rikas mies ja köyhä mies, johon olen rakastunut, ehdottomasti valitsisin rakkauden. Enkä 'rakastu' kehenkään koulutuksen perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kemia sisältää kaiken ei-mitattavissa olevan, jonka seurauksena nainen valitsee ominaisuuksiltaan suboptimaalisen miehen, vaikka parempi olisi ollut tarjolla. Rekrytoinnissa ei yleensä ole vastaavaa "kemiaa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kyllä noin mustavalkoista...raha myös monella tavalla pilaa parisuhteita usein, sitten taas rutiköyhät voivat olla onnellisempia yhdessä ja useammin menneet yhteen rakkaudesta.
Eipä taida olla montaakaan miljardööriä, jotka eivät olisi eronneet ainakin kerran. Kunhan nyt Billkin saa ne paperit järjestykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei noilla vielä saakaan.
Niin, jos on ruma ja kusipäinen, pitää palkan olla vähintään 7000€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ainakin aina valinnut kumppanin rakkauden perusteella. Jos vierekkäin seisoisi rikas mies ja köyhä mies, johon olen rakastunut, ehdottomasti valitsisin rakkauden. Enkä 'rakastu' kehenkään koulutuksen perusteella.
Tämä ei taas ennusta tulevaa pitemmällä aikavälillä yhtään sen paremmin kuin jos otat sen rikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Täällä 5800eur, eronnut ja pari lasta, mutta nyt ei naista. Tosin ajelen vanhalla autolla ja vaatetus on markettitasoa. Gold diggerit voi löytää minut Lidl:stä, vink.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kemia sisältää kaiken ei-mitattavissa olevan, jonka seurauksena nainen valitsee ominaisuuksiltaan suboptimaalisen miehen, vaikka parempi olisi ollut tarjolla. Rekrytoinnissa ei yleensä ole vastaavaa "kemiaa".
Okei, eli kyseessä olikin vain tyhmän kommentoijan naisvihakommentti. Ilmankos se ei vaikuttanut kovin fiksulta. Voin kertoa, että ’kykysi’ tietää naisen puolesta asioita tekee sinusta suboptimaalisen.