Pitäisitkö minun tilanteessani lapsen?
Minulla ja miehelläni on alle kaksi vuotiaat kaksoset. Olemme 33 vuotiaita, naimisissa ja meillä on rivari neliö lähiössä. Olen itse halunnut vielä joskus kolmatta lasta, mieheni kokee että kaksosissa on jo tarpeeksi. Olen ollut saamaton ehkäisyn hankinnassa ja siksi ehkäisynä on käytetty kumia.
Nyt olen raskaana. Ihan ensimmäisiä viikkoja vasta mennään ja ajatukset pyörii ympyrää raskauden keskeytyksen ja uuden vauvan väliä.
Ettei päätös olisi liian helppo, on hyvin suuri todennäköisyys että mieheni ei ole tässä tapauksessa isä. Kyse ei ole pettämisestä, vaan meillä molemmilla on yksi avioliiton ulkopuolinen seksikumppani, jonka kanssa saamme luvan kanssa harrastaa seksiä. Toki kumia on käytetty silloinkin.
Mitä itse tekisit tässä tilanteessa?
Kommentit (23)
En pitäisi. Teillä on jo kaksi lasta. Aika iso mahdollisuus että tämä rikkoisi perheenne - mies ei halua kolmatta ja vielä jos lapsi ei edes ole hänen, ei hyvä!
Keskeyttäisin. Jos kolmas lapsi ei ole miehesi, se johtaisi varmasti eroon mikä olisi raskas juttu kolmen tosi pienen lapsen kanssa.
Ensin itse sotkee elämänsä ja sitten kyselee täältä neuvoa. Hoh hoijaa.
Lähtisin ulos kävelylle ja miettisin vähän paremman jutun. Ihan vaan tiedoksi 2v kaksosten vanhemmat ei mieti vieraiden kanssa panoja luvalla tai ilman, nukkuvat kun on hetki omaa aikaa, jos on.
Hämmentävää kuinka moni pitää tätä provona, kun ihan tosissani kysyn. Aihe ei ole sellainen mistä voisin jutella ystävilleni ja jotain paikkaa kaipasin mihin purkaa ajatuksia.
Ap
Ohis, mutta miksi ihmeessä tarvitsette ylimääräisiä seksikumppaneita?
Onko ap henkisesti teini vai trolli? Joka tapauksessa, kohdussasi oleva solumöykky ei ihmistä vielä muistuta, joten abortin tekeminen on vähemmän kamalaa, kuin lihan syönti. Pitäisi olla sanomattakin selvää, että perheesi, ja kaikkien osapuolien elämä voi romuttua täysin, jos alat parisuhteeseesi toisen miehen lasta synnyttämään. Aivan vähintään oma henkinen terveytesi kärsii tällaisesta valheesta, ja siinä ohessa kaikkien läheistesi. Lopuksi totean vielä, että jos kyky käsitellä kriisejä on tällä tasolla, niin avoin parisuhde ei kuulosta kovin terveeltä ajatukselta kaltaisellesi perheelliselle ihmiselle.
No semmoista Porvoossa tänään. Jos tuollainen tilanne olisi oikeasti, niin totta kai kannattaa tehdä abortti, jos puoliso ei edes ole isä. Mitä siinä edes olisi miettimistä.
Joo tämä oli selvästi virhe. Ihan normaali virheitä tekevä ihminen olen.
Ulkopuoliset kumppanit ovat olleet elämässämme yli kuusi vuotta. Ennen lapsia elimme poly-suhteessa, mutta koimme että sen aika loppui kun aloimme yrittää lasta. Erosimme ystävinä ja kummankin luvallinen kumppani asuu nykyään kaukana. Tämä oli ensimmäinen kerta lasten syntymän jälkeen kun harrastin seksiä toisen kanssa ja seuraavaan kertaan on varmaan yhtä pitkä aika.
Ap
Keskeytys ja sen jälkeen ehkäisy kuntoon