Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä avuksi liialliseen rumuuteen?

Vierailija
15.05.2021 |

Mulle naureskellaan rumuuteni vuoksi ja piirteeni ovat sellaiset, etten saa niitä häivytettyä meikillä. Yllättäen olen toki sinkkukin, eikä kavereitakaan ole juurikaan. Mikä auttaisi tähän?

Olen piirteiltäni niin ruma, että tuntuu vähän turhalta kuntoilla, syödä terveellisesti, pitää huolta ulkonäöstään tai meikatakaan. Tai edes ostaa nättejä vaatteita. Olen silti luontaisesti hoikka ja ihan ok kunnossa arkiliikunnan ja kotiruoan avulla.

Ongelmana ovat keskiverrosta negatiivisella tavalla poikkeavat kasvonpiirteeni, joten herätän ihmisissä inhoa, sääliä ja halveksintaa.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku sanonut sulle että olet ruma.  Oma mieli voi tehdä  yhtä ja toista jäynää.

Vierailija
2/34 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko vinkkejä esim. ulkomaisista plastiikkakirurgisista sairaaloista? Inhoan omaa ulkonäköäni todella syvästi ja olen juuri päinvastaisen näköinen omiin ihanteisiini verrattuna. Olisi kivaa vielä joskus elää ilman jatkuvaa häpeää omasta ulkomuodostani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joku sanonut sulle että olet ruma.  Oma mieli voi tehdä  yhtä ja toista jäynää.

Äitini ja useampi tätini ainakin ja useastikin. Ja jotkut vieraammat ihmiset ovat naureskelleet kasvonpiirteilleni.

T. Ap

Vierailija
4/34 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet joko varsin nuori, tai sitten sinun älylliset ominaisuutesi ovat heikosti kehittyneet. (Oletan ensimmäistä, jolloin sinulla on vielä toivoa.)

Ulkonäkö ei ole ainut ominaisuus, mikä vaikuttaa siihen, kuinka ihmiseen suhtaudutaan. Toki ensivaikutelmassa se on isossa roolissa. Mutta jos kasvoistasi näkee, että olet sinut ulkonäkösi kanssa, ei se nykyisistä kauneusihanteista poikkeava ulkonäkökään iso miinus ole.

Keskity sellaisiin ominaisuuksiisi, joissa olet hyvä. Kun saat sitä kautta onnistumisen kokemuksia, itsetuntosi vahvistuu, eikä ulkonäkösi ole enää niin keskeisessä roosissa minäkuvasi muodostumisessa.

Vierailija
5/34 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini ja useampi tätini ainakin ja useastikin. Ja jotkut vieraammat ihmiset ovat naureskelleet kasvonpiirteilleni.

T. Ap

Tuo on kyllä erittäin huono asia itsetuntosi kehitykselle, että äitisi haukkuu sinua rumaksi. Sitä ei ole maailman helpoin jättää omaan arvoonsa, mutta onnistuu kyllä, kunhan on valmis tekemään asian kanssa töitä. Terapeutti voi aittaa sinua siinä prosessissa.

Vierailija
6/34 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla kasvoissasi joku tietty kohta, mikä tekee ulkonäöstäsi poikkeavan? Myötätuntoni sinulle, sillä nykyään kiinnitetään aivan liikaa huomiota ulkonäköön.

Vierailija
7/34 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on sanottu ivaillen mun pituudesta koko elämäni, kiusattukin aiemmin. En silti mieti mitä voisin tehdä vaan lähinnä pidän naureskelijoita idiootteina. Tuskin sä muutenkaan heitä kavereiksi haluaisit?

Vierailija
8/34 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se leuka, se leuka...

Tiedät kyllä parannuskeinon.

Vierailija
9/34 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ainakin mua auttaa kun joka paikassa tulee oltua maskin kanssa. Toivon ettei maskit koskaan poistu!

Vierailija
10/34 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ruskeasilmäinen terapeuttisikaan rakastunut suhun. Kyllä voi ihmisen elämä olla kovaa.

Vierailija
11/34 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ulkonäöstäsi on joku yksittäinen ”ruma” asia, sille voi varmaan tehdä jotain plastiikkakirurgian avulla.

Vierailija
12/34 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet joko varsin nuori, tai sitten sinun älylliset ominaisuutesi ovat heikosti kehittyneet. (Oletan ensimmäistä, jolloin sinulla on vielä toivoa.)

Ulkonäkö ei ole ainut ominaisuus, mikä vaikuttaa siihen, kuinka ihmiseen suhtaudutaan. Toki ensivaikutelmassa se on isossa roolissa. Mutta jos kasvoistasi näkee, että olet sinut ulkonäkösi kanssa, ei se nykyisistä kauneusihanteista poikkeava ulkonäkökään iso miinus ole.

Keskity sellaisiin ominaisuuksiisi, joissa olet hyvä. Kun saat sitä kautta onnistumisen kokemuksia, itsetuntosi vahvistuu, eikä ulkonäkösi ole enää niin keskeisessä roosissa minäkuvasi muodostumisessa.

Olen aikuinen ja olen kouluaineissa ollut aina hyvä ja saanut äo-testistä erinomaiset pisteet. Siinä mielessä tuntui hieman pahalta tuo epäily älyllisistä ominaisuuksistani. En siis ole lainkaan sinut ulkonäköni kanssa ollut koskaan, tosin joskus olen hetkellisesti unohtanut asian, kun olin seurustelusuhteessa.

Sinkkuna mietin yleensä, että se rumuuteni on syy yksinäisyyteeni, mikä todennäköisesti onkin se pääasiallinen syy, sillä ulkonäköangstaamista ja siitä seuraavaa alemmuudentuntoa lukuunottamatta olen lempeäluonteinen, uskollinen ja mukautuva, joten muuten voisin olla ihan hyvää kumppaniainesta jollekin.

Olen yrittänyt keskittyä positiivisiin juttuihin, joita en tässä listaa, mutta sosiaalisiin suhteisiin rumuus on vaikuttanut koko elämäni ajan. Olen siis ihminen, josta tulee negatiivinen ensivaikutelma lähinnä siksi, kun olen niin ruma. Siksi on vähän vaikeaa tutustua keneenkään ja elämäni onkin hyvin yksinäistä. Muita yhtä rumia ei Suomessa juurikaan ole edes.

T. Ap

Vierailija
13/34 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Tuo on kyllä erittäin huono asia itsetuntosi kehitykselle, että äitisi haukkuu sinua rumaksi. Sitä ei ole maailman helpoin jättää omaan arvoonsa, mutta onnistuu kyllä, kunhan on valmis tekemään asian kanssa töitä. Terapeutti voi aittaa sinua siinä prosessissa.

Ap:llä ei ole mitään aikomustakaan mennä terapiaan. Sen sijaan joka päivä kyselee mitä tehdä kun on niin ruma blaa blaa. En tiedä mitä se oikein odottaa vastaukseksi kierroksella 725.

Vierailija
14/34 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se leuka, se leuka...

Tiedät kyllä parannuskeinon.

Ei leuka ole ehkä edes pahin ongelma, vaikka se häiritsee myös.

T. Ap

Vierailija
15/34 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Ap:llä ei ole mitään aikomustakaan mennä terapiaan. Sen sijaan joka päivä kyselee mitä tehdä kun on niin ruma blaa blaa. En tiedä mitä se oikein odottaa vastaukseksi kierroksella 725.

Jos plastiikkakirurgia olisi halvempaa, olisin mennyt jo kauan sitten. Sitten kun fyysiset epäkohdat olisi korjattu, voisin keskittyä henkisen puolen hienosäätöön tarvittaessa.

T. Ap

Vierailija
16/34 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ulkonäöstäsi on joku yksittäinen ”ruma” asia, sille voi varmaan tehdä jotain plastiikkakirurgian avulla.

Näin on, tiedän naisen, jonka leukaluita lyhennettiin, kun alaleuka työntyi liikaa eteen. Oli ennen leikkausta poikkeavan näköinen ja tuo tehtiin aivan julkisella puolella.

Vierailija
17/34 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Jos plastiikkakirurgia olisi halvempaa, olisin mennyt jo kauan sitten. Sitten kun fyysiset epäkohdat olisi korjattu, voisin keskittyä henkisen puolen hienosäätöön tarvittaessa.

T. Ap

Oletko puhunut lääkärillesi, voisiko leikkauksella vaikuttaa ulkonäköösi?

Vierailija
18/34 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetuntosi on miinuksella ja se ei siitä parane, vaikka naamallesi mitä tapahtuisi. Vain sinä itse olet nyt vastuussa sen asian korjaamisesta, muut eivät tule apua tyrkyttämään.

Ystävienpuute ei johdu naamastasi, vaan valitettavasti luonteestasi,kukaan ei jaksa kuunnella jatkuvaa itsesääliä ja -inhoa. Sanoisin, että hanki ystäväksesi koira ja sen myötä oma elämä, joka ei pyöri vain naamasi ympärillä.

Vierailija
19/34 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

T. Ap

Oletko puhunut lääkärillesi, voisiko leikkauksella vaikuttaa ulkonäköösi?

Henkisen puolen hienosäätö... no jopas. Nuo ongelma eivät hienosäädöllä korjaannu, vaan se vaatii todellista työtä, mutta kanttia ei taida riittää. Jos on koko ikänsä säälinyt itseään, niin tekemistä riittää

Vierailija
20/34 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

No toivottavasti ei menekään terapiaan. Kaikki muistamme, mitä tapahtui edellisellä kerralla.

Onhan bittiavaruudessa tilaa, joten antaa ap:n ihan rauhassa tykittää näitä avauksiaan tänne. Joka päivä vähintään kolme, niin onhan siinä loppuelämäksi jo kummasti missiota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi