Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on viikonloput kotona päivystämässä, jos tyttärensä pyytää hakeen kännissä kotiin

Elämä?
15.05.2021 |

Kyllä olenkin tilanteeseen joutunut. Mieheni tytär, 17v, alkanut nyt kulkea viikonloppuisin kavereidensa kanssa. Satunnaista alkoholin maistelua. Homma siis ihan perus meininkiä, tyttö hoitaa koulut jne, eli ihan tavisporukkaa ollaan. Nyt viikonloppuisin ei voida koskaan lähteä pariskuntana mihinkään kun pitää istua kotona odottamassa jos tyttö sattuisi joutumaan ongelmiin ja soittaisi isän hakemaan. Edes paria saunaolutta ei voi ottaa kun täytyy olla ajovalmiudessa. Jos koronarajoitus loppuu, ei voida lähteä keikalle/leffaan tms, koska pitää päivystää kotona. Koskaan tyttö ei ole joutunut ongelmiin, aina tulee kunnossa kotiin alkuyöstä.

Tytär asuu käytännössä luonamme toistaiseksi.

Mitä tästä pitäisi ajatella, etenkin muiden lapsettomien äitipuolten näkemyksiä kaipaan.

Tätä se teettää, kun sanotaan että koska vaan voit soittaa kotiin, kyllä lähdetään hakemaan. Ymmärrän että joskus noin, mutta hei, nyt meidän elämä pyörii tuon tytön kuskaamisvaaran ympärillä.

Miehellä on myös 14v tytär, eli tätä samaa on edessä sitten ja kauan.

On tässä 37v naiselle todella mielekäs elämä!

Uusperheitä on maa puolillaan, mutta onko tää yleistä, ei tuntemillani ihmisillä ainakaan, vaan pariskunta liikkuu, matkustaa, käy syömässä, laivalla jne. (Koronarajoitukset huomioituna).

Täähän voi jatkua vuosikaupalla.

Kommentit (101)

Vierailija
81/101 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule, on ihan aikuisia jotka soittavat äidille ja iskälle aamuyöstä hakemaan ravintolasta kotiin. Siis omaan kotiinsa, ei vanhempien luo. Ja ihan oikeasti.

Näitä on. Kannattaisi sitä ennen napanuora katkaista ettei koko loppuelämä mene aikuisten lasten JUBILEERAUKSEN jälkihoitooon. Ja vielä uusiopareilla.....

Niinpä. Oma lapsi ei vielä baari-iässä, mutta tietää jo nyt että kotiin kyllä saa ja pitää tulla aina niin kauan kun täällä asuu mutta taksina ei toimita ja alkoholia käytetään niin ettei mene överiksi.

En olisi kyllä ikinä kehdannut omille vanhemmille soittaa aamuyöllä hakemaan.

Vierailija
82/101 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos mies ei enää halua juoda ulostetta (alkoholia) saunan jälkeen. Voihan hän ottaa myös limsaa, vaikka kumppani joisikin jotain muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/101 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en voinut soittaa vanhemmille nuorempana.

Niinpä nukuin esim rautatieasemalla.

Vierailija
84/101 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan nämä nyt ihan naurettavia vastauksia ihan näin ydinperheen äidin silminkin. Että minkäänlaisia omia menoja vanhemmilla ei voi olla siltä varalta jos se oma teini sattuu olemaan ryyppäämässä?

Ap puhuu ravintolassa käynnistä, leffassa käynnistä jne. Ei vain siitä että haluaisivat itse juoda.

Kyllä kannustaisin taksin käyttöön. Ja toisaalta juttelisin teinille myös omasta vastuusta, näin minullekin puhuttiin kun olin teini ja olinkin vastuuntuntoinen sillä tiesin että niillä minun omilla valinnoilla voi olla vaikka mitä seuraamuksia.

Mutta kyllähän tuosta nyt vähän pitää voida vanhempien höllentää. Jos joskus otatte itse niin käytte taksilla itse hakemassa tai hankitte muun kyydin teinille.

Vierailija
85/101 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin äiti. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehelläsi on prioriteetit kohdallaan, sinut hän on valinnut puolisokseen mutta lapset menee AINA edelle sinusta. Deal with it. Toi ei kestä kuin 4-5v, lyhyt aika.

Prioriteetit kohdillaan? Miksi mies on ottanut uuden vaimon kun koko elämä pyörii lasten palvonnan ympärillä. Ajattele itsesi ap:n asemaan.

Miehellä on toinenkin lapsi joten tuo aikaikkuna 4-5 v ei riitä. Sitäpaitsi nää helikopterivanhemmat voivat passata vielä kolmikymppisiäkin lapsiaan, ja lastenlapsiaan, että se siitä. Loppuelämälle tiedossa istumista kotona sen maitolasin äärellä.

Elämä on toisaalla.

Toisaalle sitten.

Vierailija
86/101 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan toi nyt naurettavaa, että joka vklp pitää päivystää jos lapsi on niin kännissä ettei kotia pääse. Minkälainen kasvatus teillä oikein on, jos toi on normaalia?

Jos selvinpäin olo on vaikeaa, niin voi miettiä sitä omaa Alkon käyttöään.

Mites toi lasten alkon käyttö?

Vierailija
87/101 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mahtaisi ap tuumata, jos se perheen teini ei lähtisi lainkaan viikonloppuna kavereiden kanssa ulos, vaan jäisi kotiin pelaamaan shakkia isän kanssa tai lähtisi isän ja tämän vaimon kanssa ravintolaan syömään. Eli yhteistä aikaa ei todellakaan olisi, tytär olisi koko ajan kotona, vaikka ei isään olisi ripustautunut. Saunan jälkeen ei kahden naposteltaisi pientä suolaista, se tyttö olisi samassa pöydässä ja juttelisitte arkisen aikuisesti. Viinaa ei tietenkään voisi juoda, koska se olisi huono esimerkki tytölle. Kahdestaan ei voisi mennä festareille, se olisi sama kuin hylätä tyttö yksin kotiin, toki hän voi tulla mukaan!

No näköjään ei viinaa juotaisi joka tapauksessa jos on tähän ketjuun uskominen. Odotetaan kädet ristissä josko lapsi soittaisi kyytiä kotiin.

Vierailija
88/101 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelläsi on prioriteetit kohdallaan, sinut hän on valinnut puolisokseen mutta lapset menee AINA edelle sinusta. Deal with it. Toi ei kestä kuin 4-5v, lyhyt aika.

Kyllä meillä parisuhde on näiden lasten koti, ja sellaisena menee kyllä kaiken edelle, myös lasten. Tietyissä paikoissa pitää priorisoida, mutta järjenköyhyyttä on jollei löydä normaalille kohta täysi-ikäiselle muuta kyytiä kuin oman. Taksit kulkee. Kotiin rahapaikka mistä saa taksimatkan rahan ottaa jos ei ole vanhempia kotona kun taksilla tulee kotiin.

Vierailija
89/101 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi tosiaan jatkua vuosikaupalla. Itse olin jotain 7 vuotta melkein täysin raitis. En uskaltanut juoda siideriäkään, viikonloput pelkäsin, valvoin, nukuin huonosti. Koko ajan hälytysvalmiudessa lähtemään apuun. Vähän vielä vakavampi asia eli huumeriippuvaisuus. Eikä rajoittunut viikonloppuihin. Lapsensa eteen tekee mitä tahansa

Vierailija
90/101 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä ota lapsellista miestä , olen leski. Kun kysyn miehiltä lapsiasiaa tulee kyllä nopeaan "aikuisia , on oma elämä". 

Vierailija
91/101 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tytön on sitten PAKKO joka viikonloppu rairairillutella? Hyvin taas mennään täysin "lapsen" ehdoilla. Ymmärrän, että joskus, mutta ei se normaalia ole eikä reilua vanhempia kohtaan valvottaa ja olla pitää heitä lähtövalmiudessa koko ajan. Ja pakkoko sen semmosilla seuduilla ja semmosissa porukoissa liikkua, jossa saattas tulla ongelmia...En sallisi omalle lapselleni.

92/101 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksiraha varmuuden vuoksi mukaan teinille. Se ei tarkoita, että aina ajellaan taksilla, vaan se olisi varmuuden varalla.

Ei ole omaa kokemusta tuollaisesta tilanteesta, vaan muistelen, miten meidän perheessä aikoinaan toimittiin 90-luvulla. Nykyään sentään on kännykät, jolla ilmoittaa, jos tulee ongelmia tai myöhästyy.

Vierailija
93/101 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en mitenkään erityisesti päivystänyt, mutta olin kyllä kiitollinen, että olin kotona, kun ambulanssikuski soitti aivan puskista, että nyt olis tällainen nuori herra kyydissä ja ihan tuhannen kännissä. 17v lukiolainen lukutoukka yllätti meidät kaikki, kaverit olivat soittaneet ambulanssin, kun oli oksennellut pitkin poikin - kiitos heille. Sieltä sitten päivystyksestä haettiin ja eipä onneksi ollut muuta vikaa kuin tuhti humala. Lastensuojelusta vielä soittivat seuraavalla viikolla, mutta eipä tuosta mitään tullut, kun ei muuta huolta ollut.

Mites jos olisin ollut itse humalassa?

Vierailija
94/101 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan toi nyt naurettavaa, että joka vklp pitää päivystää jos lapsi on niin kännissä ettei kotia pääse. Minkälainen kasvatus teillä oikein on, jos toi on normaalia?

Mistä sulle tuli edes mieleen, että kommentoijan olisi vaikea olla selvinpäin tai ylipäätään käyttäisi alkoholia? Oletus, koska näin yleisesti tehdään ja itsekin teet? Oletus, koska on ”normaalia” että teinit hilluvat kännipäissä milloin missäkin? Infopläjäys: kaikissa perheissä lapset eivät ole kännipäissään viikonloppuisin.

Vierailija
95/101 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sulle tuli edes mieleen, että kommentoijan olisi vaikea olla selvinpäin tai ylipäätään käyttäisi alkoholia? Oletus, koska näin yleisesti tehdään ja itsekin teet? Oletus, koska on ”normaalia” että teinit hilluvat kännipäissä milloin missäkin? Infopläjäys: kaikissa perheissä lapset eivät ole kännipäissään viikonloppuisin.

Ja vielä lisäys edelliseen: eivätkä aikuisetkaan. Että mieti sitä omaa alkon käyttöä, heikentää myös luetun ymmärtämistä.

Vierailija
96/101 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule, on ihan aikuisia jotka soittavat äidille ja iskälle aamuyöstä hakemaan ravintolasta kotiin. Siis omaan kotiinsa, ei vanhempien luo. Ja ihan oikeasti.

Näitä on. Kannattaisi sitä ennen napanuora katkaista ettei koko loppuelämä mene aikuisten lasten JUBILEERAUKSEN jälkihoitooon. Ja vielä uusiopareilla.....

Niinpä. Oma lapsi ei vielä baari-iässä, mutta tietää jo nyt että kotiin kyllä saa ja pitää tulla aina niin kauan kun täällä asuu mutta taksina ei toimita ja alkoholia käytetään niin ettei mene överiksi.

En olisi kyllä ikinä kehdannut omille vanhemmille soittaa aamuyöllä hakemaan.

Onpas kylmä asenne. Virheitä tekevät kaikki, Todella vastuutonta vanhemmuutta, jos lapsi ei uskalla hädän tullen pyytää apua edes omilta vanhemmiltaan. Minä aina painotin omille lapsilleni, että mitään niin kamalaa et pysty tekemään, etten minä auttaisi. Kotiin voi ja pitää tulla aina.

97/101 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa taksin saaminen kestää ikuisuuden.

Mitä se ap:ta haittaa, jos mies ei halua juoda? Kyllä ap voi silti itse ottaa sen saunakaljan.

Toki, se ettei mihinkään voi mennä, ärsyttää. Yritä neuvotella, että käytte vaikka ravintolassa syömässä jossain melko lähellä, kyllähän sieltäkin pääsee teinin pelastamaan.

Ravintolassa, melko lähellä jne...

Kuinka arkikeskeistä tää jengi palstalla oikein on? Itsellä 2 jo aikuista lasta mutten ikipäivänä olisi alkanut tuohon kuvioon mihin ap on joutunut. Ei ole edes lasten vanhempi mutta joutuu tuollaiseen passiin. Kyllä äiti ja isäihmiset kulkee ja matkustaa, jopa omistaa mökit, eikä elämä ole tuollaista passissa oloa. En ikipäivänä olisi lapsiani opettanut tuohon että mami/pappa päivystää vkl kotona kun lähes aikuinen teini jubileeraa. Oikeasti, mua naurattaa kun kuvittelen tuon asetelman.

Että pystyisi ravintolassa lähellä joskus käymään : ) ja joku kirjoitti että voi mennä leffaan josta voi lähteä kyllä kesken pois hakemaan isoa herranterttua kartsalta..

Oi aikoja, oi lastenkasvatusmetodeja!?'

En minäkään todellakaan opettanut lapsilleni, että istun kotona odottamassa heidän puheluaan, vaikka käytännössä näin teinkin. Ensisijaisesti tottakai opetin lapset huolehtimaan itsestään ja käyttämään fiksusti alkoholia, mutta kun ne nuoret eivät nyt ihan oikeasti osaa miettiä asioita aina ihan niin loppuun asti, varsinkaan silloin, kun alkoholin käyttöä HARJOITELLAAN. Niinpä olen myös opettanut, että hädän hetkellä voi aina soittaa, ja minä olen myös valmiina auttamaan.

Itse en käyttänyt alkoholia ollenkaan ennen täysi-ikäisyyttä, ja sitten ekaa kertaa baarissa kaverit yllyttivät imaisemaan 5 shottia putkeen ja siinä kohtaa oli jo juotu mietoja pitkin iltaa. Enhän minä ymmärtänyt, mitä se 50 kiloiselle tekee, onneksi isä oli valmiudessa kun kaverit soittivat, etteivät tätä kyllä uskalla bussiin päästää.

Se olikin sitten ainoa kerta, mutta samalla tavalla minä huomioin lasten teini-iässä heidän menonsa ja sen, että saattavat tätä aikuisten elämää vielä harjoitellessaan tehdä isojakin virheitä, ja silloin on äärimmäisen tärkeää, että se apu on myös saatavilla. Joten todellakin pysyin selvin päin ja kaupungissa, silloin kun teinit oli ulkona. Minusta se on vähän turhan raju kasvatusmetodi, että ongelmiin joutunut teini on rahatta ja yöpaikatta keskellä yötä kovassa pakkasessa kymmenien kilometrien päässä kotoa ja äiti toteaa puhelimessa että voi voi, olen kännissä mökillä, pärjäile!

Jeps näin juuri ja eikä tätä ikuisesti kestä. Ja voi kuinka muuta mukulaa kuskasin erinäisistä mökki/kotibileistä omiin koteihinsa... taksirahaa oli mukamas annettu mutta käsitys taksoista oli josta 25 vuoden takaa tai ei oltu ajateltu lainkaan miten oma muksu kotiin kömpii.

Vierailija
98/101 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan nämä nyt ihan naurettavia vastauksia ihan näin ydinperheen äidin silminkin. Että minkäänlaisia omia menoja vanhemmilla ei voi olla siltä varalta jos se oma teini sattuu olemaan ryyppäämässä?

Ap puhuu ravintolassa käynnistä, leffassa käynnistä jne. Ei vain siitä että haluaisivat itse juoda.

Kyllä kannustaisin taksin käyttöön. Ja toisaalta juttelisin teinille myös omasta vastuusta, näin minullekin puhuttiin kun olin teini ja olinkin vastuuntuntoinen sillä tiesin että niillä minun omilla valinnoilla voi olla vaikka mitä seuraamuksia.

Mutta kyllähän tuosta nyt vähän pitää voida vanhempien höllentää. Jos joskus otatte itse niin käytte taksilla itse hakemassa tai hankitte muun kyydin teinille.

Puhuu ap mistä puhuu niin tytöstä huolehtiminen ei tosiaankaan poissulje omaa leffassa tai ravintolassa käyntiä. Sieltä ollaan kyllä kotona jo kauan ennen kuin tyttö mahdollisesti tarvitsisi kyytiä.

Itse en kovinkaan montaa vanhempaa tiedä, jotka eivät olisi suunnitelleet omia tekemisiänsä myös sen mukaan, että lapsi ei joudu liian pahaan paikkaan. Sitä kutsutaan vastuun kantamiseksi vanhemmuudessa.

Ja tuo 'annetaan taksirahat mukaan siltä varalta' - mitä sitten kun ne meni jo niihin viinoihin?

Mutta minun mielestäni ap on kohtuuton miestä kohtaan, joka siis yrittää olla vastuullinen yh-isä, jos hän syyllistää tuosta lastensa taustalla tukena olemisesta ja vaatii siihen muutosta.

Itse hän sitten toki voi valita, että elämä tämän yh-aikuisen naisystävänä ei ole hänen juttunsa, ja jatkaa villiä ja huoletonta ikuista festarikesän viettoansa itsenäisesti.

Vierailija
99/101 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko tosissanne?! Meillä ei ryypätä viikonloppuisin, mutta en myöskään laita lasteni takia elämääni pauselle. Jos niikseen tulee, haen sitten vaikka itse lapsen taksilla. Toistaiseksi ei tarvetta ole tullut. Ja ei kannata ryhtyä uusperheeseen helikopterivanhemman kanssa. Aikuisten parisuhde on etenkin uusperheessä kaiken kiinnipitävä voima eikä mistään tule mitään, jos jompikumpi paapoo lapsiaan ja asettaa heidät joka tilanteessa aina ensin. Tottakai lasten tarpeet tulevat ensin, mutta ei perheen aikuisten parisuhteen kustannuksella.

Vierailija
100/101 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on pelle. Toivottavasti mies älyää jättää. Koska ap on selkeästi ihmistyyppiä joka ei saa mitään aikaiseksi, istuu vaan sohvalla naama norsunvtulla.

Ja aiheeseen: aivan ihana isä <3 ei voi kun toivoa että oma mies on samanlainen kun lapset ”baari-ikäisiä”

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi