Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on viikonloput kotona päivystämässä, jos tyttärensä pyytää hakeen kännissä kotiin

Elämä?
15.05.2021 |

Kyllä olenkin tilanteeseen joutunut. Mieheni tytär, 17v, alkanut nyt kulkea viikonloppuisin kavereidensa kanssa. Satunnaista alkoholin maistelua. Homma siis ihan perus meininkiä, tyttö hoitaa koulut jne, eli ihan tavisporukkaa ollaan. Nyt viikonloppuisin ei voida koskaan lähteä pariskuntana mihinkään kun pitää istua kotona odottamassa jos tyttö sattuisi joutumaan ongelmiin ja soittaisi isän hakemaan. Edes paria saunaolutta ei voi ottaa kun täytyy olla ajovalmiudessa. Jos koronarajoitus loppuu, ei voida lähteä keikalle/leffaan tms, koska pitää päivystää kotona. Koskaan tyttö ei ole joutunut ongelmiin, aina tulee kunnossa kotiin alkuyöstä.

Tytär asuu käytännössä luonamme toistaiseksi.

Mitä tästä pitäisi ajatella, etenkin muiden lapsettomien äitipuolten näkemyksiä kaipaan.

Tätä se teettää, kun sanotaan että koska vaan voit soittaa kotiin, kyllä lähdetään hakemaan. Ymmärrän että joskus noin, mutta hei, nyt meidän elämä pyörii tuon tytön kuskaamisvaaran ympärillä.

Miehellä on myös 14v tytär, eli tätä samaa on edessä sitten ja kauan.

On tässä 37v naiselle todella mielekäs elämä!

Uusperheitä on maa puolillaan, mutta onko tää yleistä, ei tuntemillani ihmisillä ainakaan, vaan pariskunta liikkuu, matkustaa, käy syömässä, laivalla jne. (Koronarajoitukset huomioituna).

Täähän voi jatkua vuosikaupalla.

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tän ketjun alkuperäinen tarkoitin päästä haukkumaan takseja nykyään?

Vierailija
22/101 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen vela ja kun mieheni lapset tulevat tuohon ikään, on turha odottaa meiltä tuollaista palvelua. Äiti hoitakoon päivystyksen jos päästää kakarat kaupungille ryyppäämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan toi nyt naurettavaa, että joka vklp pitää päivystää jos lapsi on niin kännissä ettei kotia pääse. Minkälainen kasvatus teillä oikein on, jos toi on normaalia?

Vierailija
24/101 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo aloitus.

Vierailija
25/101 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taksia ehdottavat... Meillä 2,5 km taksimatka illalla maksaa 20e vai ylikin. Sen pidempiä matkoja en ole kulkenut, mutta kyllä on kallista.

No ei ole kallista, kun kyseessä on varasuunnitelma, jota käytetään hädässä. Tyttöä voi myös ohjeistaa pitämään taksiraha säästössä. Tuon ikäisen pitäisi jo vastuuta ottaa.

Vierailija
26/101 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien velvollisuus on pelastaa lapsi pulasta. Ei koko ajan. Sulla on oikea mies, jos muuten olette saaneet hoitaa suhdettanne. Eikä ne lapset pompota isäänsä koko ajan. Ihminen pärjää viikonloput selvinpäin 👌

Vierailija
27/101 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on ettei ihmiset ymmärrä pysyä erossa lapsellisista miehistä/naisista? Pelkkää paskaa tiedossa kun sellaiseen sekaantuu. Ihan turha ulista jos lapsellisen menee koskemaan

Vierailija
28/101 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taksia nyt ei kannats edes tänä päivänä harkita, niissä on suurempi riski tulla raiskatuksi kuin pimeällä kujalla.

Tähänkö on tultu Suomessa, oikeasti?

Vierailija
29/101 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko suhtautumisesi sama, jos lapsi olisi teidän yhteinen?

Isyys on sama, oli sitä ydinperheen tai uusperheen isä.

Vierailija
30/101 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itse olen vela ja kun mieheni lapset tulevat tuohon ikään, on turha odottaa meiltä tuollaista palvelua. Äiti hoitakoon päivystyksen jos päästää kakarat kaupungille ryyppäämään.

Ei sinulta mitään odoteta. Lasten isältä kyllä. Riippuu miehen alkoholisoitumisen asteesta onnistuuko.

Vierailija
31/101 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole moisesta kuullut. Mun aikana tultii kyllä kotia ties missä kondiksessa, pyörällä, kävellen, kaverin kyydillä, liftaamalla jne. Nykyajan helikopterivanhemmat eivät osaa jättää teinejään rauhaan?

Vierailija
32/101 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mekin ollaan selvinpäin, jos tulisi soitto. Ja voihan sitä nyt yhden oluen tai siiderin ottaa alkuillasta, jos lapsi pitääkin hakea iltamyöhällä.

Ompas repivän hauska elämä ap:lle.. oikein yhdet sidut voivat ottaa! Herramunjee, 37v menevä nainen, ap, lähde tuosta kuviosta, sä olet piian asemassa!

Vierailija
33/101 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taksilla kotiin ja kotiin taksirahat valmiiksi jemmaan sovittuun paikkaan josta ottaa tullessa, jos olette elokuvissa tai muualla.

Tytön kännykkään taksinumero talletettuna.

Taksi pitää maksaa autossa, ja siks toisekseen, nuoret käyttävät maksamiseen mobilepay ta, pivoa tai puhelimen lähimaksua. Sinä voit samoin siirtää nuorelle taksirahan.

Vierailija
34/101 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä on jompikumpi viikonloppuisin ajokunnossa, jos lapsi apua tarvitsee. Kerran on auto hajonnut tielle keskellä yötä. Ja jos bilettävät esim.meidän mökillä, niin ollaan valmiita lähtemään tarvittaessa apuun. Mökki on onneksi lähellä. Ja voi sieltä leffastakin lähteä kesken,jos apua tarvitsee. Täällä on vaikea saada taksia edes öisin. Mutta meitä se ei haittaa, kun alkoholi ei ole meidän juttu muutenkaan. Ei me olla koettu sitä kökkimiseksi kotona, yhtä lailla voi kylästä lähteä apuun, jos nyt tarttis.

Vierailija
35/101 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taksia nyt ei kannats edes tänä päivänä harkita, niissä on suurempi riski tulla raiskatuksi kuin pimeällä kujalla.

Tähänkö on tultu Suomessa, oikeasti?

Oletko perehtynyt siihen taksiuudistukseen? Itse käytän vain jo ennen taksiuudista olemassa ollutta firmaa, jossa on tutut paikalliset kuskit.

Vierailija
36/101 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa tuleekin poliisikyydillä, niin onhan se vähän noloa, jos vanhemmat kekkaloivat kännissä. Tekevät lasun.

Vierailija
37/101 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelläsi on prioriteetit kohdallaan, sinut hän on valinnut puolisokseen mutta lapset menee AINA edelle sinusta. Deal with it. Toi ei kestä kuin 4-5v, lyhyt aika.

Prioriteetit kohdillaan? Miksi mies on ottanut uuden vaimon kun koko elämä pyörii lasten palvonnan ympärillä. Ajattele itsesi ap:n asemaan.

Miehellä on toinenkin lapsi joten tuo aikaikkuna 4-5 v ei riitä. Sitäpaitsi nää helikopterivanhemmat voivat passata vielä kolmikymppisiäkin lapsiaan, ja lastenlapsiaan, että se siitä. Loppuelämälle tiedossa istumista kotona sen maitolasin äärellä.

Elämä on toisaalla.

Vierailija
38/101 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuuntuntoinen isä.

Meillä teinit ovat usein tulleet kotiin taksilla, maksan sen mielelläni, että pääsevät aamuyöllä kotiin turvallisesti (tilaavat taksin aina tietyltä yhtiöltä).

Asumme 6km päässä keskustasta ja taksimatka maksaa yöllä 20-30e riippuen, mistä päin tulee. Olen joskus maksanut taksin naapurikaupungistakin (20km), kun teini on halunnut bileistä yöllä kotiin.

Alkuun olin itse ns passissa, mutta alun jälkeen olen tottunut ja relannut, teinit pitävät minut ajan tasalla menoistaan.

Vierailija
39/101 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa taksin saaminen kestää ikuisuuden.

Mitä se ap:ta haittaa, jos mies ei halua juoda? Kyllä ap voi silti itse ottaa sen saunakaljan.

Toki, se ettei mihinkään voi mennä, ärsyttää. Yritä neuvotella, että käytte vaikka ravintolassa syömässä jossain melko lähellä, kyllähän sieltäkin pääsee teinin pelastamaan.

Vierailija
40/101 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan toi nyt naurettavaa, että joka vklp pitää päivystää jos lapsi on niin kännissä ettei kotia pääse. Minkälainen kasvatus teillä oikein on, jos toi on normaalia?

Jos selvinpäin olo on vaikeaa, niin voi miettiä sitä omaa Alkon käyttöään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän