Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eräs DI ei osannut ohjelmoida yksinkertaista SUMMALAUSEKETTA

Vierailija
15.05.2021 |

Kyllä nauroin räkänaurua. Ei se tollukka ymmärtänyt, että tekisi for-lauseen. Pihalla kuin lumiukko. Räkänaurua!

FM

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei DI tarkoita automaattisesti, että olisi oppinut jossain vaiheessa elämäänsä ohjelmoinnin perusteet. Filosofioi siis itsesi muualle täältä provoamasta.

Vierailija
2/27 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän niistä kaikki osaa edes kirjoittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun mummokaan oo sellasta koskaan opiskellut. Mitäpä väliä.

Vierailija
4/27 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

öö. Millä kielellä ja mihin tarkoitukseen olisi pitänyt ohjelmoida?

Vierailija
5/27 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei DI tarkoita automaattisesti, että olisi oppinut jossain vaiheessa elämäänsä ohjelmoinnin perusteet. Filosofioi siis itsesi muualle täältä provoamasta.

Kaikilla dipoilla on ohjelmoinnin peruskurssi pakollisena. Antaa myös hieman yksinkertaisen kuvan, jos ei osaa edes funktionaalista ohjelmointia.

Vierailija
6/27 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin sitä forria tarvitsee?

>>> sum(range(10))

45

Vierailija
7/27 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi osata moista ohjelmoida. Moiset perusrutiinit on jo ohjelmoitu, joten voi niitä kirjastoja jo käyttää...

Vierailija
8/27 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja no osaatko sinä ratkaista yksinkertaista Fourien sarjaa?

Vierailija
9/27 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä minäkään osaisi vaikka DI olenkin. Opintoihin ei tuollaista muistaakseni edes sisältynyt. Toisaalta paljon sellaista asiaa sisältyi mitä en ole koskaan tarvinnut. Siivosin tuossa kaappeja ja löysin sieltä vanhoja tenttipapereita opiskelijoilta. Eipä enää menisi nuo tentit läpi, en olisi osannut vastata juuri yhteenkään kysymykseen :D

Vierailija
10/27 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä minäkään osaisi vaikka DI olenkin. Opintoihin ei tuollaista muistaakseni edes sisältynyt. Toisaalta paljon sellaista asiaa sisältyi mitä en ole koskaan tarvinnut. Siivosin tuossa kaappeja ja löysin sieltä vanhoja tenttipapereita opiskelijoilta. Eipä enää menisi nuo tentit läpi, en olisi osannut vastata juuri yhteenkään kysymykseen :D

Mä olen lähes varma, että en osaisi itse enää vastata oikeasti yhteenkään kysymykseen. Terv. DI

Vierailija
11/27 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalla on alemmuuskompleksi, koska ihmisten mielikuvissa DI kuulostaa hienommalta kuin FM. Sitä ei muuta se tosiasia, että FM voi olla valmistunut tietojenkäsittelylaitokselta ja tietää paljonkin ohjelmoinnista.

Vierailija
12/27 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö sun aloittaja hankkia itsetunto tai jonkin alan osaaminen niin ei tarvis olla noin lapsellinen? Mä olen erityisasiantuntijatehtävissä ja aika usein joudun miettimään ihan jotain peruasiaa että miten se olikaan.

Ymmärrät tämän sitten jos joskus jonkin sortin asiantuntijuuden saavutat. Harmi kun et päässyt TKK:lle ja oireilet sitä yhä,

Vierailija
13/27 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla dipoilla on ohjelmoinnin peruskurssi pakollisena. Antaa myös hieman yksinkertaisen kuvan, jos ei osaa edes funktionaalista ohjelmointia.

Tiedätkö edes, mitä funktionaalinen ohjelmointi tarkoittaa, vai yritätkö vaan briljeerata hienoilla termeillä?

Kaikissa imperatiivisissa ohjelmointikielissä on kyllä funktiot (tai proseduurit), mutta niiden käyttäminen ei vielä tee ohjelmasta funktionaalista.

Funktionaalinen ohjelmointi viittaa ohjelmointiparadigmaan.

Vierailija
14/27 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalla on alemmuuskompleksi, koska ihmisten mielikuvissa DI kuulostaa hienommalta kuin FM. Sitä ei muuta se tosiasia, että FM voi olla valmistunut tietojenkäsittelylaitokselta ja tietää paljonkin ohjelmoinnista.

Eikä kuulosta ellei DI ole tefyltä. Joku koneen DI tutasta puhumattakaan on pilipalia verrattuna matikan tai fysiikan FM.

Vierailija
15/27 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä kuulosta ellei DI ole tefyltä. Joku koneen DI tutasta puhumattakaan on pilipalia verrattuna matikan tai fysiikan FM.

Suuren yleisön korvissa kuulostaa. DI on se, joka tietää kaikesta tekniikasta kaiken ja FM on se humanistisia tieteitä opiskellut liirumlaaruminpuhuja. Näin siis mielikuvissa ja sekös FM tittelin omaavia ärsyttää.

Vierailija
16/27 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti kaikki ymmärtävät että tämän yhden FM:n mielenterveysongelmat ei ole yleistettävissä meihin muihin maistereihin. Itsellä ei ole tapana ylentää itseäni tutkintoni perusteella, työni on haastavaa ja osittain olen siinä vahva osaaja, mutta myös paljon heikkouksia ja opittavaa on vielä paljon 15 työvuoden jälkeenkin.

Vierailija
17/27 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuren yleisön korvissa kuulostaa. DI on se, joka tietää kaikesta tekniikasta kaiken ja FM on se humanistisia tieteitä opiskellut liirumlaaruminpuhuja. Näin siis mielikuvissa ja sekös FM tittelin omaavia ärsyttää.

Tällaista tarinaa nyt jostain syytä rakennat, mökkihöperö? Suuri yleisö paskat nakkaa.

Vierailija
18/27 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan käytä FM termiä oikeastaan missään? Täysin hyödytön termi. Eihän ulkomaillakaan kukaan sano, että olen "Master of Science" vaan sanotaan se opiskeltu ala ihan selvällä kielellä.

Vierailija
19/27 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä tutkinnolla ole mitään väliä. Itse olen FM, opiskelin valtiotieteitä ja nykyään työskentelen tilastollisen analyysin ja datatieteiden parissa. Osaan varmasti ohjelmoida paremmin kuin suurin osa dippa-insseistä.

Vierailija
20/27 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosimiehet tekee C:llä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän