Muita joilla tuli tuo ennakkoäänestyspaperi vain Suomi.fi palveluun? Mikä järki?
Siis tarkoittaako tuo että minun pitää itse tulostaa tuo sitten ja viedä sinne? Siinähän on tuo kenttä joka pitäisi virkailijan täyttää, ja jonka ennakkoäänestäjä täyttää, että voi äänestää. Mikä järki tässä? Kaupunki säästää paperikuluissa vai kun äänestäjän pitää itse käydä se tulostamassa? Tutulle tuli ihan normaalina postina se...
Kommentit (13)
ei mitään "ennakkoäänestyspapereita" ole olemassakaan. On vain "ilmoitus ÄÄNIOIKEUDESTA". Se siis ei ole mikään ennakkoäänestyspaperi...
Olet itse joskus ilmoittautunut,siis järjestelmään. Mulle ainakin tuli postissa.
Ei sun tartte mitään paperia siellä näyttää hahahah.
Pelkät henkkarit vaan.
Et sinä sitä tarvitse äänestäessäsi.
Vierailija kirjoitti:
ei mitään "ennakkoäänestyspapereita" ole olemassakaan. On vain "ilmoitus ÄÄNIOIKEUDESTA". Se siis ei ole mikään ennakkoäänestyspaperi...
Sama asia! Siinä on ne kentät siinä ilmoituksessa äänioikeudesta, jotka pitää täyttää ja viedä kun menee ennakkoäänestämään eli tuolla sähköisellä ei tee mitään ellei sitä itse tulosta. Miksi saivartelet?
AP
Menet äänestyspaikalle, näytä passi tai henkilökortti ja äänestä.
Et tarvitse papereita.
Siinä ilmoituksessa lukee ihan ensimmäisenä, että äänestyspaikalle tarvitset mukaan vain henkilöllisyystodistuksen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama asia! Siinä on ne kentät siinä ilmoituksessa äänioikeudesta, jotka pitää täyttää ja viedä kun menee ennakkoäänestämään eli tuolla sähköisellä ei tee mitään ellei sitä itse tulosta. Miksi saivartelet?
AP
Ei pidä, näytät vaan henkkarit.
Vierailija kirjoitti:
Ei sun tartte mitään paperia siellä näyttää hahahah.
Pelkät henkkarit vaan.
Aha no hyvä! Sitten asia on kunnossa.
Mutta ap, ymmärsitkö nyt sen, miksi se tuli sinulle vain sähköisenä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Tämä sähköinen ilmoitus korvaa postitse toimitettavan ilmoituksen äänioikeudesta. Ilmoitusta ei tarvita mukaan kotimaiselle ennakkoäänestyspaikalle tai vaalipäivän äänestyspaikalle, vaan pelkkä henkilöllisyystodistus riittää.
Ilmoitus äänioikeudesta on tosiaan vain sinulle itsellesi tiedoksi. Sinähän kerrotaan esimerkiksi vaalipäivän äänestyspaikka ja lista oman alueen ennakkoäänestyspaikoista. Myös ennakkoäänestyspaikalla lähetekirje voidaan tulostaa.
Olet jossain vaiheessa klikannut sen kohdan, missä hyväksyt sen, että tietyt kirjeet tulevat vain sähköisesti.