Nainen suuttuu jos puhun edes vitsillä naisten hommista, mutta oletuksena kuitenkin mies tekee tiettyjä hommia
Nainen loukkaantuu jo vitsin tasolla, jos mainitsen jotain naisten hommista, mutta kuitenkin perusajatuksena kaikki ruuvimeisseli-tietokone-grilli-asennus -työt kuuluvat oletuksena miehelle.
Kommentit (257)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tämä on se iänikuinen dilemma kun ruokaa pitää tehdä joka päivä ja pyykkiä pestä, niin sitten on nää pari kertaa vuoteen tehtävät miesten työt kuten öljynvaihto.
Tietysti molemmat tekee tasapuolisesti kotityöt mitä nyt päivittäin ja viikottain pitää tehdä. Mutta eikö se tarkoita, että myös loputkin hommat kuten sitten vaikka öljynvaihto tehtäisiin vaikka vuorovuosittain?
Joo jos sä kirjoitat vuorovuosittain joulukortit ja ostat sukulaisille lahjat ja niin edelleen. Pitäkää vuosittain listaa kaikesta mitä teette ja jakakaa sitten.
Mä voinkin laittaa saman tien tähän listan kevään ja kesän juhlakauden tekemisistä niin mies voi tehdä sen vuorovuosittain: lapsille ja aikuisille on järjestettävä juhlavaatteet, juhlan kohteelle on hommattava lahjat ja kortit ja kukat, mahdollisen matkustamisen järjestelyt on tehtävä pakkaamisineen ja sopimisineen, en edes jaksa ruveta koko listaa miettimään just nyt tässä. Mutta vaihdan mielellään öljynvaihtoon on ensi vuonna.
Minä olen ratkaissut tämän asian sillä, että en juhli. Liikaa stressiä. Mies voi ottaa lapset mukaan ja edustaa minua, jos on ihan pakko juhliin päästä.
Useimmissa tuntemissani pariskunnissa nainen on sosiaalisempi ja rakentaa verkostoja. Tehtävä tuokin. Lapsien saaminen juhlakuntoon on stressaavaa, yleensä oma ulkonäkö jää puolitiehen, ei riitä aika. Kun päästään juhliin, voi jo rentoutua. Kiva mies sulla, minäkin jäisin mielelläni kotiin puuhaamaan omiani.
Häissä ym. muissa juhlissa näkee äitejä, joilla on toinen puoli päätä kiharrettu ja toinen suorana. Tämä kuvastaa hyvin hössötystä ennen juhlia.
Itse olen laittanut merkille, että mies tehkööt omat työnsä, lumityöt jne! Mutta naisten työt jaetaan tasan, paitsi että metatyö on kovaa hommaa. Naisen aika menee turhaan näpertelyyn. Kun nainen roikkuu tietsikalle, on hänellä siihen oikeus, mutta mies tehdessään vastaavaa laiskottelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tämä on se iänikuinen dilemma kun ruokaa pitää tehdä joka päivä ja pyykkiä pestä, niin sitten on nää pari kertaa vuoteen tehtävät miesten työt kuten öljynvaihto.
Tietysti molemmat tekee tasapuolisesti kotityöt mitä nyt päivittäin ja viikottain pitää tehdä. Mutta eikö se tarkoita, että myös loputkin hommat kuten sitten vaikka öljynvaihto tehtäisiin vaikka vuorovuosittain?
Joo jos sä kirjoitat vuorovuosittain joulukortit ja ostat sukulaisille lahjat ja niin edelleen. Pitäkää vuosittain listaa kaikesta mitä teette ja jakakaa sitten.
Minkä hemmetin takia joku vielä lähettää joulukortteja??? Älä vertaa pakollisia juttuja tuollaisiin naurettaviin asioihin, harrastuksiin. Ei meillä kumpikaan lähettele joulukortteja.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen laittanut merkille, että mies tehkööt omat työnsä, lumityöt jne! Mutta naisten työt jaetaan tasan, paitsi että metatyö on kovaa hommaa. Naisen aika menee turhaan näpertelyyn. Kun nainen roikkuu tietsikalle, on hänellä siihen oikeus, mutta mies tehdessään vastaavaa laiskottelee.
Kyllä minä naisena olen mennyt mukaan kolaamaan lunta. On hauskaa puuhaa, jos ei usein tarvitse tehdä.
Tehkää lista mitä molemmat tekee niin ei tarvitse valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, et selvästi ole joutunut tekemään niitä "miesten hommia". Tuolla tavallahan ne miehet, jotka eivät mitään tee, kuvittelevat kotitöiden olevan sisustustyynyjen pöyhimistä.
Kerrotko, mitä miesten hommia kerrostalossa asuvalla on?
Vaihtakaa hommia. Nainen vaihtaa renkaat, kolaa lumet, leikkaa nurmikon ja putsaa rännit. Mies tekee ruoat, siivoaa, tiskaa, pesee pyykit ja hoitaa lasten asiat. Vaikka vuodeksi, alkuun.
Mitä, ei kiinnosta? Niinpä. "Naisten hommia" on joka päivälle, joten nokka tukkoon ja jakamaan taakkaa. Ja helvettiin joulukortit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä hemmetin takia joku vielä lähettää joulukortteja??? Älä vertaa pakollisia juttuja tuollaisiin naurettaviin asioihin, harrastuksiin. Ei meillä kumpikaan lähettele joulukortteja.
No kuule täällä maalla kaikki keski-ikäiset lähettää. Toivon hartaasti että nuoret älyää tämän perinteen katkaista.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies (minä) joutuu laittamaan ruoan. Se jotenkin lipsahti siihen, kun lapset olivat pieniä. Pyykkikoneen voi laittaa päälle kuka sattuu olemaan paikalla, kun täyttyy. Joulukortteja kirjoitetaan kerran vuodessa ja se, joka haluaa laittaa jollekin kortin, kirjoittaa sen itse, samoin,lahjat. Korttien kirjoittamiseen mene vuodessa vähemmän aikaa kuin päivittäiseen somettamiseen tai muuhun netissä oloon. Suurin osa vaihdattaa öljyt huollon yhteydessä, joten tämä on katoavaa kansanperinnettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, et selvästi ole joutunut tekemään niitä "miesten hommia". Tuolla tavallahan ne miehet, jotka eivät mitään tee, kuvittelevat kotitöiden olevan sisustustyynyjen pöyhimistä.
Taulujen laittaminen seinälle, reikien poraaminen seinään. Huonekalujen kasaaminen. Siivotessa raskaiden mattojen vieminen ulos. Erilaisten koneiden ja laitteiden toiminnasta huolehtiminen: astianpesukone, pyykkikone ym. Autosta huolehtiminen, yhtiökokouksessa edustaminen, kun on perheen pää. Erilaisiin taloyhtiön luottamustoimiin osallistuminen, jossa joutuu ottamaan kantaa taloteknisiin asioihin. Siinä niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taulujen laittaminen seinälle, reikien poraaminen seinään. Huonekalujen kasaaminen. Siivotessa raskaiden mattojen vieminen ulos. Erilaisten koneiden ja laitteiden toiminnasta huolehtiminen: astianpesukone, pyykkikone ym. Autosta huolehtiminen, yhtiökokouksessa edustaminen, kun on perheen pää. Erilaisiin taloyhtiön luottamustoimiin osallistuminen, jossa joutuu ottamaan kantaa taloteknisiin asioihin. Siinä niitä.
Mies sanoo perheen yhteisen kannan asioihin, koska on ”perheen pää”. Mielestäni tämä on toimiva.
Viemäreiden avaus on vielä miehen hommaa ja erilaiset pienet asennukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vau. Kaikki nuo saa tehtyä kahdessa päivässä. Luultavasti jää aikaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä voinkin laittaa saman tien tähän listan kevään ja kesän juhlakauden tekemisistä niin mies voi tehdä sen vuorovuosittain: lapsille ja aikuisille on järjestettävä juhlavaatteet, juhlan kohteelle on hommattava lahjat ja kortit ja kukat, mahdollisen matkustamisen järjestelyt on tehtävä pakkaamisineen ja sopimisineen, en edes jaksa ruveta koko listaa miettimään just nyt tässä. Mutta vaihdan mielellään öljynvaihtoon on ensi vuonna.
Käy jos et itkupotkuraivoa miehen valitsemassa juhla-asussa tai lasten vaatetuksesta :)
Kyllä me aikuiset itse omat vaatteemme valitaan, toki minä organisoin että a) retki muistetaan tehdä ja b) milloin se tehdään. Lasten vaatteissa ei kauheasti voi mennä pieleen, vaikka toki on paljon mahdollista että mies ostaa kauheimmat mahdolliset, juurikin siksi ettei tarvitsisi koskaan enää ostaa. Tämähän se on miesten yleinen strategia. Mutta kun ekan vuoden vain ottaa rennosti sukulaisten silmien pyörityksen, niin eiköhän mies usko ettei se temppu nyt auta ja parin vuoden päästä löytyy ne asialliset vaatteetkin sieltä rekiltä.
Et helkkarissa oikeasti usko tuohon, että miesten "yleinen strategia" on ostaa kauheimmat mahdolliset, ettei tarvitse enää ostaa? Älä nyt aikuinen nainen jaksa. Ihan oikeasti yleistät, että moni mies olisi tahallaan noin lapsellinen, tuhlaisi rahat turhaan ja pahoittaisi lasten mielen.... Kyllä kyse on yleensä jostain muusta, jos mies ei osaa oikeita valita.
Hauska vitsihän tuo on. Mutta jos joku tuollaisia naurettavia yleistyksiä oikeasti esittää vastakkaisesta sukupuolesta, niin kyllä se enemmän esittäjästä itsestään kertoo.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meidän 40 metristä pihatietä olen minä kolannut enemmän kuin mies. Myönnän, että ei ole aina helppoa nuo ns. miesten työt naisen fysiikalla. Olen jopa oksentanut uupumuksesta lumipenkkaan kerran, kun lumi oli erityisen märkää ja painavaa. En silti vähättelisi ns. naistenkaan töitä. Olen minä väsynyt niissäkin esim. kantaessani saunaan vettä tai pestessäni mattoja jne. Työ on työtä ja siksi sitä työksi sanotaan, eikä huviksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vmp, mitä se laitteiden kunnosta huolehtiminen muka on? Ei niitä nykyään edes korjata. Ja millä oikeudella edustaa yhtiökokouksessa, siellä käy se kuka asunnon omistaa. Mitä ihmeen luottamustoimia? Tuossa on pakollisia hommia ehkä yhdeksi tunniksi vuodessa, kun ruokaa pitää tehdä joka päivä. Tuollaiset ukot ulkoruokintaan samoin tein.
Taloyhtiössä mies saa hoitaa saunavuoroista juonittelun ja autotallin ym. yhteisten tilojen jaosta seuraavan sosiaalisen suhmuroinnin. Mies on luonnostaan reviiritietoisempi, joten käy helpommin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoititko tuon vitsillä?
Minä naputtelin taulukoukut seinään 20 vuotta sitten. Uusien laittaminen onnistuu myös, mutta ei ole tarvis.
Huonekalujen kasaaminen?En edes muista, mitä huonekaluja on pitänyt kasata, mutta yhdessä me jotain tehtiin.
Vai raskaiden mattojen vieminen ulos. Huutonaurua! Eikö teillä ole kunnollista imuria?
Miten astia- ja pyykinpesukoneiden toiminnasta huolehditaan? Mies kyllä osaa, vaihtoi kerran entiseen pyykinpesukoneeseen jonkun osan vuosia sitten. On tarvinnut tehdä niin yhden kerran.
Kumpikin huolehtii omasta autostaan.
Minä olen osallistunut taloyhtiön kokouksiin, olen ollut hallituksessa ja tilintarkastajana.
Ai hurja, minähän olen tehnyt valtavan määrän miesten töitä. Niitä vain on ollut niin vähän, etten ole kunnolla edes huomannutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vmp, mitä se laitteiden kunnosta huolehtiminen muka on? Ei niitä nykyään edes korjata. Ja millä oikeudella edustaa yhtiökokouksessa, siellä käy se kuka asunnon omistaa. Mitä ihmeen luottamustoimia? Tuossa on pakollisia hommia ehkä yhdeksi tunniksi vuodessa, kun ruokaa pitää tehdä joka päivä. Tuollaiset ukot ulkoruokintaan samoin tein.
Aina joku laite ei toimi, tai pitää viedä huoltoon. Viemärit pitää puhdistaa. Lisäksi pitää asentaa jotain pientä. Aina jotain. Lampun vaihto kuuluu miehelle.
Jos se ei osaa asentaa grilliä? Tai tehdä remppoja? Onko kukaan koskaan opettanu sille? Ja sä osaat.
Ei se tee niistä automaattisesti "miesten töitä".
Jos kumpikaan ette osaa ni opettelette tai ostatte palveluna. Sun tehtävä on vähintään osata sanoa, että et osaa (jos et oikeasti osaa). Voit myös sanoa, että voisitte asentaa sen grillin yhdessä.
Itsekin vihaan sanontaa "naisten työt". Vihaan myös tuota "miesten työt". Osaan tehdä kumpiakin ja ärsyttää aina, kun joku ei usko, että naisena voin osata. Toki jos olisi mies, joka on vahvempi niin mielelläni antaisin hänen tehdä erinäisiä "miesten töitä", joihin omat voimat ei tahdo riittää. Naiset, kun tuppaa keskimääri olemaan heiveröisemöpiä, siinä sitä biologiaa.
Kyllä me aikuiset itse omat vaatteemme valitaan, toki minä organisoin että a) retki muistetaan tehdä ja b) milloin se tehdään. Lasten vaatteissa ei kauheasti voi mennä pieleen, vaikka toki on paljon mahdollista että mies ostaa kauheimmat mahdolliset, juurikin siksi ettei tarvitsisi koskaan enää ostaa. Tämähän se on miesten yleinen strategia. Mutta kun ekan vuoden vain ottaa rennosti sukulaisten silmien pyörityksen, niin eiköhän mies usko ettei se temppu nyt auta ja parin vuoden päästä löytyy ne asialliset vaatteetkin sieltä rekiltä.