Mikä olisi hyvä maa, jos Suomen ilmasto kyllästyttää?
Leikittelen ajatuksella, että muuttaisin joskus jonnekin, missä olisi pidempi kesä ja lyhyempi talvi ja tasaisemmin valoisaa. Onko kokemuksia? Etelä-Euroopan tai Keski-Euroopan jokin maa? Saa kaukomaitakin ehdottaa jos on niistä hyviä kokemuksia, mutta lähtökohtaisesti esim. USA tai Australia eivät kiinnosta :)
Nyt olisi koronan takia kiva tehdä suunnitelmia vaikka huvikseen, miettiä uutta koulutusta, opiskella uusi kieli...
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Etelä-Saksa on ihan ok, kesä on pidempi kuin Suomessa ja talvella ei ole niin kylmä ja pimeää.
Kovin pahaa kulttuurishokkiakaan ei tule, kunhan hyväksyy että sähköiset palvelut ovat kaukana Suomen tasosta.
Miten hyvin siellä osataan englantia? Ihan siis mielenkiinnosta kyselen, joskus muistan kuulleeni että Saksassakin olisi yllättävän "huono" englannin osaaminen, mutta itse en ole edes käynyt :) Olen sitä mieltä että jos jonnekin pidemmäksi aikaa lähtee niin paikallinen kieli on syytä opetella.
Ap
Guadeloupe on ihana mikäli osaat ranskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etelä-Saksa on ihan ok, kesä on pidempi kuin Suomessa ja talvella ei ole niin kylmä ja pimeää.
Kovin pahaa kulttuurishokkiakaan ei tule, kunhan hyväksyy että sähköiset palvelut ovat kaukana Suomen tasosta.
Miten hyvin siellä osataan englantia? Ihan siis mielenkiinnosta kyselen, joskus muistan kuulleeni että Saksassakin olisi yllättävän "huono" englannin osaaminen, mutta itse en ole edes käynyt :) Olen sitä mieltä että jos jonnekin pidemmäksi aikaa lähtee niin paikallinen kieli on syytä opetella.
Ap
Isoissa kaupungeissa puhutaan englantia ainakin turistipaikoissa ja kansainvälisissä yrityksissä.
IT-alalla englannilla pärjää ihan ok, mutta monella muulla taas ei.