Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuolinsiivous. Silppusin päiväkirjani.

Vierailija
14.05.2021 |

Luin aina muutaman sivun, itkin ja muistelin nuouuttani. Sellaisia asioita tuli ilmi, mitä en muistanutkaan enkä halua kenenkään näkevän. Onko joku muu tuhonnut päiväkirjojaan?

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Nuoruusajan päiväkirjat oli täynnä kuvauksia päihdesekoiluista, ihmissuhdedraamoista, ahdistuksesta, masennuksesta ja itsetuhoisuudesta. Ei ollenkaan sellaista "näitä on sitten kiva vanhana lueskella ja muistella, ei kannata hävittää!"-materiaalia.

Vierailija
2/67 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missähän minun lukuisat päiväkirjani ovat...ehkä kellarin kätköissä, täytyisi etsiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. En ole koskaan edes halunnut lukea niitä, koska kirjoitin 90 % vaan purkaakseni teiniahdistusta. Ei mitään matka, ihastus jne juttuja mitä voisi olla hauskakin muistella Selasin vähän ja heitin pois muuton yhteydessä hillottuani niitä vuosia.

Ainoa mikä ärsyttää on ihmiset jotka kauhistelevat tätä eivätkä ymmärrä että päiväkirjoja voi pitää monella tapaa eikä kaikilla ole niihin positiivisia tunnesiteitä.

Vierailija
4/67 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuvasin puhelimella erään arkaluontoisen päiväkirjan ja laitoin kuvat salasanan taa tikulle, sitten poltin sen päiväkirjan. Samoin tiettyjä noloja lekuripapereita.

Vierailija
5/67 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuhonnut päiväkirjoja, koska päiväkirjani ovat täynnä matkojen kuvauksia ja muita pikkutarkkoja kuvauksia tavallisesta elämästä.

Pahimmat 90-luvun kännisekoilut poistin, repimällä niistä kertovat sivut pois. Muuten on kiva lukea myöhemmin. Nuorena sitä luulee muistavansa kaikki tapahtumat ulkoa, mutta on yllättävää miten nopeasti monet asiat unohtuvat!

Vierailija
6/67 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kuvasin puhelimella erään arkaluontoisen päiväkirjan ja laitoin kuvat salasanan taa tikulle, sitten poltin sen päiväkirjan. Samoin tiettyjä noloja lekuripapereita.

Hyvä vinkki! Tajuukohan ihmiset että läheiset lukee todella henkilökohtaisia vainajan papereita esim. mitä on puhunut psykologille ym.

Vierailija
7/67 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhosin omani noin 15-vuotiaana 90-luvulla. Ei kaduta.

Vierailija
8/67 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistin osan teksteistä.

Vierailija
9/67 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tikku voi tuhoutua tai joku voi murtautua siihen

Vierailija
10/67 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuhonnut kaiken, mikä helpotus. Pääsee elämässä eteenpäin, kun ei raahaa kaikkea mukana. En usko, että on hyväksi elää menneitä muistellen. Muutama esimerkki lähipiirissä: hirveän ahdistavaa olla sellainen ikuinen muistoissa pyörijä. Elämä on tässä ja nyt.

Vierailija
11/67 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun teinipäiväkirjat löytyivät ex miehen kuolinpesästä...

Vierailija
12/67 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkirjani olen tuhonnut vuosia sitten. Kirjeiden tuhoamista kannattaa myös harkita. Luin äitini kirjeitä 60-luvulta ja sain tietää että serkkuni isä ei ole hänen biologinen isä. Serkkuni vanhemmat ovat kuolleet eikä minulla aikomustakaan kertoa tätä isä-asiaa hänelle. Isänsä oli hänelle mitä ihanin ja tärkein ihminen. Se jäi kirjeestä epäselväksi tiesikö hänen isänsä että lapsi ei ollut hänen. Kohteli kyllä rakastaen lastaan.

Vierailija
13/67 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tuhosin päiväkirjat joskus 10 vuotta sitten. Samaan silppuriin meni kaikki itestäni otetut valokuvat muutamia valikoituja vauva- ja pikkulapsiaikaisia kuvia lukuun ottamatta sekä kirjeenvaihdot silloisten kavereiden kanssa. 

En halua muistella niihin dokumentoitua aikaa ja siihen liittyviä ihmisiä enää ikinä. Toivon, että asianomaiset ovat tehneet saman ja unohtaneet olemassaoloni ja sen että joskus ollaan tunnettu. 

Vierailija
14/67 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ei kukaan voi uskoa, mutta löytyi teinikalenteri vuodelta 1968.

Koulukaisen taskukirja.

- ap -

Vierailija
15/67 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tuotakin asiapaperia, että laitanko silppuriin? Pojallani on veli ja sain tietää hänestä sen jälkeen, kun menin naimisiin.  En ehkä voi salata tuota tietoa ja pojalla on oikeus tietää.

Vierailija
16/67 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä noloa jos joku näkee jotain mitä olet kirjoittanut kun olet jo KUOLLUT

Vierailija
17/67 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tikku voi tuhoutua tai joku voi murtautua siihen

No mulla on kaksi tikkua, toisessa varmuuskopio, ja ajattelin myöhemmin siirrellä niitä tietoja muualle sitä mukaan kun tulee uusia tallennusmedioita. Ja luotan siihen ettet perilliset lähde siihen tikuun murtautumaan. Salasana on yhden pisteen vihje. En minäkään haluaisi kaikkea tietää omista vanhemmistani, ewwww... Ai niin joo, ja tikuilla on myös pari videota joista erityisesti pidin.

Vierailija
18/67 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli laatikollinen nuoruuden päiväkirjoja, yläaste-lukioajoilta. Olin ahkera kirjoittaja, poikajuttuja, ihastuksia ja draamoja kavereiden kanssa. Olin ehkä jotain 25 kun vanhemmat tekivät omaa ”kuolinsiivoustaan” ja kysyivät mihin nuo laatikot laitetaan, tyrkkäsin ne mökillä yksin ollessani saunan uuniin ja saunoin niistä sitten hyvät löylyt. Luin kyllä ne vielä läpi, niissä oli paljon sellaista mitä en ollut muistanut ollenkaan. En varsinaisesti kadu, ei niissä muistoissa mitään sen kummempaa ollut, eikä minulla olisi ollut niille mitään säilytyspaikkaa kun ei ne oikein minun oman perheenikään yhteiseen kotiin kuulu.

Vierailija
19/67 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli laatikollinen nuoruuden päiväkirjoja, yläaste-lukioajoilta. Olin ahkera kirjoittaja, poikajuttuja, ihastuksia ja draamoja kavereiden kanssa. Olin ehkä jotain 25 kun vanhemmat tekivät omaa ”kuolinsiivoustaan” ja kysyivät mihin nuo laatikot laitetaan, tyrkkäsin ne mökillä yksin ollessani saunan uuniin ja saunoin niistä sitten hyvät löylyt. Luin kyllä ne vielä läpi, niissä oli paljon sellaista mitä en ollut muistanut ollenkaan. En varsinaisesti kadu, ei niissä muistoissa mitään sen kummempaa ollut, eikä minulla olisi ollut niille mitään säilytyspaikkaa kun ei ne oikein minun oman perheenikään yhteiseen kotiin kuulu.

Lisäys vielä että olen siis nyt 39v.

Vierailija
20/67 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä noloa jos joku näkee jotain mitä olet kirjoittanut kun olet jo KUOLLUT

Lasten ei tarvitse tietää, miten nolo äiti niillä on ollut.

- ap -

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi