Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein ja miten pitkiä matkoja pitäis kävellä laihdutus mielessä?

Vierailija
14.05.2021 |

Oon siis 158/100 joten olis syytä pudottaa ainakin 38kg pois . Se onki urakka ku ruoka on hyvää. Ja mul on lyrica ahdistuneisuushäiriöön.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kävelemällä laihdu, paitsi että olet sen aikaa syömättä.

Vierailija
2/22 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha kyllä laihtuu jos ruokavalion laittaa samalla kuntoon. Käveleminen on tehokasta ja hapenottokyky paranee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnin lenkki joka päivä on ihan hyvä. Vapaapäivinä voi kävellä pidempäänkin tai kaksi eri lenkkiä.

Vierailija
4/22 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ota sauvat mukaan, niin saat tehokkuutta ja vauhtia lisää.

Vierailija
5/22 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se kävelykin kaloreita kuluttaa, mutta kyllä se isoin asia, eli ruokavalio pitää laittaa kuntoon myös.

Kaikki liikunta on aina kropalle hyväksi, mutta ei se liikunta sinua laihduta .

Vierailija
6/22 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä laihdutettavaa n 20 kg. olen nyt maaliskuusta alkaen, eli 2,5 kk ajan kävellyt joka päivä vähintään 10 000 askelta/pv enkä ole laihtunut yhtään koska syön edelleen liikaa. Jäin kuitenkin kävelyyn koukkuun joten 1,5-2 h lenkki tulee vedettyä joka päivä laihduin tai en. Suklaasta kun en pääse eroon millään niin paino se on ja pysyy : (

Vierailija
7/22 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnin ripeätahtinen lenkki x 2 päivässä, puntti/oman kehon painolla 2-3 treeniä viikossa, ruokavalio kasvisvoittoiseksi, herkut minimiin,vettä, unta rittävästi.

Lisäksi hyötyliikunta kövellen kauppaan jne. Pyöräilyä, sauvakövelyä, uintia jne.

Aluksi näillä alkaa kilot putoamaan. Myöhemmin kunnon kasvaessa, raskaampaa/tehokkaampaa liikuntaa.

Vierailija
8/22 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelemällä nimenomaan kannattaa aloittaa liikuntaharrastus, varsinkin jos ylipainoa on reippaasti :) ruokapuoli myös kuntoon.

Mikä on sun lähtötaso? Liikutko ollenkaan?

Jos lähdet ihan nollista, niin ottaisin varovaisen alkuun ja kävisin vaikka 30-45 min kävelyllä kolmesti viikossa. Sit pikkuhiljaa pidennät aikoja tai lisäät kertoja, tähtää ehkä suositukseen oliko se kaksi tuntia reipasta liikuntaa viikossa. Kun kunto kasvaa niin huomaat, että alat jo ikävöidä liikkumista ja voit lisätä taas määrää.

Älä anna noiden masentaa, ketkä sanoo että ei auta mihinkään. Tottakai se auttaa ja jostain pitää aina lähteä :)

Vierailija
9/22 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kävelemällä laihdu, paitsi että olet sen aikaa syömättä.

Tämä pitää paikkansa. Se, mitä suuhusi mätät ratkaisee. Laihtuminen on pelkkää matematiikkaa. Eikä myöskään ns ” pikavoittoja” jaeta.

Vierailija
10/22 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä alaoukuttaja iski heti dissaamaan oikeita ohjeita? Etkö halua, että ap pääsee hyvään oloon vai mikä syynä??

Vierailija
11/22 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävelemällä nimenomaan kannattaa aloittaa liikuntaharrastus, varsinkin jos ylipainoa on reippaasti :) ruokapuoli myös kuntoon.

Mikä on sun lähtötaso? Liikutko ollenkaan?

Jos lähdet ihan nollista, niin ottaisin varovaisen alkuun ja kävisin vaikka 30-45 min kävelyllä kolmesti viikossa. Sit pikkuhiljaa pidennät aikoja tai lisäät kertoja, tähtää ehkä suositukseen oliko se kaksi tuntia reipasta liikuntaa viikossa. Kun kunto kasvaa niin huomaat, että alat jo ikävöidä liikkumista ja voit lisätä taas määrää.

Älä anna noiden masentaa, ketkä sanoo että ei auta mihinkään. Tottakai se auttaa ja jostain pitää aina lähteä :)

Johan tässä kommentissa jo sekoitetaan puurot ja vellit.

Mainitsemasi aloitusmäärästähän tulee jo täyteen tuo 2-tuntia viikossa ja kuitenkin käsket sitten lisäämään kertoja, että tulee tuo ns suositusmäärä täyteen vaikka se tulee jo heti kättelyssä. Huh, huh näitä neuvoja, jotka vetelee hatustaan vinkkejä 😂😂😂😂

Vierailija
12/22 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanottakoon mitä tahansa, mutta kylmä tosiasia on  se, että käveleminen tai mikään muukaan liikunta ei laihduta.

Ei siis pelkästään.  Liikuntaa suositellan kaikkin sairauksiin ja ongelmiin kaikille niille, jotka voivat liikkua tai jotenkin harrastaa liikuntaa.

Koska kaikella liikunnalla ja lihasten ja nivelten käytöllä on aina positiivinen vaikutus ihmiskehoon.

Ja ihmismieleenkin.  Mitä enemmän liikkuu. olipa se sitten millaista liikuntaa tahansa, sitä parempi se on ihmiskeholle ja mielelle.

Se mikä ihmistä todella laihduttaa on, että syö vähemmän kuluttaa.  Ja siihen auttaa  jo aluksia sekin, että rupee miettimään, millaista ruokaa syö.

Tämä on kaiken a ja o.  Muuta ratkaisua ei laihtumiseen ei ole, kuin muuttaa ruokavalioitaan ja syödä vähemmän kuin ennen.

Tottahan liikunta kuluttaa kaloreita enemmän kuin liikkumattomuus, mutta pelkkä liikunta ei laihtumiseen auta, ellei muuta myös ruokavalioitaan.

Pistäkää alapeukkuja niin paljon kuin vain haluatte, mutta tämä on totuus eikä muuksi muutu.

Olen itse kokenut asian ja olen tällä hetkellä normaalipainoinen ja aion myös normaalipainossa.

Olen siis entinen läski.

Vierailija
13/22 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi yksilöllistä. Kannattaa ottaa se kävely päivittäin tavaksi, ei sillä matkalla niin väliä ole, sellainen minkä itse jaksaa, eikä menetä siinä energiaa niin ettei loppupäivän aikana jaksa enää mitään muuta.

Ruokavaliota terveellisempään myös, ravintoterapeutti on hyvä apu.

Paino alkaa kyllä tippua kun saa perus asiat kuntoon, ei sen suhteen pidä tehdä liian paljon vaivaa, koska silloin sitä ei jaksa nähdä ja painon pudotus epäonnistuu.

Mulla on mennyt 4v kun synnytin, painoin 100kg ja nyt 69kg, enkä todellakaan ole tehnyt muuta kuin arkiliikuntaa, kävellen kauppaan ja töihin.. Ruokavaliota saisi parantaa paljon, menee herkkuja ja einestä, mutta tällä hetkellä ei ole siihen motivaatiota löytynyt, kun elämässä on ollut masennusta ja muuta vaikeaa..

Vierailija
14/22 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohiksena, saitko Lyrican julkiselta vai yksityiseltä? Miten sait reseptin, auttaako ahdistukseen? Mulla on myös ahdistuneisuushäiriö ja uskon että Lyricasta voisi olla apua, mutta oon kuullut että sen määräminen on nihkeää.

Aloitukseen sen verran, että ruokavalio on tosiaan laihdutuksessa tärkeintä, mutta kyllä kävelykin tukee hyvin. Jos et nyt liiku ollenkaan, niin aloita vähitellen, vaikka puolen tunnin kävelyllä joka toinen päivä viikon/parin ajan. Siitä voi hitaasti nostaa määriä, ja vaikka viikonloppuisin käydä vähän pidemmällä lenkillä esim. jossakin kivassa luontokohteessa. Kuuntele samalla musiikkia tai äänikirjaa, jos muuten tuntuu tylsältä!

Vierailija
15/22 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanottakoon mitä tahansa, mutta kylmä tosiasia on  se, että käveleminen tai mikään muukaan liikunta ei laihduta.

Ei siis pelkästään.  Liikuntaa suositellan kaikkin sairauksiin ja ongelmiin kaikille niille, jotka voivat liikkua tai jotenkin harrastaa liikuntaa.

Koska kaikella liikunnalla ja lihasten ja nivelten käytöllä on aina positiivinen vaikutus ihmiskehoon.

Ja ihmismieleenkin.  Mitä enemmän liikkuu. olipa se sitten millaista liikuntaa tahansa, sitä parempi se on ihmiskeholle ja mielelle.

Se mikä ihmistä todella laihduttaa on, että syö vähemmän kuluttaa.  Ja siihen auttaa  jo aluksia sekin, että rupee miettimään, millaista ruokaa syö.

Tämä on kaiken a ja o.  Muuta ratkaisua ei laihtumiseen ei ole, kuin muuttaa ruokavalioitaan ja syödä vähemmän kuin ennen.

Tottahan liikunta kuluttaa kaloreita enemmän kuin liikkumattomuus, mutta pelkkä liikunta ei laihtumiseen auta, ellei muuta myös ruokavalioitaan.

Pistäkää alapeukkuja niin paljon kuin vain haluatte, mutta tämä on totuus eikä muuksi muutu.

Olen itse kokenut asian ja olen tällä hetkellä normaalipainoinen ja aion myös normaalipainossa.

Olen siis entinen läski.

Olet väärässä siinä, että pitäisi syödä vähemmän. Se on kiinni siitä mitä syö. Voi vaikka kaksinkertaistaa syömisten määrän, kunhan syö oikeita asioita.

Vierailija
16/22 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan laihtunut pelkästään kävelemällä, kyllä se ruoka on se avaintekijä laihtumisessa.. Liikuntaa harrastan siksi, että lihaskunto ja jaksaminen paranisivat.

Suklaata syön minäkin päivittäin, muutama pala tummaa suklaata on ihan hyvä jälkkäri. Kokonaisuus kuitenkin ratkaisee. Kun täyttää lautasen kasviksilla ja proteiinilla, rasvaa unohtamatta, nälkä pysyy poissa, eikä tarvitse laiduntaa jääkaapilla.

Vierailija
17/22 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 10 vuotta olen kävellyt lähes joka ainoa päivä min 5 km.Ja vielä paljon enemmän.Paino on pudonnut todella paljon.

Vierailija
18/22 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelet vähintään tasolla 60% maksimisykkeestä 50-60 minuuttia joka päivä. Tämä auttaa tukemaan laihdutustatavoitteita, parantaa hyvinvointiasi, kuntoasi ja terveyttäsi. Varsinainen laihdutus sitten tapahtuu ruokavaliomuutoksilla. Jos et tiedä maksimisykettäsi, niin käytä internetistä löytyviä laskureita tai pidät tavoitesykkeen tasolla 110-120bpm. Mutta kuten totesit, tykkäät syödä huonolaatuista ruokaa, etkä vaikuta olevan kovin kiinnostunut sitä asiaa muuttamaan, joten ei sinulla tule paino tippumaan. Kävely kannattaa kuitenkin aloittaa, koska kuten sanottu, sillä on monia positiivisia vaikutuksia.

Vierailija
19/22 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin joskus artikkelin että laigtumisessa 80-90% on kiinni ruokavaliosta.

Vierailija
20/22 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen siis entinen läski.

Hassua sitten, että laihduin aloitettuani juoksuharrastuksen 15kg. 

Moni aktiivisesti juoksua harrastava on todennut myös, että kun on juoksutaukoa, paino nousee. Kun aloittaa taas juoksun, tippuu ne muutama kilo melko nopsaan.

En alapeukuta viestiäsi, mutta olen eri mieltä kanssasi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän