Missä cordura talvihaalarissa paras hinta-laatusuhde?
Siis olen tässä miettinyt pojalle talveksi haalarinostoa ja päädyn varmasti corduravahvistettuun, mutta missä olisi paras hinta-laatusuhde? Superremu, reimatec+, jonathan, rasavil vai jokin muu?
Kommentit (8)
Millainen jonathanin cordura puku on ollut käytössä? Tarttuuko vahvistettuun osaan lumi miten? Meillä oli toissa talvena käytössä reiman peuhari ja siihen tarttui lumi tosi paljon, oikein ärsytti kun poika oli aina kuin lumiukko kun oltiin pihalla. Siksi nyt en sitä peuharia oikeastaan edes harkitse vaan kosteussuojaa corduralla.
En ole kokeillut Jonathanin cordurahaalaria, mutta ainakaan en enää osta Jonathan Motion haalaria. Pojalla (4,5v) hajosi se kahdesta saumasta eivätkä polvetkaan kestäneet liukumäen laskemista karkeassa jäämäessä.
Itsekin kuulen mielelläni cordurakokemuksia, koska taitaa olla ainoa meidän pojalle käyvä materiaali. Peuharista meillä tosin hyvä kokemus kestävyyden vuoksi.
Mikä olisi paras (ja edullisin) liike ostaa KAKSIOSAISTA cordurapukua, lähinnä housua (asumme pk-seudulla)?
Eli siis rehelliset reiät tuli, muutenkin yhden talven käytön jälkeen hävyttömän huonossa kunnossa, nimenomaan polvista ja pepusta.
Ensi talveksi odottamassa Reimatec+, toivottavasti kestää paremmin. Jos ei, niin seuraava vaihtoehto varmaankin sitten haarniska...;/
Minä en siis tällä kokemuksella voi suositella ainakaan Jonathania, toivattavasti kuitenkin muilla kestää paremmin.
Superremu on minusta kestänyt oikein hyvin, siinähän on corduraa koko alaosa, eikä vain polvet. Ja ne vetoketjut lahkeensuissa ovat huippukätevät. Meillä oli yksi Jonathanin corduramalli, kangas kesti hyvin mutta ne koristetikkaukset alkoivat ratkeilla. Käyttöä tämä ei haitannut, mutta puvusta tuli ikävännäköinen.
Meidän tytöllä (3v) oli viime talvena käytössä Jonathanin Cordura -haalari ja olen kyllä tosi tyytyväinen ostokseeni. Haalari on edelleen kuin uusi ja se meneekin tytölle vielä ainakin alkutalven. Käytön jälkiä todellakin saa etsiä. Ja tuota lumentarttumista en huomannut. Toisena haalarina oli Reiman Peuhari, mutta se oli mielestäni turhan jäykkä päällä ja sen käyttö jäikin tosi vähäiseksi. Eli tuo Jonathan oli tosi reilussa käytössä ja silti edelleen loistokunnossa. Suosittelen.
Cordura-kohtiin ei ainakaan mun muistin mukaan tarttunut lumi mitenkään häiritsevästi. Vaikka haalari tuntui musta ensin käteen jäykältä verrattuna Reimateciin (joka meillä oli edellisenä talvena), ei se pojan päällä ollut onneksi yhtään jäykkä. Tosi hyvä puku mun mielestä ja ostin ensi talveksi samanlaisen viime talven alesta. Harmi vaan, että se haalari on niin tumma (mustaa&harmaata).
Jonathan ja Motion Wear on muuten ihan eri mallisto, jotka eivät liity toisiinsa muuten kuin että sama valmistuttaja ja kotimyyjät myy molempia mallistoja :)
Tosi hyvä ja kestävä haalari ja hinnaltaan suht. edullinen (87e). Reimatecissä tietty joitain lisäominaisuuksia, mutta ei mielestäni sellaisia, että maksasin siitä malkein puolet enemmän..