Kaikkoaako sinulta kaverit vaikka koet olevasi auttavainen, aktiivinen ja avulias ystävä?
Minä en jaksa tietyille ihmisille puhua, koska he eivät kuuntele ja ymmärrä, vaan alkavat hössöttää ja neuvoa, nousevat sinun yläpuolellesi ja analysoivat sinut rikki - sen sijaan että olisivat hiljaa, kuuntelisivat ja oppisivat.
Moni myös luulee että kaiken ääneen möläyttäminen, mikä tahansa huomio, on hyve. Jos huomaa että joku ihminen käyttäytyy jollain tavalla, niin joillain ihmisillä on tapa yrittää keksiä syy, keksiä se ja kuvitella, että se että keksii jotaib yhteyksiä on oikeutus jakaa omaa aivopieruansa muille:
"Se Mirja on aina niin outo porukassa mutta kuule sillä on semmonen alkoholisti-isä ja mä niin todella ymmärrän sitä että se on niin lapsellinen tossa ja mitenköhän mä voisin sitä siinä auttaa"
No kuule, hankkimalla sivistyksen ja käytöstavat ja pitämällä suusi kiinni. Ja miettimällä mitä omia ongelmia pakenee tuolla maanisella muiden juttujen miettimisellä ja päsmäröinnilla. Koska tiedätkö mitä? Kyllä me muutkin mietitään ja ehkä keksitään miksi olet tuollainen mutta ainut ihmetyksen aihe on että olet täysin sokea omille ongelmillesi. Niitä voi kätevästi paeta ajattelemalla että joku ja joku on kateellinen, tämä on tietenkin tyypillistä ihmisille jotka ovat itse kateellisia kaikesta ja vertailevat kovasti...
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
onko rajattomuus joku muotisana?
Ei, vaan termi sille, kuinka osa ihmisistä ei erota rajoja oman itsen ja muiden välillä. He kuvittelevat, että kaikki muut ihmiset tuntevat samalla tavalla kuin he, ajattelevat samalla tavalla kuin he ja toimivat samalla tavalla kuin he. He eivät ole periaatteessa siis ollenkaan olemassa omana itsenään vaan ainoastaan rajattoman ihmisen jatkeina. Tämän takia rajaton ihminen sekaantuu heidän asioihinsa ja pyrkii kontrolloimaan heitä, koska uskoo tietävänsä, mitä nämä ihmiset haluavat ja tarvitsevat. Tietysti, ovathan he rajattoman mielestä aivan samanlaisia kuin hän itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onko rajattomuus joku muotisana?
Ei, vaan termi sille, kuinka osa ihmisistä ei erota rajoja oman itsen ja muiden välillä. He kuvittelevat, että kaikki muut ihmiset tuntevat samalla tavalla kuin he, ajattelevat samalla tavalla kuin he ja toimivat samalla tavalla kuin he. He eivät ole periaatteessa siis ollenkaan olemassa omana itsenään vaan ainoastaan rajattoman ihmisen jatkeina. Tämän takia rajaton ihminen sekaantuu heidän asioihinsa ja pyrkii kontrolloimaan heitä, koska uskoo tietävänsä, mitä nämä ihmiset haluavat ja tarvitsevat. Tietysti, ovathan he rajattoman mielestä aivan samanlaisia kuin hän itsekin.
joo muuten mutta muut on aina vähän huonompia 😁
Minä olen ollut joskus tuollainen rajaton, mutta sitten opin että minun pitää vaan etääntyä muista ja kääntää selkäni niille joiden elämä on tauotonta sössimistä ja kriisejä. Ja toden totta oma elämäni parani 100% luuseri on luuseri ja antaa luuserin tehdä luusereiden juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut joskus tuollainen rajaton, mutta sitten opin että minun pitää vaan etääntyä muista ja kääntää selkäni niille joiden elämä on tauotonta sössimistä ja kriisejä. Ja toden totta oma elämäni parani 100% luuseri on luuseri ja antaa luuserin tehdä luusereiden juttuja.
Hyvä, kyllä se viitoittaa tietä siihen että opit käyttäytymään myös tavallisten ihmisten kanssa ilman että joka asiaa pitää alkaa sorkkimaan. Anna olla!
Ennen olin erittäin auttavainen. Siihen pisteeseen asti että en enää saanut omia asioita hoidettua.
Päätin lopettaa. Katosi myös kaikki siipelijät. Nyt on ilma raikasta hengittää.
Auttavaisuudessa ei ole mitään vikaa. Mutta se, että on tietävinään ihmisen luonteen pohjamutia myöten ja tarjoilee kyökkipsykologisia neuvoja (koska on moniongelmaisena ja tarmokkaana pureutunut omaan psyykeen ja rajattomana kelaa että oma pää=muiden pää) ja suorastaan suuttuu jos ne ei kelpaa tai sitten ylimielisenä toteaa muiden olevan keskeneräisiä js itse nnniiiiiin zen.
Ja sitten että vaikka meet kylään ja saat kuulla että sinulle on suunniteltu jumppaohjelma kun oot joskus sanonut jotain selkäkivusta, ruokavalio koska oot mainunnut vatsanpuruista tai ”keittiö käyttöön että pääset hei harjottelee. ruuanlaittoa”, ja sitten kaikesta tästä kieltäytyminen aiheuttaa kiukuttelus ja analysointia siitä mikä nyt onkaan psyykessä huonosti, eikö tajuta että ollaan tuppautuvia, päsmäröiviä ja alentuvia.
Että tollanen ei kannata olla, avulias on ihan eri asia.
En oo koskaan tajunnut tommosia ihmisiä. Miten tylsää pitää oman elämän olla että tarttuu kaikkien muiden asioihin koko ajan ihan TARMOLLA 🙄
Ei kaikonnut, päinvastoin. Hyväksi olisi haluttu käyttää, mutta sehän ei minulle sovi. Heillä eroja, ulosottoa, kiistoja lapsista ja paskoja kiinteistökauppoja, surkeita avioehtoja jne. Näihin kyllä kysyttiin arvioitani ja sanoin silloin ei, ei, ei. Tehtiin kuitenkin sopimuksia kyllä, kyllä, kyllä, joten en koe minkäänlaista syyllisyyttä heidän omista valinnoista ja nykyisestä elämäntilanteesta.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikonnut, päinvastoin. Hyväksi olisi haluttu käyttää, mutta sehän ei minulle sovi. Heillä eroja, ulosottoa, kiistoja lapsista ja paskoja kiinteistökauppoja, surkeita avioehtoja jne. Näihin kyllä kysyttiin arvioitani ja sanoin silloin ei, ei, ei. Tehtiin kuitenkin sopimuksia kyllä, kyllä, kyllä, joten en koe minkäänlaista syyllisyyttä heidän omista valinnoista ja nykyisestä elämäntilanteesta.
Mutta vähän pitää marttyyriksi heittäytyä? Ei sinun tarvitse ottaa henkilökohtaisesti muiden ihmisten elämää, tiedätkös kun se ei ole ihan tervettä?
Vierailija kirjoitti:
Ethän sä liity muiden valintoihin mitenkään, joten olisikin outoa jos kokisit syyllisyyttä.
Mä en koskaan puutu kenenkään asioihin kun ei kiinnosta, se tuntuu olevan asia jolla saa paljon ystäviä ja tuttavuuksia. Liikaa omaan mieleeni mutta luulen että ihmiset tykkää kun antaa niiden olla mitä on
Vierailija kirjoitti:
Mä en koskaan puutu kenenkään asioihin kun ei kiinnosta, se tuntuu olevan asia jolla saa paljon ystäviä ja tuttavuuksia. Liikaa omaan mieleeni mutta luulen että ihmiset tykkää kun antaa niiden olla mitä on
Allekirjoitan. Tosiystävät keskittyy kuunteluun. Silloin kun haluan neuvon ja sitä kysyn, on tällainen ihminen oikeasti arvokas koska hän on kuunnellut eikä neuvonut omien ongelmiensa pohjalta!
Täällä taas moniongelmaisett valittajat avautuu, niin se alkoholismi ja huono rahankäyttö vaan jatkuu ja siitä pitää saada valittaa muka mikään neuvo ei kelpaa kun ei haluta muuttua, valivali vaan mutta auttaahan ei saa..
Vierailija kirjoitti:
Täällä taas moniongelmaisett valittajat avautuu, niin se alkoholismi ja huono rahankäyttö vaan jatkuu ja siitä pitää saada valittaa muka mikään neuvo ei kelpaa kun ei haluta muuttua, valivali vaan mutta auttaahan ei saa..
Ja alkoholismi on saunajuoma ja satunnainen juhlahumaltuminen, rahaongelma kun osti jotain mitä jälkikäteen erehtyi rajattomalle ääneen miettimään.
Kerankin hyvä aihe!
Ap:n kanssa täysin samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki valitus ei ole sitä, että haluaa neuvoja. Elämä on nimittäin kärsimystä riippumatta valinnoistasi. Terveiden elämäntapojen vaalijakin valittaa, ettei pysty kävelemään portaita treenin jälkeen. Sanotko tällekin että lopeta treenaaminen?
Rajattomien ihmisten ongelma . Ei eroteta muiden tunteita omista. Jos on itse oikein oikein halunnut vaikka auton tai lapsen, ja kaikkia nämä asiat ei vaan kiinnosta ja elämässä tulee aikoja jolloin ei ehdi/jaksa/muista olla kohtelias, niin nää tulkitsee tuon käytöksen kateudeksi. Kun eivät tajua että on ihmisiä joills ei ole mitään tunneyhteyttä lapsien tai auton hankkimiseen