Lapsiperheen kesästä selviää halvallakin
Lapsiperheen kesäsätä selviää halvallakin. Jos siis vähän viitsii tehdä asioiden eteen. Kerään tähän ketjuun edullisia vinnkejä kivn kesän viettoon pienellä budjetilla.
Eilen ostettiin Frisbeegolfkiekot tarjouksesta (3kpl kiekkoja) 8€.
Sattumalta löytynyt Frisbeegol kiekkojen kujetus kassi (kirpputorilta) 2€
Limsaa 0,75l 2,05€
Kävellen frisbee golf radalle 0€
Rahaa meni 12,05€. Toistamiseen ei tule haninta kuluja.
Kommentit (267)
Citymarket on jo julkaissut netissä tarjoukset, joiden pitäisi olla voimassa elokuun loppuun. Nyt on helppo laskeskella mihin ruokaan on kesän aikana varaa ja minkä verran jää rahaa.
todellisuudessa ainoastaan rahalla saa tehtyä asioita ja se että pieni rikkaiden kerho on kerännyt kaikilta muilta rahat ja tehnyt monien lapsien kesästä hyvin ankeaa on häpeällistä... ja ankeammaksi vain menee sillä köyhdyttäminen ei enää lopu...
siinä ei kukaan tavallinen lapsi paljon hymyile kun rikas lapsi samaan viettää luxus-lomaa muilta viedyillä rahoilla ...
Olin lähes 15 v ja rahat riitti just pakollisiin.
Olen vuosia saanut rahaa sillä, että olen vuokrannut kumpaakin tai vain toista makuuhuonetta airbnb.n kautta.
Aikoinaan matkustettiin paljon on ibussilla ja asuttiin Omena hitelleissa.
Tärkeintä on suunnittelu ja mä aina laitoin ylös milloin kampanja on tullut edellisinä vuosina.
Esikoinen harrasti joukkuelajia. Kun vastapuoli tuli meille, otettiin heidät avosylin vastaan ja paljon saatiin lippua heidän kotiotteluihin jbe.
Sellainen surkeaa on, kun rahaa ei ole, ei vie mihinkään.
Oon monia kertoja ostanut isot kasat pesuainetta mammuttimarkkinoilta, jotta saatiin Tukholman risteily jne BF ostettu Tallinnan matkoja
Vierailija kirjoitti:
Pian alkaa taas yleinen ulina Linnanmäen rannekkeen nousseesta hinnasta, aivan kuin huvipuistoon pääseminen olisi jokaisen lapsen kesälomaoikeus.
No just joo, ei ehkä ole. Itse kävin Linnanmäellä tasan yhden kerran ennenkuin täytin 18 ja toisen kerran omien lasten kanssa kun he olivat alakouluikäisiä. Sinne ei todellakaan tarvitse mennä joka vuosi pällistelemään ja rahaa haaskaamaan. Suomesta löytyy paljon muutakin kuin rupuinen Linnanmäki.
Meidän vähävaraisen perheen iloa ja hyvää mieltä tuottavat kesälomaelämykset:
-lapset saavat nukkua pihassa teltassa (vaarin teltta)
-uimaranta
-eväsretket
-kaarnaveneiden yrittäminen
-magneettikalastus (lainattu magneetti)
-majojen rakennus
-vesisateessa uikkareilla juoksentelua
-vesisota pihalla aikuiset vastaan lapset
-katuliidut, saippuakuplat, hyppynarut, ruutuhypyt, pihaleikit
-ötököiden pyydystäminen, tutkiminen, tunnistaminen
-parvekemansikoiden ja ämpäriperunan viljely
-frisbeegolf
-grillaus taloyhtiön lainagrillillä
Näistä olemme nauttineet sekä lapset että aikuiset. Yhtenä kesänä kun kävimme pitkän säästöprojektin jälkeen ulkomailla, lapsi kertoi koulussa kesän kohokohdan olleen se kun vaari konttasi mehukesteihin metsään rakennettuun majaan.
Miten lähiölapsen kesä eroaa muiden alueen lasten kesästä? Meillä käytiin aina kerran Särkänniemessä, kerran lintsillä, oltiin mökillä ja viikko jollain harrastusleirillä.