Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi rintaliivien käyttäminen on tietynlainen normi?

Vierailija
14.05.2021 |

Eräs keskustelu sai pohtimaan asiaa tarkemmin. Usein on itsekin miettinyt sitä, että voiko tiettyä vaatetta käyttää joidenkin tiettyjen liivien kanssa, että näkyykö läpi ja jos näkyy, niin mitä. Että ensin pitää peittää keho ja sitten pitäisi vielä peittää liivitkin, siis miettiä niiden näkymistä muiden vaatteiden alta. Mutta miksi?

Jo nuoruudessa vanhemmilta ihmisiltä sateli myös ohjeita siitä, että ei saa näkyä olkaimet, ei saa näkyä värit, ei saa näkyä liivien kuviot. Joidenkin mielestä väljä, paksu ja ruskea poolokauluspaita on ainoa oikea valinta kesähelteilläkin.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin tavallaan, mitäpä tuota sen enempiä ihmettelemään.

Vierailija
2/21 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräänlainen normi on myös alushousujen käyttäminen. Ja moni muu asia.

Ole sinä ap rohkea ja ala rikkomaan normeja.

Vierailija
4/21 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän niitä kenenkään pakko ole käyttää. Itse käytän mielelläni ja ehdottomasti, kun olemus on siten ryhdikkäämpi ja vaatteet istuvat paremmin. Eikä ole mitään tarvetta esitellä nännejä eikä hölskytellä rintojaan kaikkien nähtävissä (ja sitten vinkua "metoota").

Vierailija
5/21 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se vähän outoa, kun ajattelee... Rintsikat jotka muuttavat kokoa ja muotoa paljonkin ovat ihan tavalliset, mutta moni pitää esim. peppua kohottavia topattuja alkkareita noloina ja huijauksena.

Vierailija
6/21 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinsikoita käyttämällä saa riipputissit. Jos ei käytä liivejä, niin rinnat tekevät itse työn pysyäkseen ryhdikkäänä. Liiveissä rinnat "laiskistuu"

Vierailija
7/21 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei pidä hölskyviä riippurintoja miellyttävänä näkynä. Ja niitähän tässäkin maassa riittää. Tuoppi sille, joka keksi rintaliivit

Vierailija
8/21 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän niitä kenenkoään pakko ole käyttää. Itse käytän mielelläni ja ehdottomasti, kun olemus on siten ryhdikkäämpi ja vaatteet istuvat paremmin. Eikä ole mitään tarvetta esitellä nännejä eikä hölskytellä rintojaan kaikkien nähtävissä (ja sitten vinkua "metoota").

Jaahas.

Vierailija
9/21 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö tissit levähdä ja ala roikkumaan jos ei ole rintsikoita?

Vierailija
10/21 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä pidä. Vetäse rohkeasti se napaan asti auki oleva paita päälle töihin ja ole moderni!

Vierailija
11/21 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rinsikoita käyttämällä saa riipputissit. Jos ei käytä liivejä, niin rinnat tekevät itse työn pysyäkseen ryhdikkäänä. Liiveissä rinnat "laiskistuu"

Jahah. Missä vaiheessa pitäis alkaa riippua? Täytän 41 ja oon saanut kaksi lasta, joita olen imettänyt pitkään. Liivejä oon käyttänyt 13-vuotiaasta.

Vierailija
12/21 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mm, totta.

Itse käytin nuorena liivejä tosi harvoin, koska ei ollut oikeastaan edes tarvetta. Ja eipä roiku vieläkään edes imetyksen jälkeen.

Vierailija
13/21 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän niitä kenenkään pakko ole käyttää. Itse käytän mielelläni ja ehdottomasti, kun olemus on siten ryhdikkäämpi ja vaatteet istuvat paremmin. Eikä ole mitään tarvetta esitellä nännejä eikä hölskytellä rintojaan kaikkien nähtävissä (ja sitten vinkua "metoota").

Jos on isot rinnat, niin ne on "näkyvillä" teki mitä tahansa (mulla ei ole isoja rintoja, siis). Kyllä se on ihan muiden ihmisten vastuulla olla kommentoimatta tai kopeloimatta toisten rintoja.

Vierailija
14/21 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahah, tämäkin keskustelu todistaa otsikon oikeaksi.

Vierailija
15/21 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mm, totta.

Itse käytin nuorena liivejä tosi harvoin, koska ei ollut oikeastaan edes tarvetta. Ja eipä roiku vieläkään edes imetyksen jälkeen.

Vai olisko kuitenkin ihan vain kudostyypistä kiinni? Kun itse käytän liivejä, olen imettänyt kaksi lasta eikä roiku.

Vierailija
16/21 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isorintaisena en edes mieti onko se normi vai ei.

Vierailija
17/21 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö.

Vierailija
18/21 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en en käytä rintaliivejä normien vuoksi vaan siksi että ne tukevat mukavasti ylävartaloa erilaisissa aktiviteeteissa. Erityisesti urheileminen ja liikuntasuoritukset olisivat melko ikäviä ilman tukevia urheiluliivejä. Kauniit ja hyvin istuvat rintaliivit ovat myös esteettisesti miellyttäviä ja tunnen niissä oloni seksikkääksi, jättäen jotain tilaa myös mielikuvitukselle.

Vierailija
19/21 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No älä pidä. Vetäse rohkeasti se napaan asti auki oleva paita päälle töihin ja ole moderni!

Ilmeisesti keskustelu on kuitenkin ihan oikeassa.

Vierailija
20/21 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isorintaisena en edes mieti onko se normi vai ei.

Riippurintaisena sama. Käytän liivejä mukavuussyistä.