Olen hieman huolissani äidistäni 69v. Hän ei yhtäkkiä muista, kuinka pankkikirjalla ja tsekkivihkolla hoidettiin maksu.
Ei tarpeellinen tieto, mutta väittää, että maksoi aina rahalla, vaikka tiedän varsin ettei asia niin ole.
Jokin alkava muistisairaus?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ole shekkiä nähnyt kuin rippijuhlissani ja ylioppilasjuhlissani. Vein ne pankkiin ja ne talletti rahat tilleni.
Ap kirjoittikin tsekkivihkosta🙄
Se on normaalia. Ei kai kukaan muista vuosikymmeniä vanhoja asioita, jotain muuta muistaa.
Kysy matkasekeistä. Ne hän varmaan muistaa. Kysy samalla matkoista. Hänellä voi olla hyviä juttuja interreilriltä tai muilta etelän lomilta.
Rahalla vieläkin maksetaan paitsi vaihtokaupassa?
Kyllä useimmat riittävän vanhat ihmiset muistavat vuosikymmeniä vanhoja asioita. Itse olen 67 ja muistan helposti asioita 60 vuoden takaa.
Äitini kuoli 91-vuotiaana ja ihan viime aikoinaan kertoi muistojaan ajalta, kun hän oli 6-vuotias ja tyttöjen jälkeen perheeseen syntyi ensimmäinen poika.
Vierailija kirjoitti:
Eikös muuten amerikan mailla yhä vaan ole sekit käytössä? Ainakin elokuvissa palkat maksetaan aina sekillä ja ihmiset odottavat palkkasekin tuloa?
Ovat kyllä, mutta niiden käyttö on vähentynyt täälläkin. Mulla esim. tulee palkka suoraan tilille. Terveisiä ”Amerikan mailta”. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ole shekkiä nähnyt kuin rippijuhlissani ja ylioppilasjuhlissani. Vein ne pankkiin ja ne talletti rahat tilleni.
Ap kirjoittikin tsekkivihkosta🙄
Palstalla, jolla melkein kaikki kirjoittavat "kokoajan" ja "puollustaa", tuollainen on täysin normaalia.
Ei siis voi lähteä siitä, että jos aloituksessa on hölmö kirjoitusvirhe, se on trolli. Siinä tapauksessa 99,9 prosenttia aloituksista olisi trolleja.
Tulipas nostalginen olo. Itsekin olen säästänyt rahaa pankkikirjalle ja ollut mukana kultapossukerhossa. Oli kiva katsella, kun summa kirjalla karttui. :)