Jäin avioerossa lähes puille paljaille, vaikka ei ollut avioehtoa!
Luulin, että saisin puolet omaisuudesta, mutta vasta osituksessa paljastui miehen huijaus.
Miehen vanhemmat olivat lahjoittaneet ison omaisuuserän miehelleni jo ennen kuin tapasimme, miehen ollessa noin 20-vuotias. Lahjakirjaan oli kirjattu lahjoituksen olevan avio-oikeuden ulkopuolella.
Mies ei ollut koskaan kertonut tästä minulle ja se tuli kuin pommina erossa. Sainkin vain puolet asunnon velattomasta arvosta ja jonkin verran rahaa, vaikka oltiin yli 5 vuotta naimisissa.
Kommentit (23)
Mieshän ei huijannut. Hänen vanhempansa ovat tosiaan voineet tehdä tuon ehdon golddiggereiden vuoksi ja näköjään oikein tekivätkin.
Näin pitäs kaikkien miesten toimia. Lokit jää nuolemaan näppejään.
Juu. Mulla on tuo sama. Jos ero tulee, meillä menee jakoon vain käteinen.
Jos menee naimisiin rahasta ni kannattaa selvittää miten ne rahahommat toimii. Tän varmaan jo tajusit itekin kyllä, ens kerralla vähän fiksummin sitte.
Näin Porvoossa.
Toki ihan normaali menettely, ei siinä mitään.
Ikinä ei kannata jäädä toisen armoille, aina pitää huolehtia siitä että pärjäisi omillaan jos ero tulee. Omaa tyhmyyttä jos näin ei tee. Meidän suhteessa molemmat töissä ja molemmilla omat rahat. Ei niitä yhteisiä menoja ole silti yhtään sen vaikeampi pistää puoliksi. N35
Vierailija kirjoitti:
Ikinä ei kannata jäädä toisen armoille, aina pitää huolehtia siitä että pärjäisi omillaan jos ero tulee. Omaa tyhmyyttä jos näin ei tee. Meidän suhteessa molemmat töissä ja molemmilla omat rahat. Ei niitä yhteisiä menoja ole silti yhtään sen vaikeampi pistää puoliksi. N35
En tiennyt, että voi lain mukaan edes tehdä tuollaisia ehtoja. ap
Tottakai noin voi tehdä. Mun vanhemmat sulkee testamentilla mun miehen pois perinnöistään, koska halutaan, että kesämökki pysyy suvussa eli mulla. Tää on kaikille osapuolille ok, miehelle myös. Onneksi se onkin fiksu, eikä himoitse toisen omaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Näin pitäs kaikkien miesten toimia. Lokit jää nuolemaan näppejään.
Mutta naisen pitäisi antaa miehen kävellä tiehensä puolet naisen omaisuudesta taskussaan?
Kannattaa perehtyä siihen lakiin, ennenkuin syyttää toista perusteetta huijariksi.
Jopa viisi vuotta naimisissa ja kuvittelet, että susta ois jotenkin automaattisesti tullut rikas erotessa 😂😂😂
Ehditkö jo tilaa kämpän täyteen krääsää olemattomilla rahoilla?
Eikös kaikki ennen parisuhdetta haalittu omaisuus ole avio-oikeuden ulkopuolella?
Miten se voi olla miehen huijaus, kun eihän hän ole sitä lahjakirjaa tehnyt?
Vierailija kirjoitti:
Eikös kaikki ennen parisuhdetta haalittu omaisuus ole avio-oikeuden ulkopuolella?
Ei todellakaan ole. Yleinen harhaluulo.
Fiksut vanhemmat, tuo ehto pitäisi kirjata lahjakirjojen lisäksi myös testamentteihin. Koskien molempia puolisoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiennyt, että voi lain mukaan edes tehdä tuollaisia ehtoja. ap
No se on kyllä ihan sun oma moka että et ole selvittänyt asioita. Miksi sun miehen vanhemoien rahat kuuluisi sulle? Et ole mitään niiden eteen tehnyt.
Mikä miehen huijaus? Sinä olit rahan kiilto silmissä.