Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

apua??

17.08.2006 |

saanko kysyä teiltä kokeneemmilta,miten pärjäätte taloudellisesti?? meillä on pankkilainaa asunnosta,joka lyhenee 700e/kk. siihen vielä kaikki muut menot päälle..ei olla kovin hyvä palkkainen pariskunta. lasta kovasti tekee mieli, mutta taloudellinen toimeentuleminen pelottaa. olen käynyt laskemassa että kelalta saisi vanhempainrahaa n. 800e käteen,siis mun tulojen perusteella.. -auttakaa-

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi rakkaat toverit, vastatkaa nyt joku jotain, olisi tosi kivaa saada jonkin näköinen mielipide muiltakin.. ei tarvii sanoa kuin kyllä tai ei..

Vierailija
2/5 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ratkaisu ole ne suuret tulot vaan pienet menot. Mieti itse, kuinka paljon teillä menee rahaa kuukaudessa suhteessa tuleviin tuloihin -- ja kuinka moni meno niistä kenties on sellainen, josta pystyt luopumaan - jos rahat eivät muuten riitä ? -- Ruokaa on pakko ostaa (siinäkin voi toki säästää), mutta uusia vaatteita tms. ei itselle tarvitse ihan joka kuukausi saada (kärjistetty esimerkki - enhän voi tietää, ostatko kuinka usein nytkään uusia vaatteita...).

Mitenkään en pysty kommentoimaan tuohon lyhennysasiaan / uuteen mahdolliseen vanhempainrahaasi -- en voi tietää, mitä muita pakollisia menoja teillä on / miehen palkkaa tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempainrahakaudella pärjää vielä tosi hyvin, mutta jos jää hoitovapaalle, niin sitten pitää kiristää kukkaron nyörejä enemmänkin. Eli tosiaan ei ne suuret tulot, vaan pienet menot. Itsekin luulin, ettei minulla olisi mitään mahdollisuuksia jäädä kotiin pitkäksi aikaa, mutta niin vaan olen ollut nyt 3,5 vuotta kotona ja saanut pari lasta.

Yksi mahdollisuus on neuvotella pankin kanssa, että laina ei tiettynä aikana lyhene. Korkoja joutuu kyllä maksamaan, mutta summa on oleellisesti pienempi kuin lainan lyhennys.

Kyllä keinoja löytyy, jos oikein haluaa. Ei lasten hankintaan kannata taloudellisista syistä jättää väliin. Ainakin minulle muut arvot ovat tärkeämpiä. Kirppareilta saa edullisesti vauvojen todella hyväkuntoisia vaatteita, ne kun ei kulu, toisin kuin leikki-ikäisillä. Kannattaa miettiä mikä on tärkeää ja mistä voi tinkiä. Se aika, kun lapset ovat pieniä, on kuitenkin kovin lyhyt. Siitä kannattaa nauttia.

Vierailija
4/5 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli tosi lohduttavaa kuulla!!

olen itsekin ajatellut asiaa juuri tuolta kantilta ja suunnitellut jo kovasti säästöbbudjetteja.. suuret kiitokset!!

Vierailija
5/5 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja meillä yksi iso muutos on ollut, ettemme ole nyt matkustelleet. Ennen olimme kovia matkustamaan, mutta nyt olemme jättäneet matkustelun lähes kokonaan (no, Tukholmassa ja Tallinnassa on käyty. Ja kotimaassa vähän reissattu.). Mutta muut matkat olemme toistaiseksi jättäneet ja siinä on säästetty pitkä penni. Ehtii sitä sittenkin, kun molemmat ovat töissä.

Töissä muuten ehtii käymään sitten koko loppuikänsä, joten kannattaa nauttia tästä kotona olosta, niin kauan kuin voi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan