Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä antihistamiinia käytät koivuallergiaoireisiin?

Vierailija
13.05.2021 |

Miksi juuri sitä ja tehoaako?

Silmät hiekkaiset ja aivastelen, normaalikeväisin ei oireita.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Setiritsiiniä (Heinix, Zyrtec)

Vierailija
2/16 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aerius

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä silmätipat ym vai riittääkö sulla vain se tabu?

Vierailija
4/16 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan hirveää Helsingissä just nyt. Par viime vuorokautta ovat olleet pahimpia. Ja silmät suihkun jälkeen aivan turvoksissa. ( mikähän siihenkin auttaisi)

Heiniksiä syön, mutta tuntuu siltä että se vähän väsyttää.

Vierailija
5/16 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telfastia, jossa on feksofenadiinihydrokloridia

Vierailija
6/16 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä vatusta sitä tuonkin osaa valita oikein. Silmätipat samaa merkkiä? Onko nuo kaikki reseptivapaita?

Vierailija
7/16 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telfastia käytin useamman vuoden, mutta tuntuu, ettei enää tehoa. Eikä Xyzal vaikuta yhtään paremmalta. Silmät punaisena ja räkä valuen tässä kuljetaan. Pitää varmaan ottaa sekä aamulla että illalla se tabletti.

Farmaseutti osaa neuvoa, mikä vaikuttava aine lääkkeessä on. On paljon reseptivapaita.

Vierailija
8/16 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinix on käytössä, otan illalla sillä se väsyttää. Silmäoireisiin paikallishoitona Lomudal-silmätipat, saa apteekista ilman reseptiä.

Vierailija
9/16 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista Suomessa myytävistä antihistamiineista taitaa olla olemassa ainakin jokin pakkauskoko reseptivapaana nykyään. Mulle toimivin aine on ollut desloratadiini, olisiko tuo Aerius alkuperäiseltä nimeltään (itsellä reseptillä ja vaihdetaan aina johonkin eri nimiseen). Mulla on lisäksi nenäsuihke (Nasonex) säännöllisessä käytössä ja silmätippoja (Lomudal) laitan satunnaisesti. Mulle toimiva ratkaisu on ollut se, että lääkkeiden käyttö aloitetaan heti kun siitepölytiedotus ennustaa ensimmäisiä pölähdyksiä, ja käytetään säännöllisesti kauden loppuun asti. Näin pahoja oireita ei koskaan pääse edes kehittymään.

Vierailija
10/16 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aerius tbu, lomudal-silmätipat ja nasonex-nenäsuihke käytössä ja ihan kamalat oireet siitä huolimatta. Nenä valuu ja kutiaa, aivastuttaa, silmät kutiaa.

Vierailija
11/16 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telfastiin vaihdoin kun cetitirizin ei enää toiminut.

Vierailija
12/16 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy varmaan niitä silmätippojakin sitten hommata. Nasonexia kuluu kanssa. Olen kyllä aloittanut antihistamiinit maaliskuussa. Tuntuu nyt vain olevan jotenkin huonompi kevät myös astman suhteen. Ja kun ruikutuksen aloitin, niin voinen kertoa myös, että naama on kirjava niiden hengityssuojainten käytöstä.

Vierailija
13/16 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli käytössä tämä 👉ApiPollen Immuno. Hunaja, jossa on allergeeneja, joiden avulla elimistöä siedätetään pikku hiljaa.

Ensi vuotta ajatellen suosittelen kokeilemaan. Oireet vähentyneet ainakin itselläni huomattavasti.

Vierailija
14/16 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Desloratadiini ja Dymista nenäsuihke. Minulla nämä toimineet aika hyvin. Joskus aikaisemmin söin Kestineä ja silloin oli kovemmat oireet, sietämätön silmien kutina yms. Tuo kortisonisuihke on ehdoton, kun on pahempi siitepölyvuosi, kuten nyt.

Vierailija
15/16 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ataraxia. Auttaa samalla ahdistukseen.

Vierailija
16/16 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fexorin, koska ei väsytä niin paljon kuin jotkut muut. Minua kyllä aluksi väsytti, joten otin sitäkin iltaisin. Nyt kun olen tottunut niin voin ottaa päivälläkin, mun allergia ei tosin ole niin vaikeaa, lähinnä nenä vuotaa julmetusti pahimpaan siitepölyaikana.