Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi teistä on helpompi hyväksyä: yksittäinen universumi, vai multiversumi jossa on äärettömän monta universumia (ml. äärettömän monta iden...

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Edelleen yksi kaikkeus, josta voi ymmärtää vain sen kaikkeuden, jossa juuri olemme. 

Me olemme se.

Kaikki alkoi äärettömästä, ja siksi siinä oli jo kaikki mitä tässä kaikkeudessa on ollut, mutta mitä tulee myös olemaan.

Samaten kvanttikentät eivät ole mikään kaikkeus.

Ap:llä on ongelma.

Vierailija
22/57 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon äärelliseen universumiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se multiversumi sitä tarkoita, että on samanlaisia kopioita tästä universumista tai ihmisistä. On vain erilaisia universumeja. Joissain voi olla aivan erilaiset luonnonlaitkin.

Vierailija
24/57 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noilla tiedemiesten selityksillä ei ole päätä eikä häntää, ihan hatusta keksittyjä teorioita jotka riippuu ihan päivästä tai siitä mitä ainetta vedetty.

Paras vaan hyväksyä totuus että maailma on Jumalan ja Herramme Jeesus Kristuksen luoma, ihan sellaisena kuin sen koemme.

Hitsi kun Jeesus ei luonut mitään. Ja hänen ja Luojan olemassa olo ei kumoa multiversumin mahdollisuutta.

Terveisin kristitty joka myöntää ettemme vielä tiedä kaikkea mitä kaikkeus pitää sisällään. Tuskin meidän koskaan tämän maan päällä kuuluu tietää.

Vierailija
25/57 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaten koska kaikki alkoi äärettömästä, ja koska tietoisuus on atomien ja hiukkasten vuorovaikutusta, niin minun tietoisuuteni ei koskaan sammu.

Se ainoastaan siirtyy muualle, kun aivot lakkaavat olemasta. Se siirtyy muualle välittäjinä toimivien alkeishiukkasten mukana joita jatkuvasti, ja jo nyt liikkuu lävitseni.

Ainakin se sisältyy äärettömän tietoisuuteen, koska tietoisuus äärettömässä on mahdollista.

Vierailija
26/57 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multiversumi on siitä hieno että sillä pystyy myös selittämään yliluonnolliset kohtaamiset.

Ne ovat vai eri aikoja jotka osuvat ohueen kohtaan ja me kuulemme tai näemme toisen ajan henkilöt.

Paikat joissa usein "kummittelee" on universumien kohtauspaikka.

Mä ajattelen, niin että nuo 'yliluonnolliset' ilmiöt tapahtuvat samanaikaisesti rinnakaistodellisuuksissa ja ovat vähän niin kuin eri taajuuksia radiossa. Ne ovat olemassa, mutta koska meidän oma energiamme värähtelee eri taajudella emme yleensä näitä koe. Uskon myös, että jotkut ihmiset ovat herkimpiä kokemaan näitä eri taajuuksia helpommin. Esim. meediolla kyky tähän (ja juu myönnän, että tuohon joukkoon mahtuu kyllä paljon huijareitakin). Myös lapset ja eläimet ovat herkempiä aistimaan yliluonnollisia asioita.

Vierailija
27/57 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan olla niinkin, että jotkut huumeetkin (esim LSD) ovat jonkinmoinen portti toisiin ulottuvuuksiin, eikä pelkästään hallusinaatio. Monet ihmisethän ovat kuvailleet tavanneensa hyvin samankaltaisia olentoja kuten avaruusolentoja, keijuja ja menninkäisiä noilla tripeillään.

Vierailija
28/57 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiannan

Vierailija
29/57 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multiversumi on siitä hieno että sillä pystyy myös selittämään yliluonnolliset kohtaamiset.

Ne ovat vai eri aikoja jotka osuvat ohueen kohtaan ja me kuulemme tai näemme toisen ajan henkilöt.

Paikat joissa usein "kummittelee" on universumien kohtauspaikka.

Multiversumi ei tarkoita tuota, paitsi fantasiakirjoissa

Vierailija
30/57 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vahvoja mielipiteitä kummastakaan. Kiinnostava aihe kyllä.

Vierailija
31/57 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se multiversumi sitä tarkoita, että on samanlaisia kopioita tästä universumista tai ihmisistä. On vain erilaisia universumeja. Joissain voi olla aivan erilaiset luonnonlaitkin.

Kaikissa on erilaiset luonnonlait, mutta kun ääretön toistuu niin tulee ääretön määrä samoja

Vierailija
32/57 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi multiversumissa olisi ääretön määrä kopioita meistä, miksei voisi olla ääretön määrä uniikkeja olentoja?

Vierailija
33/57 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika on myös illuusio ja menneisyys, tulevaisuus ja nykyhetki tapahtuvat kaikki samanaikaisesti eri rinnakaistodellisuuksissa.

Vierailija
34/57 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multiversumin universumithan eivät ole kopioita toisistaan, siihenhän se nimenomaan perustuu että jotain erilaista niissä on, oli se pientä tai suurta. Jos toisen universumin minä päättikin lukion jälkeen lähteä niihin konditorio-opintoihin yliopiston sijaan, on hänellä varmasti ollut niin erilainen elämä ettemme ehkä edes tunnistaisi itseämme toisessa, jos jollain ihmeen tavalla voisimme kohdata.

Vierailija
35/57 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika on myös illuusio ja menneisyys, tulevaisuus ja nykyhetki tapahtuvat kaikki samanaikaisesti eri rinnakaistodellisuuksissa.

N-k sef dja bukaja rwtjj pet meset-f

(joitain vokaaleja sattaa puuttua, yms. mutta suunnilleen tuohon suuntaan)

Siis1.

Minä olen eilinen, tämä päivä, huominen, taivaan pari, synnyttänyt itseni........

4500 vanhan hieroglyfitekstin alku. Minusta tämä ei ole illuusiota.

Vierailija
36/57 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multiuniversiumi-hypoteesi ei oikein sovi tieteelliseen menetelmään, koska se lähtökohtaisesti ei ole kokeellinen.

Vierailija
37/57 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon tuohon multiversumiteoriaan vaikka toki sekin menee minun käsityskykyni ylitse. Osaako joku selittää sen, että miksi minä juuri tällä hetkellä koen eläväni juuri tässä universumissani enkä vaikka siinä universumissa, jossa olen maailmankuulu poptähti, kylven rahassa ja komeat miehet kaatuilevat jalkoihini? Ja miten voin vaihtaa timelineani tuohon todellisuuteen?

Koska tuo ryysyistä rikkauksiin -tarina on vain ihmisten keksintöä. Todellisuudessa olisit teinitähtenä ollut hyväksikäytetty, hoitaisit paino-ongelmia syömishäiriöllä ja kokaiinilla ja maailma unohtaisit sinut kun täytät 35.

Vierailija
38/57 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutiuniversumiteoria sopii hyvin sielunvaellukseen: uusi elämä alkaa aina uudessa universumissa. Erään dokumentin mukaan mustan aukon toisessa päässä olisi aina uuni universumi.

Vierailija
39/57 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ihan sama, onko vain yksi todellisuus.

Vierailija
40/57 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi